Reklamacja transakcji kartą płatniczą
REKLAMA
REKLAMA
Zawsze przy dokonywaniu zakupów za pomocą karty płatniczej powinniśmy pamiętać o zasadach bezpieczeństwa. Podczas zakupów w sklepie, przy podpisywaniu pokwitowania z terminala płatniczego powinniśmy przynajmniej sprawdzić kwotę transakcji. W żadnym wypadku nie powinniśmy tracić karty płatniczej z oczu. Podczas płatności kartą kredytową w internecie należy korzystać tylko z zaufanych witryn i pamiętać o sprawdzeniu czy połączenie jest szyfrowane.
REKLAMA
Najlepszym sposobem sprawdzenia, czy nie doszło do nieuprawnionych transakcji przy użyciu naszej karty jest kontrola comiesięcznego wyciągu – zestawienia operacji przy użyciu karty.
Po stwierdzeniu, że operacje przedstawione na wyciągu nie zgadzają się z naszymi faktycznymi zakupami powinniśmy reklamować transakcję budzącą wątpliwości.
REKLAMA
W oddziale naszego banku powinniśmy dostać formularz reklamacyjny, na którym opcjonalnie musimy zaznaczyć powód reklamacji. Do najczęstszych powodów reklamacji należą zawyżone rachunki, kilkukrotne naliczenie transakcji, niezrealizowana transakcja uznania (zwrotu pieniędzy na rachunek karty), lub też dokonanie transakcji przez osobę nieuprawnioną z wykorzystaniem danych karty płatniczej.
Bank w ramach procedury reklamacyjnej sprawdzi, czy posiadacz karty dokonał reklamowanej transakcji. W przypadku pozytywnej weryfikacji przez bank reklamacji, bank powinien zwrócić nam pieniądze.
Wybierz kartę kredytową
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.