Usterka bankomatu
REKLAMA
Wypłata środków z bankomatu jest, przeprowadzana według pewnego schematu:
REKLAMA
- wprowadzenie karty do urządzania, podanie kodu PIN i kwoty wypłaty
- bankomat łączy się z bankiem (po autoryzację transakcji)
- bank sprawdza stan środków na koncie, udziela autoryzacji i blokuje kwotę transakcji na rachunku klienta
- następnie bank przesyła informację o pozytywnej autoryzacji do bankomatu
- urządzenie wypłaca kwotę transakcji.
REKLAMA
Podczas próby dokonywania transakcji blokada środków jest dokonywana na pewien określony czas, trwający w zależności od banku od 7 do 14 dni. Jest to czas, w którym do banku powinno dotrzeć potwierdzenie transakcji, które rzeczywiście obciąży rachunek posiadacza karty. Jeśli w tym okresie do banku nie dotrze potwierdzenie wykonania operacji - blokada wygasa. Wtedy klient na nowo uzyskuje dostęp do zablokowanych środków.
Jeśli klient otrzymał informację o pobraniu środków z konta w takim przypadku należy koniecznie złożyć reklamację transakcji, w banku który kartę wydał. Numer kontaktowy do Biura Obsługi Klienta powinien być na każdej karcie płatniczej.
Reklamację można złożyć również u właściciela bankomatu, telefony kontaktowe powinny znajdować się na urządzeniu. Po złożeniu reklamacji bank (bądź właściciel bankomatu) sprawdza ilość pozostałej gotówki w bankomacie z przeprowadzonymi transakcjami i jeśli jest reklamacja uzasadniona zwraca środki posiadaczowi karty.
Jeśli jest to "tylko" blokada a nie ściągnięcie środków, można poczekać na automatyczne zdjęcie blokady (lub rozpoczynać procedurę reklamacyjną, która prawdopodobnie będzie i tak trwała dłużej niż samo automatyczne odblokowanie środków).
Wybierz kartę kredytową
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.