REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ile dopłacimy za mieszkanie z widokiem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartosz Turek
Bartosz Turek
analityk
Katarzyna Siwek
Specjalista Home broker

REKLAMA

REKLAMA

Każde kolejne piętro, na którym usytuowane jest mieszkanie, to dopłata kilkuset złotych za metr kwadratowy. Takie mieszkania, choć droższe zwykle o kilkadziesiąt tysięcy, łatwiej znajdują nabywców.

Nie jest tajemnicą, że panorama miasta widoczna z okien pozytywnie wpływa na wartość mieszkania. – Lokale, z których roztacza się ładny widok mogą osiągać ceny wyższe o 20% od tych, z których widok jest przeciętny – mówi Tomasz Lewicki, doradca Home Broker z Warszawy. Dlatego w przypadku inwestycji deweloperskich standardem jest, że im wyżej, tym drożej. Poza tym, na najwyższych piętrach często usytuowane są lokale o najwyższym standardzie, co dodatkowo podbija cenę.

REKLAMA

Polecamy: serwis Rynek nieruchomości

Kilkaset tysięcy dopłaty za wyższe piętro

W Krakowie mieszkania położone powyżej VI pietra kosztują średnio o ponad 3,6 tys. zł więcej za metr od tych zlokalizowanych na parterze. W przypadku mieszkania 75-metrowego różnica w cenie wyniesie więc przeszło 272 tys. zł. W Trójmieście piętra od VI wzwyż są droższe średnio 3,9 tys. zł za m kw., a w Warszawie o ponad 2,5 tys. złotych – wskazują dane Home Broker. Poza tym, mieszkania na parterze są najmniej pożądane przez kupujących chociaż deweloperzy podnoszą ich atrakcyjność przez ogródki.

Szczególnie cenny ładny widok w Krakowie 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przeciętnie w Krakowie metr kwadratowy mieszkania drożeje z każdym kolejnym piętrem o 650 zł, w Trójmieście o 435 zł, a w Warszawie o 308 zł. Oznacza to, że np. w stolicy za 100-metrowy lokal położony piętro wyżej trzeba dopłacić przeciętnie aż 308 tys. zł. Różnicę w cenach dodatkowo podbija to, że inwestycje o dużej liczbie pięter położone są zwykle w centralnych dzielnicach, gdzie ceny generalnie są wyższe. Na peryferiach miast częściej stawia się mniejsze budynki i generalnie jest taniej.


Sprawdziliśmy też, jak różnice w cenach kształtują się w przypadku konkretnych inwestycji.

W warszawskiej inwestycji przy ulicy Grzybowskiej zrealizowanej przez Dom Development mieszkania na XIV piętrze oferowane są w średniej cenie o 7,1 tys. zł wyższej za metr (52%) niż te położone 12 pięter niżej (w sumie w budynku jest 17 pięter). Warto dodać, że w centrum miasta wyższe piętro to nie tylko ładniejszy widok, ale też mniejszy hałas czy mniej spalin w powietrzu.

Mniejsze różnice w segmencie popularnym

Ceny mieszkań na najwyższym i najniższym piętrze w budynkach z segmentu popularnego w mniej atrakcyjnej okolicy także różnią się w zależności od piętra, na którym są usytuowane. W przypadku stołecznej inwestycji Sakura spółki Ronson ceny mieszkań rosną o ok. 50 zł za m kw. wraz ze wzrostem kondygnacji, dlatego różnica między II a X piętrem to 400 zł za metr. Dla przykładu, trzypokojowe mieszkanie na drugim piętrze o metrażu 70 m kw., po uwzględnieniu obecnie stosowanego rabatu, kosztuje blisko 560 tys. zł. Takie samo mieszkanie na ostatnim, X piętrze oferowane jest obecnie przez dewelopera w cenie prawie 588 tys. zł. Różnica wynosi więc niespełna 28 tys. zł.

Drożej na tym samym piętrze z innej strony budynku

Różnice w cenie mogą występować także w obrębie jednego piętra. Z różnych stron budynku widok może być bowiem zupełnie inny, na przykład z jednej strony na ulicę, a z drugiej na teren zielony.

W olsztyńskiej  inwestycji Villa Jantar zrealizowanej przez firmę Produkt im wyżej położone mieszkanie, tym deweloper sprzedaje je drożej (dopłata 100zł za metr za każde kolejne piętro), ale dodatkowo cena różni się w zależności od części budynku, w jakiej usytuowany jest lokal. – Mieszkania, które mają widok na jezioro są droższe o 300-500 zł w przeliczeniu na m kw. – mówi Krzysztof Zawadzki, doradca Home Broker.

Widok na Wawel tańszy niż na Skałki Twardowskiego

REKLAMA

W krakowskiej inwestycji Kapelanka firmy Megapolis Development nabywcy mogą wybierać między widokiem na Wawel oraz Skałki Twardowskiego. - Wbrew pozorom deweloper wyżej wycenia drugą z tych atrakcji, najwyżej oczywiście widok na obie z nich. – mówi Artur Luty, doradca Home Broker z Krakowa. Ponadto ceny rosną także wraz ze wzrostem piętra i tak:

• Za mieszkanie z oknami na wschód – na wyższych piętrach pozwalających dostrzec Wawel – można zapłacić od niecałych 7 tys. zł na parterze do 10,2 tys. na VII piętrze (najwyższe),

• Za mieszkanie z oknami na zachód – na wyższych piętrach pozwalających dostrzec Skałki Twardowskiego – można zapłacić od niecałych 7,8 tys. zł na parterze do 11 tys. na VII piętrze,

• Za okna wychodzące zarówno na wschód jak i zachód cena sięga nawet 12,5 tys. zł za m kw.

Z ładnym widokiem łatwiej sprzedać

W szczecińskiej inwestycji Widok, zrealizowanej przez dewelopera o tej samej nazwie, różnica w całkowitej cenie identycznych lokali na piętrze drugim i siódmym wynosi niewiele ponad 12 tys. zł. Projekt podzielony jest na dwie klatki, z jednej widać zachodnią stronę miasta, a z drugiej - wschodnią, z jeziorem Dąbie. – Atrakcyjny widok z okna powoduje, że lokale mieszkalne w drugiej klatce są droższe, ale co ciekawe duże lepiej się sprzedają, chociaż różnica w cenie jest znacząca – mówi Wiktor Kuziemko, doradca Home Broker ze Szczecina. Średnio za mieszkanie od strony zachodniej deweloper chciałby otrzymać 4,6 tys. zł za m kw., a w przypadku strony wschodnie - 5 tys. zł. 

Polecamy: serwis ABC inwestowania

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA