REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Największy popyt na dwupokojowe mieszkania

Bartosz Turek
Bartosz Turek
analityk

REKLAMA

REKLAMA

Większość nabywców mieszkań w największych polskich miastach szuka lokali dwupokojowych – wskazują dane Home Broker. Jedynie we Wrocławiu popyt na mieszkania trzypokojowe przewyższył popyt na kawalerki.

W dalszym ciągu najwięcej osób myśli o zakupie mieszkań dwupokojowych, pokazują najnowsze – majowe dane o preferencjach klientów kupujących w Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. Przeciętnie 54,2% nabywców nieruchomości myśli o zakupie minimum dwóch pokoi. Jest to średnia z ostatnich trzech miesięcy, obliczona na podstawie ok. 7 tys. ankiet.

REKLAMA

Kawalerki w Krakowie

Najwięcej osób myśli o minimum dwóch pokojach w Poznaniu (58,3%). W Krakowie natomiast odsetek tego typu nabywców jest najmniejszy (52,3%). Z danych wynika ponadto, że popyt na dwa pokoje przenosi się tu na kawalerki. W stolicy Małopolski co czwarty kupujący dopuszcza bowiem zamieszkanie w kawalerce i jest to najwyższy wynik spośród badanych miast.

Wrocławianie szukają aż trzech pokoi

Z wyjątkową sytuacją mamy do czynienia we Wrocławiu. Po pierwsze popyt na kawalerki jest tu najmniejszy (zakupem minimum jednego pokoju jest zainteresowanych 17,5% badanych), a po drugie tylko w tym mieście zainteresowanie mieszkaniami jednopokojowymi jest mniejsze niż trzypokojowymi. Zakup mieszkania minimum trzypokojowego deklaruje blisko jeden na czterech nabywców. – We Wrocławiu ceny mieszkań mocno spadły od szczytów przed kryzysem. Obecnie kawalerka to wydatek rzędu 200 tys. zł, a najtańsze trzy pokoje można znaleźć za 300 tys. zł. W tej sytuacji wiele osób decyduje się na większe lokum – mówi Tomasz Gutowski, doradca Home Broker z Wrocławia. Coraz częstszym zjawiskiem jest też zakup trzypokojowych mieszkań przez studentów, którzy zajmują jeden pokój, a pozostałe wynajmują, np. po to, aby sfinansować koszt kredytu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Największe mieszkania wybierane są rzadko

Najmniejszy popyt na mieszkanie minimum trzypokojowe obserwowane jest natomiast w Poznaniu. Klientów, którzy deklarują chęć zakupu minimum czterech pokoi jest niewielu. W żadnym z miast ich liczba nie przekracza 5% ogółu kupujących.

Miasto

Rozkład preferencji w zależności od minimalnej liczba pokoi (III - V 2010):

1

2

3

4 i więcej

Kraków

25,0%

52,3%

20,7%

2,1%

Poznań

22,1%

58,3%

16,9%

2,7%

Warszawa

23,4%

52,9%

19,3%

4,4%

Wrocław

17,5%

53,3%

25,4%

3,8%

Średnia

22,0%

54,2%

20,6%

3,2%

Największy budżet w Warszawie

REKLAMA

Nabywcy w badanych miastach chcą wydać przeciętnie 250 tys. zł na mieszkanie minimum jednopokojowe, 350 tys. zł na minimum dwa pokoje i niecałe 490 tys. zł na minimum trzy pokoje. Kupujący są więc świadomi tego, że kawalerski są relatywnie najdroższymi mieszkaniami (w przeliczeniu na metr kwadratowy). Z drugiej strony za cenę dwóch kawalerek kupujący spodziewają się nabyć minimum trzy pokoje.

Największy budżet deklarują mieszkańcy Warszawy, a najmniejszy mieszkańcy Wrocławia. W przypadku kawalerek średni budżet w Warszawie jest o 32,8% wyższy niż we Wrocławiu, w przypadku mieszkań minimum dwupokojowych różnica ta wynosi 26,3%, a dla mieszkań minimum trzypokojowych 44,5%.

Miasto

Średni budżet w zależności od preferowanej minimalnej liczby pokoi (III - V 2010):

1

2

3

Kraków

224 504 zł

316 770 zł

442 236 zł

Poznań

216 029 zł

311 056 zł

421 299 zł

Warszawa

273 292 zł

380 139 zł

556 459 zł

Wrocław

205 860 zł

301 054 zł

385 210 zł

Średnio

248 787 zł

347 737 zł

487 906 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA