REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Największy popyt na dwupokojowe mieszkania

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartosz Turek
Bartosz Turek
analityk

REKLAMA

REKLAMA

Większość nabywców mieszkań w największych polskich miastach szuka lokali dwupokojowych – wskazują dane Home Broker. Jedynie we Wrocławiu popyt na mieszkania trzypokojowe przewyższył popyt na kawalerki.

W dalszym ciągu najwięcej osób myśli o zakupie mieszkań dwupokojowych, pokazują najnowsze – majowe dane o preferencjach klientów kupujących w Krakowie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. Przeciętnie 54,2% nabywców nieruchomości myśli o zakupie minimum dwóch pokoi. Jest to średnia z ostatnich trzech miesięcy, obliczona na podstawie ok. 7 tys. ankiet.

REKLAMA

Kawalerki w Krakowie

Najwięcej osób myśli o minimum dwóch pokojach w Poznaniu (58,3%). W Krakowie natomiast odsetek tego typu nabywców jest najmniejszy (52,3%). Z danych wynika ponadto, że popyt na dwa pokoje przenosi się tu na kawalerki. W stolicy Małopolski co czwarty kupujący dopuszcza bowiem zamieszkanie w kawalerce i jest to najwyższy wynik spośród badanych miast.

Wrocławianie szukają aż trzech pokoi

Z wyjątkową sytuacją mamy do czynienia we Wrocławiu. Po pierwsze popyt na kawalerki jest tu najmniejszy (zakupem minimum jednego pokoju jest zainteresowanych 17,5% badanych), a po drugie tylko w tym mieście zainteresowanie mieszkaniami jednopokojowymi jest mniejsze niż trzypokojowymi. Zakup mieszkania minimum trzypokojowego deklaruje blisko jeden na czterech nabywców. – We Wrocławiu ceny mieszkań mocno spadły od szczytów przed kryzysem. Obecnie kawalerka to wydatek rzędu 200 tys. zł, a najtańsze trzy pokoje można znaleźć za 300 tys. zł. W tej sytuacji wiele osób decyduje się na większe lokum – mówi Tomasz Gutowski, doradca Home Broker z Wrocławia. Coraz częstszym zjawiskiem jest też zakup trzypokojowych mieszkań przez studentów, którzy zajmują jeden pokój, a pozostałe wynajmują, np. po to, aby sfinansować koszt kredytu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Największe mieszkania wybierane są rzadko

Najmniejszy popyt na mieszkanie minimum trzypokojowe obserwowane jest natomiast w Poznaniu. Klientów, którzy deklarują chęć zakupu minimum czterech pokoi jest niewielu. W żadnym z miast ich liczba nie przekracza 5% ogółu kupujących.

Miasto

Rozkład preferencji w zależności od minimalnej liczba pokoi (III - V 2010):

1

2

3

4 i więcej

Kraków

25,0%

52,3%

20,7%

2,1%

Poznań

22,1%

58,3%

16,9%

2,7%

Warszawa

23,4%

52,9%

19,3%

4,4%

Wrocław

17,5%

53,3%

25,4%

3,8%

Średnia

22,0%

54,2%

20,6%

3,2%

Największy budżet w Warszawie

REKLAMA

Nabywcy w badanych miastach chcą wydać przeciętnie 250 tys. zł na mieszkanie minimum jednopokojowe, 350 tys. zł na minimum dwa pokoje i niecałe 490 tys. zł na minimum trzy pokoje. Kupujący są więc świadomi tego, że kawalerski są relatywnie najdroższymi mieszkaniami (w przeliczeniu na metr kwadratowy). Z drugiej strony za cenę dwóch kawalerek kupujący spodziewają się nabyć minimum trzy pokoje.

Największy budżet deklarują mieszkańcy Warszawy, a najmniejszy mieszkańcy Wrocławia. W przypadku kawalerek średni budżet w Warszawie jest o 32,8% wyższy niż we Wrocławiu, w przypadku mieszkań minimum dwupokojowych różnica ta wynosi 26,3%, a dla mieszkań minimum trzypokojowych 44,5%.

Miasto

Średni budżet w zależności od preferowanej minimalnej liczby pokoi (III - V 2010):

1

2

3

Kraków

224 504 zł

316 770 zł

442 236 zł

Poznań

216 029 zł

311 056 zł

421 299 zł

Warszawa

273 292 zł

380 139 zł

556 459 zł

Wrocław

205 860 zł

301 054 zł

385 210 zł

Średnio

248 787 zł

347 737 zł

487 906 zł

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA