reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Inwestycje > Rynek finansowy > Fundusze inwestycyjne zyskały w pierwszym kwartale

Fundusze inwestycyjne zyskały w pierwszym kwartale

Wyraźny wzrost jednostek funduszy inwestycyjnych w I kwartale zawdzięczać możemy zwłaszcza dobrym marcowym wynikom funduszy inwestujących w walory spółek powiązanych z rynkiem nieruchomości. To zasługa poprawy koniunktury na rynku akcji.

W tym roku najwięcej można było zarobić kupując portfel spółek z indeksu WIG-Spożywczy (blisko 22%). WIG-Informatyka jest najsłabszym indeksem branżowym i traci 2,6%. WIG-Deweloperzy jest symbolicznie pod kreską, WIG-Budownictwo zyskuje ponad 17%. Walory blue chips idą w górę od końca 2009 r. 4,5%, mid-caps idą w górę o 6,4%, a small-caps o 12,1%.

Zobacz też: Najwięcej zyskały fundusze akcji europejskich

Wyniki najlepszych funduszy papierów dłużnych były w marcu 4 razy lepsze niż najgorszych, które przyniosły jedynie 1% zysku. W przypadku podmiotów pieniężnych i gotówkowych różnice między skrajnymi wynikami były 10-krotnie. Najgorszy fundusz zyskał 0,2%, najlepszy 2%. Po I kwartale rezultaty podmiotów krajowych papierów dłużnych wahają się od nieco ponad 2% do 6,6%. W przypadku funduszy gotówkowych i pieniężnych najsłabsze w tym roku zyskują niej niż 1%, najlepsze – znacznie ponad 3%. Te dysproporcje są związane z sytuacją na rynku papierów dłużnych, która daje możliwości wykazania się zarządzającym. Mają szanse zyskiwać nie tylko na obligacjach skarbowych, ale też przedsiębiorstw, mogą zajmować pozycje nie tylko w oczekiwaniu na przesunięcia całej krzywej rentowności, ale też względem tego, jak będzie zmieniać się jej nachylenie.

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Dziennik Gazeta Prawna

Największy polski dziennik prawno-gospodarczy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama