REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyniki finansowe amerykańskich spółek tuż tuż

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Katarzyna Siwek
Specjalista Home broker

REKLAMA

REKLAMA

Poprzednie kwartały zachęcają, w sezonie publikacji wyników za III kwartał, do oczekiwania na pokonanie prognoz zysków przez amerykańskie spółki. Z kolei sierpniowe wydatki budowlane potwierdziły, że wciąż nie ma przełomu na rynku nieruchomości w USA.

Wyniki za III kwartał na horyzoncie

REKLAMA

Z każdym dniem coraz bardziej będzie zmieniała się optyka inwestorów giełdowych, którzy zaczną skupiać się na tym, co przyniesie sezon publikacji wyników finansowych za III kwartał przez amerykańskie spółki, a mniej będą się liczyć bieżące doniesienia gospodarcze. Sezon wyników startuje 7 października wraz z przekazaniem rezultatów przez pierwszą spółkę z indeksu DJIA. Tradycyjnie jest nią koncern aluminiowy, Alcoa. Jego osiągnięcia nie będą miarodajne dla całego rynku, na pewno jednak bardzo istotna będzie reakcja inwestorów na nie. Pokaźna skala wrześniowych zwyżek cen akcji pokazuje, że inwestorzy z optymizmem czekają na to, co zaprezentują firmy. Taka logika ma uzasadnienie w poprzednich kwartałach, kiedy osiągnięcia spółek okazywały się wyraźnie lepsze od oczekiwań, które i tak były wysokie. Tym razem prognozy są bardziej stonowane, więc nadzieje na ich przekroczenie mogą być jeszcze większe. Wydaje się w takich warunkach, że to nie pozostawia miejsca na rozczarowania. Tym bardziej, że pierwszy raz od ponad roku analitycy zaczynają obniżać prognozy przyszłych zysków.

Zobacz także: Rynek finansowy

Zanim jednak Alcoa opublikuje wyniki za III kwartał czekają nas jeszcze publikacje wrześniowych indeksów aktywności sektora usług. W Europie wstępne szacunki pokazały spowolnienie. Inwestorzy będą chcieli się przekonać teraz, czy potwierdzi się osłabienie w Stanach Zjednoczonych, jakie wykazały już sierpniowe dane. Wrześniowy odczyt poznamy we wtorek i może on dodatkowo wpłynąć na nastroje przed rozpoczęciem sezonu publikacji wyników przez amerykańskie spółki.

Rynki nieruchomości

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W sierpniu wydatki budowlane w Stanach Zjednoczonych zmniejszały się w dwucyfrowym tempie. Obniżyły się o 10% w skali roku. Miesiąc wcześniej zniżka sięgała 10,7%. W porównaniu z lipcem nastąpiła poprawa o 0,4%, ale w dużym stopniu pozytywny wydźwięk tej informacji zneutralizowała rewizja danych za lipiec. Największego spadku doświadcza prywatne budownictwo niemieszkaniowe, wciąż słabo jest w prywatnym budownictwie mieszkaniowym, a wyniki poprawiają jedynie wydatki publiczne, związane głównie z budownictwem infrastrukturalnym, czy obiektami użyteczności publicznej. Sierpniowe dane o wydatkach budowlanych potwierdzają, że w tej części amerykańskiej gospodarki w dalszym ciągu brakuje przełomu.

Polecamy: Rynek nieruchomości

W tym tygodniu uwagę obserwatorów rynków nieruchomości będą przyciągać dane o liczbie podpisanych w sierpniu umów sprzedaży domów w USA oraz decyzje banków centralnych w Europie i Australii w sprawie stóp procentowych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA