REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ocena wniosku w konkursie na wsparcie prac B+R w przedsiębiorstwach w łódzkim – cześć I

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Ocena wniosku w konkursie na wsparcie prac B+R w przedsiębiorstwach w łódzkim
Ocena wniosku w konkursie na wsparcie prac B+R w przedsiębiorstwach w łódzkim

REKLAMA

REKLAMA

Po złożeniu dokumentacji aplikacyjnej, wniosek wraz z załącznikami podlega ocenie pod kątem spełnienia wymaganych kryteriów. Od przebiegu oceny może zależeć decyzja o przyznaniu dotacji dla naszego projektu.

Podstawowe zasady dotyczącego konkursu w ramach działania III.3, zorganizowanego przez Centrum Obsługi Przedsiębiorców w Łodzi zostały przedstawione w poprzednich artykułach. Teraz nadszedł czas na poznanie zasad oceny naszej dokumentacji i możliwości jej ewentualnej poprawy/uzupełnienia podczas oceny. Taka sytuacja nie musi jeszcze oznaczać odrzucenia naszego wniosku i w konsekwencji braku przyznania dotacji unijnej. 

REKLAMA

Najpierw ocena formalna, później merytoryczna

REKLAMA

Po złożeniu dokumentacji aplikacyjnej do Centrum Obsługi Przedsiębiorców w Łodzi, w pierwszej kolejności jest ona poddawana tzw. ocenie formalnej. Podczas tej oceny badana jest zgodność dokumentów z kryteriami dopuszczającymi i administracyjnymi. 

Wniosek podlega ocenie formalnej i merytorycznej, na podstawie Kryteriów wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013 oraz Szczegółowego Opisu Kryteriów Wyboru Projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007 – 2013. Aktualne wersje znajdują się na stronie internetowej: http://www.cop.lodzkie.pl.

Kryteria dopuszczające

Musimy pamiętać, że kryteria dopuszczające mają charakter bezwzględny i w przypadku negatywnego wyniku weryfikacji wniosku pod względem spełniania tych kryteriów wnioskodawca nie ma możliwości dokonania korekty. W takiej sytuacji wniosek podlega odrzuceniu. Na tym etapie badana jest prawidłowość złożenia wniosku (czy wniosek został złożony w określonym terminie i w określonej instytucji), prawidłowość sporządzenia wniosku (czy wniosek został sporządzony na obowiązującym formularzu i wypełniony w języku polskim), kwalifikowalność projektu (zgodność inwestycji z typami projektów wymienionych w Szczegółowym Opisie Priorytetów, regulaminie konkursu), kwalifikowalność beneficjenta/partnera (zgodność beneficjenta/partnera z typami beneficjentów uprawnionymi do ubiegania sie o wsparcie w ramach konkursu, kwalifikowalność beneficjenta/partnera w kontekście art. 207 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, zgodność z kryteriami określonymi w odpowiednich rozporządzeniach dotyczących udzielania pomocy publicznej). 

Polecamy serwis Zakładam firmę

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kryteria administracyjne

REKLAMA

W ramach oceny formalnej, wniosek poddawany jest również analizie pod kątem kryteriów administracyjnych. W ramach tego etapu z kolei badana jest kompletność wniosku o dofinansowanie (złożenie w wymaganej liczby egzemplarzy wniosku, złożenie wymaganych załączników do wniosku poprawność wyliczeń arytmetycznych, tożsamość wersji papierowej wniosku z wersją elektroniczną) oraz tzw. kwalifikowalność finansowa (zgodność wydatków planowanych do poniesienia w ramach projektu z dokumentami programowymi, spełnienie warunki zapewnienia środków na pokrycie wkładu własnego, spełnienie warunku minimalnej/maksymalnej wartości projektu, poprawność przygotowania montażu finansowego i obliczenia poziomu dofinansowania). 

Ocena formalna wniosku dokonywana jest w terminie 50 dni roboczych od dnia zakończenia naboru wniosków. Podczas oceny formalnej wnioskodawca ma możliwość jednokrotnego poprawienia/uzupełnienia wniosku. 

Jeżeli wnioskodawca nie poprawi wniosku o dofinansowanie w terminie wskazanym w wezwaniu (10 dni od roboczych od daty otrzymania wezwania) lub gdy nie dostarczy wniosku w wymaganej formie nie podlega on dalszej ocenie. 

O wynikach oceny – pozytywnych jak i negatywnych – wnioskodawca informowany jest pisemnie przez Centrum Obsługi Przedsiębiorców w Łodzi. Pozytywnie oceniony wniosek jest przekazywany do dalszej oceny pod kątem spełniania kryteriów merytorycznych. Negatywnie oceniony wniosek nie podlega dalszej ocenie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA