REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dotacje dla dolnośląskich mikroprzedsiębiorców - działanie 1.1, schemat 1.1.E

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Dotacje dla dolnośląskich mikroprzedsiębiorców - działanie 1.1, schemat 1.1.E
Dotacje dla dolnośląskich mikroprzedsiębiorców - działanie 1.1, schemat 1.1.E
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Jeśli jesteś mikroprzedsiębiorcą prowadzącym działalność na obszarze Dolnego Śląska i chcesz pozyskać fundusze na realizacje swojej nowej inwestycji ten artykuł jest dla Ciebie. Poniżej znajdują się podstawowe informacje, których znajomość jest niezbędna do aplikowania o środki unijne.

Unia Europejska wspiera przedsiębiorców w ramach tzw. regionalnych programów operacyjnych. W przypadku województwa dolnośląskiego jest to Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Dolnośląskiego, a konkretnie priorytet 1 „Wzrost konkurencyjności dolnośląskich przedsiębiorstw”. W tym artykule przedstawię warunki i zasady aplikowania o środki unijne przez mikroprzedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą do 2 lat (schemat 1.1.E).

REKLAMA

Kto może ubiegać się o dotację?

Dotację może otrzymać firma, która zatrudnia mniej niż 10 osób i osiąga roczny obrót netto nieprzekraczający równowartości w złotych 2 milionów euro (lub suma aktywów jego bilansu nie przekracza równowartości w złotych 2 milionów euro). Ponadto, jak wskazano powyżej, firma ta została zarejestrowana w ewidencji działalności gospodarczej lub Krajowym Rejestrze Sądowym mniej niż dwa lata temu. Okres ten liczony jest od daty rejestracji firmy do dnia rejestracji wniosku o dofinansowanie. Ponadto od potencjalnych wnioskodawców wymaga się, aby prowadzili oni swoją działalność na Dolnym Śląsku, przy czym nie musi znajdować się tu centrala firmy, lecz np. jej oddział.

Przeczytaj również: Efektywne czytanie dokumentacji konkursowej

Na co można otrzymać dotację?

REKLAMA

Dotacje przyznawane są na inwestycje, które przyczyniają się do rozwoju przedsiębiorstwa poprzez rozszerzenie jego działalności lub na rozbudowę firmy. Oznacza to, że przedsiębiorca będzie mógł ubiegać się o zwrot kosztów związanych z realizacją projektu i poniesionych np. na zakup maszyn i urządzeń, zakup nieruchomości, materiałów i robót budowlanych jeśli ich zakup jest konieczny dla modernizacji/rozbudowy pomieszczeń. Ponadto przewiduje się zwrot kosztów poniesionych przez przedsiębiorcę na zakup oprogramowania czy licencji komputerowych, niezbędnych z punktu widzenia powodzenia całego projektu. 

Dotacja może być przyznana wyłącznie na realizację nowej inwestycji. Oznacza to, że w ramach tego działania nie są dofinansowane wydatki związane np. z odtworzeniem zdolności produkcyjnych (zastąpieniem starych maszyn, nowymi itd.)

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W jakiej wysokości mogę otrzymać dotację?

Mikroprzedsiębiorcy ubiegający się o wsparcie w ramach tego działania mogą otrzymać dofinansowanie wynoszące maksymalnie 60% wysokości wydatków kwalifikowanych w projekcie.

Przez wydatki kwalifikowane należy rozumieć tę część wydatków poniesionych przez przedsiębiorcę na realizację projektu, które będą mogły zostać zrefundowane ze środków unijnych.

Musimy pamiętać, że w przypadku mikroprzedsiębiorców określone zostały minimalne i maksymalne wysokości wydatków kwalifikowanych w projekcie. Są to odpowiednio 40 tys. złotych netto oraz 800 tys. złotych netto. 

Zgodnie z warunkami konkursu, mikroprzedsiębiorca zamierza zakupić maszynę do swojego przedsiębiorstwa. Koszt takiej maszyny wynosi 122 tys. złotych brutto (100 tys. złotych netto). Koszt całkowity netto równy jest 100% wysokości kosztów kwalifikowanych projektu (zakup maszyny). Co oznacza, iż dotacja ze środków wspólnotowych może w tym przypadku wynieść do 60 tyś. złotych (60% wysokości wydatków kwalifikowanych). 

Polecamy: ABC funduszy unijnych

Musimy pamiętać, iż przed przygotowaniem dokumentacji aplikacyjnej powinniśmy szczegółowo zapoznać się z warunkami i zasadami naboru projektów do konkretnego działania, w tym z dokumentacją konkursową oraz wytycznymi i zaleceniami poszczególnych instytucji. 

W przypadku działania 1.1 funkcję instytucji odpowiedzialnej za obsługę przedsiębiorców pełni Dolnośląska Instytucja Pośrednicząca (http://www.dip.dolnyslask.pl).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA