REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fotowoltaika - skąd wziąć pieniądze?

Fotowoltaika - skąd wziąć pieniądze?
Fotowoltaika - skąd wziąć pieniądze?

REKLAMA

REKLAMA

Fotowoltaika - skąd wziąć pieniądze na inwestycję? Z jakich programów korzystają Polacy? Czy fotowoltaika to oszczedności?

"Czyste Powietrze" i "Mój Prąd" - fotowoltaika

Prawie połowa konsumentów współfinansuje zakup instalacji fotowoltaicznej z państwowych dofinansowań i dotacji. Najczęściej są to programy „Czyste Powietrze” oraz „Mój Prąd”, które napędzają rozwój czystej energii – wynika z badania ARC Rynek i Opinia dla Alians OZE.

REKLAMA

Od kilku lat w Polsce mamy do czynienia z niespotykanym wcześniej boomem na instalacje fotowoltaiczne, zarówno te przydomowe, jak i biznesowe czy w gospodarstwach rolnych. Nie byłby on możliwy, gdyby nie państwowe zachęty i dofinansowania. Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że jedynie 15% konsumentów, którzy jeszcze nie posiadają instalacji fotowoltaicznej, zdecydowałoby się na jej zakup bez dotacji.

Dotacje zachęcają do inwestycji w fotowoltaikę

Dla 64% respondentów państwowe i samorządowe dotacje są znacznym czynnikiem zachęcającym do realizacji słonecznych inwestycji. Aż 25% badanych odpowiedziało, że bez dofinansowania zdecydowanie nie podejmie decyzji o zakupie fotowoltaiki. 

- Poziom państwowych dotacji i zachęt w Polsce jest dość duży. Na pewno sprzyja rozwojowi rynku OZE. Rośnie także świadomość i wiedza konsumentów, gotowych na innowację energetyczną, która przynosi wiele korzyści. To proces ewolucyjny – uważa Jakub Jadziewicz, Członek Zarządu Alians OZE.

fotowoltaika

Newseria

Pieniądze na fotowoltaikę - dofinansowania i ulga termomodernizacyjna

REKLAMA

Skoro brak pieniędzy jest barierą przed inwestowaniem w zieloną energię, warto odpowiedzieć na pytanie, gdzie ich szukać? 47% respondentów deklaruje, że skorzystało z rządowych dotacji. Najczęściej wybierane są programy „Czyste Powietrze” (37%) oraz „Mój Prąd” (36%). Sporą popularnością cieszy się ulga podatkowa związana z termoizolacją – taką odpowiedź wybrało 32% badanych, nieco mniejszą, regionalne programy (np. Poznań – Program Słoneczne Dachy) -  18%. Z kolei 2% badanych wskazało na inne źródła pozyskiwania pieniędzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Konsumenci mogą też korzystać z dotacji udzielanych przez samorządy, które są zagwarantowane z budżetu UE lub funduszy norweskich. Sięgają one nawet 80% kosztów inwestycji. Klientów, którzy twierdzą, że nie mają środków na inwestycję w ekologiczną energię zawsze pytam, czy stać ich na płacenie coraz wyższych rachunków za prąd. Wszelkie analizy wskazują, że stawki będą jeszcze wzrastać, tak samo zapotrzebowanie na energię. Warto zrobić sobie krótki rachunek ekonomiczny. Wówczas okaże się, że płacąc za instalację środkami z kredytu czy leasingu ponosimy przez okres umowy podobne koszty, jak gdybyśmy płacili w dalszym ciągu rachunki za energię. Budżet jest podobny. Różnica polega na tym, że kończąc spłacanie kredytu, pozostajemy z własną, czystą energią bez konieczności zakupu energii z sieci  – dodaje Jakub Jadziewicz.

Fotowoltaika - oszczędności

Nadal jednak najwięcej proekologicznych inwestorów, którzy już zakupili panele fotowoltaiczne wybiera własne środki finansowe. Taką odpowiedź wybrało 67% badanych. 27% korzysta z oferty kredytów i pożyczek, a 2% z leasingu. 1% zaś wskazało na inne źródła finansowania.

REKLAMA

- Polacy przekonali się do tego, że fotowoltaika to dobra inwestycja w tani i zdrowy dla środowiska prąd. Dlatego chcą inwestować własne środki. Myślę, że część osób traktuje to też jako bezpieczną formę pomnażania swoich oszczędności. Lokaty bankowe sięgają zera, tymczasem inwestowanie w fotowoltaikę, może przynieść stopę zwrotu nawet na poziomie 20% rocznie – podsumowuje Jakub Jadziewicz.

Badanie Alians OZE „OZE Index – Fotowoltaika oczami Polaków” przeprowadzono na próbie 802 osób w wieku 16-65 lat mieszkających w domach, w tym 197 respondentów posiadających instalacje fotowoltaiczne. Realizacja: ARC Rynek i Opinie, kwiecień 2021.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Newseria

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA