REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomoc Promotorów Projektów Innowacyjnych - działanie 4.2 i 4.4 POIG

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Działanie 4.2 i 4.4 POIG
Działanie 4.2 i 4.4 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Wnioskując o przyznanie wsparcia unijnego z działania 4.2 i 4.4 POIG mamy możliwość skorzystania z bezpłatnych usług Promotorów Projektów Innowacyjnych (PPI). Na czym konkretnie polega ich wsparcie i jak skorzystać z ich pomocy? Na te i inne pytania odpowie poniższy artykuł.

Promotorzy Projektów Innowacyjnych (PPI) są ekspertami powoływanymi przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), w celu dokonania wstępnej weryfikacji dokumentacji aplikacyjnej składanej przez przedsiębiorców podczas naboru projektów dla działania 4.2 i 4.4. PPI pomagają wnioskodawcom ocenić podstawowe założenia projektu, przy czym świadczona przez nich pomoc ma charakter nieobowiązkowy. Przedsiębiorcy, którzy nie są zainteresowani skorzystaniem z pomocy PPI, składają dokumentację aplikacyjnej w trybie i terminie określonym podczas naboru projektów. PPI posiadają szerokie kwalifikację i wiedzę z zakresu wdrażania funduszy europejskich, jak również wiedzę specjalistyczną dotyczącą np. sporządzania analizy finansowej. Aktualnie pomoc świadczona jest przez 36 specjalistów w poszczególnych województwach. Szczegółowy wykaz wraz z danymi kontaktowymi znajduje się na stronie internetowej Krajowego Systemu Usług dla MŚP (http://ksu.parp.gov.pl). Weryfikacja odbywa się w oparciu o wersje elektroniczne dokumentów i dopiero na etapie podpisania umowy o dofinansowanie wnioskodawca powinien dostarczyć wersję papierową wniosku wraz z załącznikami.

REKLAMA

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Co zrobić aby skorzystać z usług PPI

Przedsiębiorcy, którzy chcieliby skorzystać ze wsparcia PPI powinni podczas wypełniania wniosku o dofinansowanie w Generatorze Wniosków (dostępnym na stronie internetowej: http://www.parp.gov.pl), zaznaczyć opcję „Wyślij wniosek do promotora” („Przekaż wniosek do weryfikacji przez promotora”). Po dokonaniu wyboru promotora z listy aktualnie dostępnych, wersja elektroniczna wniosku jest przekazywana do wskazanego przez nas specjalisty.

Po otrzymaniu wniosku o dofinansowanie, PPI w ciągu 1 dnia roboczego informuje czy podejmie się sporządzenia opinii czy nie.

Przeczytaj także: Jak zwiększyć swoje szanse na otrzymanie wsparcia z UE. Działanie 1.4 i 4.1 POIG

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na jaką pomoc możemy liczyć po przekazaniu wniosku do PPI

  • promotor weryfikuje wniosek pod kątem kwalifikowalności formalnej wnioskodawcy i projektu (np. bada czy wnioskodawca jest wymieniony w katalogu podmiotów, którzy mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach danego naboru projektów) oraz przeprowadza wstępną weryfikację kwalifikowalności merytorycznej wniosku, zgodnie z wytycznymi dla wnioskodawców do działania 4.2 i 4.4,
  • utrzymuje bieżące kontakty z wnioskodawcą w zakresie wyjaśniania zapisów zawartych we wniosku,
  • udziela podstawowych wskazówek dotyczących przygotowania załączników do wniosku,
  • wydaje pisemną opinię dotyczącą kwalifikowalności formalnej wnioskodawcy i projektu oraz kwalifikowalności merytorycznej projektu.

W przypadku wydania przez PPI pozytywnej opinii, wnioskodawcy w terminie nie przekraczającym 10 dni od dnia uzyskania pozytywnej opinii są zobowiązani złożyć pozostałe dokumenty w RIF.

Porównaj: Jak skorzystać z pomocy Promotorów Projektów Innowacyjnych? Działanie 4.2 POIG

Jeżeli wniosek zostanie pozytywnie zaopiniowany przez PPI, wnioskodawca co do zasady może rozpocząć realizację projektu i tym samym ponosić pierwsze koszty kwalifikujące się do zwrotu z UE.

Jednakże, należy pamiętać, że pozytywna opinia PPI w zakresie np. kwalifikowalności wnioskodawcy nie jest równoznaczna z przyznaniem dofinansowania. Taki projekt musi uzyskać akceptację Komisji Konkursowej podczas oceny merytorycznej dokumentacji aplikacyjnej złożonej w terminie i trybie naboru.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA