REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomoc Promotorów Projektów Innowacyjnych - działanie 4.2 i 4.4 POIG

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Działanie 4.2 i 4.4 POIG
Działanie 4.2 i 4.4 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Wnioskując o przyznanie wsparcia unijnego z działania 4.2 i 4.4 POIG mamy możliwość skorzystania z bezpłatnych usług Promotorów Projektów Innowacyjnych (PPI). Na czym konkretnie polega ich wsparcie i jak skorzystać z ich pomocy? Na te i inne pytania odpowie poniższy artykuł.

Promotorzy Projektów Innowacyjnych (PPI) są ekspertami powoływanymi przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), w celu dokonania wstępnej weryfikacji dokumentacji aplikacyjnej składanej przez przedsiębiorców podczas naboru projektów dla działania 4.2 i 4.4. PPI pomagają wnioskodawcom ocenić podstawowe założenia projektu, przy czym świadczona przez nich pomoc ma charakter nieobowiązkowy. Przedsiębiorcy, którzy nie są zainteresowani skorzystaniem z pomocy PPI, składają dokumentację aplikacyjnej w trybie i terminie określonym podczas naboru projektów. PPI posiadają szerokie kwalifikację i wiedzę z zakresu wdrażania funduszy europejskich, jak również wiedzę specjalistyczną dotyczącą np. sporządzania analizy finansowej. Aktualnie pomoc świadczona jest przez 36 specjalistów w poszczególnych województwach. Szczegółowy wykaz wraz z danymi kontaktowymi znajduje się na stronie internetowej Krajowego Systemu Usług dla MŚP (http://ksu.parp.gov.pl). Weryfikacja odbywa się w oparciu o wersje elektroniczne dokumentów i dopiero na etapie podpisania umowy o dofinansowanie wnioskodawca powinien dostarczyć wersję papierową wniosku wraz z załącznikami.

REKLAMA

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Co zrobić aby skorzystać z usług PPI

Przedsiębiorcy, którzy chcieliby skorzystać ze wsparcia PPI powinni podczas wypełniania wniosku o dofinansowanie w Generatorze Wniosków (dostępnym na stronie internetowej: http://www.parp.gov.pl), zaznaczyć opcję „Wyślij wniosek do promotora” („Przekaż wniosek do weryfikacji przez promotora”). Po dokonaniu wyboru promotora z listy aktualnie dostępnych, wersja elektroniczna wniosku jest przekazywana do wskazanego przez nas specjalisty.

Po otrzymaniu wniosku o dofinansowanie, PPI w ciągu 1 dnia roboczego informuje czy podejmie się sporządzenia opinii czy nie.

Przeczytaj także: Jak zwiększyć swoje szanse na otrzymanie wsparcia z UE. Działanie 1.4 i 4.1 POIG

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na jaką pomoc możemy liczyć po przekazaniu wniosku do PPI

  • promotor weryfikuje wniosek pod kątem kwalifikowalności formalnej wnioskodawcy i projektu (np. bada czy wnioskodawca jest wymieniony w katalogu podmiotów, którzy mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach danego naboru projektów) oraz przeprowadza wstępną weryfikację kwalifikowalności merytorycznej wniosku, zgodnie z wytycznymi dla wnioskodawców do działania 4.2 i 4.4,
  • utrzymuje bieżące kontakty z wnioskodawcą w zakresie wyjaśniania zapisów zawartych we wniosku,
  • udziela podstawowych wskazówek dotyczących przygotowania załączników do wniosku,
  • wydaje pisemną opinię dotyczącą kwalifikowalności formalnej wnioskodawcy i projektu oraz kwalifikowalności merytorycznej projektu.

W przypadku wydania przez PPI pozytywnej opinii, wnioskodawcy w terminie nie przekraczającym 10 dni od dnia uzyskania pozytywnej opinii są zobowiązani złożyć pozostałe dokumenty w RIF.

Porównaj: Jak skorzystać z pomocy Promotorów Projektów Innowacyjnych? Działanie 4.2 POIG

Jeżeli wniosek zostanie pozytywnie zaopiniowany przez PPI, wnioskodawca co do zasady może rozpocząć realizację projektu i tym samym ponosić pierwsze koszty kwalifikujące się do zwrotu z UE.

Jednakże, należy pamiętać, że pozytywna opinia PPI w zakresie np. kwalifikowalności wnioskodawcy nie jest równoznaczna z przyznaniem dofinansowania. Taki projekt musi uzyskać akceptację Komisji Konkursowej podczas oceny merytorycznej dokumentacji aplikacyjnej złożonej w terminie i trybie naboru.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA