REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomoc Promotorów Projektów Innowacyjnych - działanie 4.2 i 4.4 POIG

Tomasz Wydra
Specjalista w dziedzinie dotacji unijnych
Działanie 4.2 i 4.4 POIG
Działanie 4.2 i 4.4 POIG

REKLAMA

REKLAMA

Wnioskując o przyznanie wsparcia unijnego z działania 4.2 i 4.4 POIG mamy możliwość skorzystania z bezpłatnych usług Promotorów Projektów Innowacyjnych (PPI). Na czym konkretnie polega ich wsparcie i jak skorzystać z ich pomocy? Na te i inne pytania odpowie poniższy artykuł.

Promotorzy Projektów Innowacyjnych (PPI) są ekspertami powoływanymi przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), w celu dokonania wstępnej weryfikacji dokumentacji aplikacyjnej składanej przez przedsiębiorców podczas naboru projektów dla działania 4.2 i 4.4. PPI pomagają wnioskodawcom ocenić podstawowe założenia projektu, przy czym świadczona przez nich pomoc ma charakter nieobowiązkowy. Przedsiębiorcy, którzy nie są zainteresowani skorzystaniem z pomocy PPI, składają dokumentację aplikacyjnej w trybie i terminie określonym podczas naboru projektów. PPI posiadają szerokie kwalifikację i wiedzę z zakresu wdrażania funduszy europejskich, jak również wiedzę specjalistyczną dotyczącą np. sporządzania analizy finansowej. Aktualnie pomoc świadczona jest przez 36 specjalistów w poszczególnych województwach. Szczegółowy wykaz wraz z danymi kontaktowymi znajduje się na stronie internetowej Krajowego Systemu Usług dla MŚP (http://ksu.parp.gov.pl). Weryfikacja odbywa się w oparciu o wersje elektroniczne dokumentów i dopiero na etapie podpisania umowy o dofinansowanie wnioskodawca powinien dostarczyć wersję papierową wniosku wraz z załącznikami.

REKLAMA

Polecamy: Dotacje unijne - poradnik przedsiębiorcy

Co zrobić aby skorzystać z usług PPI

Przedsiębiorcy, którzy chcieliby skorzystać ze wsparcia PPI powinni podczas wypełniania wniosku o dofinansowanie w Generatorze Wniosków (dostępnym na stronie internetowej: http://www.parp.gov.pl), zaznaczyć opcję „Wyślij wniosek do promotora” („Przekaż wniosek do weryfikacji przez promotora”). Po dokonaniu wyboru promotora z listy aktualnie dostępnych, wersja elektroniczna wniosku jest przekazywana do wskazanego przez nas specjalisty.

Po otrzymaniu wniosku o dofinansowanie, PPI w ciągu 1 dnia roboczego informuje czy podejmie się sporządzenia opinii czy nie.

Przeczytaj także: Jak zwiększyć swoje szanse na otrzymanie wsparcia z UE. Działanie 1.4 i 4.1 POIG

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na jaką pomoc możemy liczyć po przekazaniu wniosku do PPI

  • promotor weryfikuje wniosek pod kątem kwalifikowalności formalnej wnioskodawcy i projektu (np. bada czy wnioskodawca jest wymieniony w katalogu podmiotów, którzy mogą ubiegać się o dofinansowanie w ramach danego naboru projektów) oraz przeprowadza wstępną weryfikację kwalifikowalności merytorycznej wniosku, zgodnie z wytycznymi dla wnioskodawców do działania 4.2 i 4.4,
  • utrzymuje bieżące kontakty z wnioskodawcą w zakresie wyjaśniania zapisów zawartych we wniosku,
  • udziela podstawowych wskazówek dotyczących przygotowania załączników do wniosku,
  • wydaje pisemną opinię dotyczącą kwalifikowalności formalnej wnioskodawcy i projektu oraz kwalifikowalności merytorycznej projektu.

W przypadku wydania przez PPI pozytywnej opinii, wnioskodawcy w terminie nie przekraczającym 10 dni od dnia uzyskania pozytywnej opinii są zobowiązani złożyć pozostałe dokumenty w RIF.

Porównaj: Jak skorzystać z pomocy Promotorów Projektów Innowacyjnych? Działanie 4.2 POIG

Jeżeli wniosek zostanie pozytywnie zaopiniowany przez PPI, wnioskodawca co do zasady może rozpocząć realizację projektu i tym samym ponosić pierwsze koszty kwalifikujące się do zwrotu z UE.

Jednakże, należy pamiętać, że pozytywna opinia PPI w zakresie np. kwalifikowalności wnioskodawcy nie jest równoznaczna z przyznaniem dofinansowania. Taki projekt musi uzyskać akceptację Komisji Konkursowej podczas oceny merytorycznej dokumentacji aplikacyjnej złożonej w terminie i trybie naboru.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA