Blogowanie z edytora tekstu MS Word 2007
REKLAMA
REKLAMA
Blogowanie z poziomu edytora tekstu MS Word 2007 ma swoje zalety. Przede wszystkim masz dostęp do mechanizmu sprawdzania pisowni i korekcji błędów. Poza tym poruszasz się w środowisku edytora tekstu, który doskonale zna większość użytkowników komputera.
REKLAMA
Rejestracja konta
Aby skorzystać z funkcji blogowania w edytorze MS Word 2007, po uruchomieniu programu należy nacisnąć przycisk pakietu Office i wybrać polecenie Nowy. Po uruchomieniu kreatora nowego dokumentu wybieramy pozycję Nowe ogłoszenie w blogu.
Zanim zaczniesz pisać nowe wiadomości (tzw. posty) na swojego bloga, musisz zdefiniować jego konto w programie. W oknie Rejestrowanie konta w blogu, na liście widnieje kilka popularnych serwisów blogerskich (Blogger, Windows Live Spaces, WordPress, Typepad). Oczywiście, jeśli serwisu nie ma na liście wybierz pozycję Inny. Musisz podać kilka parametrów, takich jak hasło dostępu. Resztę znajdziesz na stronie internetowej dostawcy swojego bloga. Po pomyślnej rejestracji konta i zalogowaniu się możesz rozpocząć pisanie nowych wiadomości.
Pisanie i redagowanie
REKLAMA
Na wstępie wybierasz kategorię i wpisujesz tytuł wiadomości. Co ciekawe, za pomocą przycisku Otwórz isniejące, masz możliwość edytowania postów opublikowanych wcześniej. Jeśli chcesz opublikować zdjęcia w treści wiadomości, ustawieniach musisz dodatkowo zdefiniować miejsce do ich przechowywania.
Po zakończeniu pisania wiadomości skorzystaj z przycisku Publikuj, a post pojawi się za chwilę na stronie internetowej Twojego bloga. Jeśli chcesz jeszcze dokonać poprawek przed ostatecznym opublikowaniem i zobaczyć jak post prezentuje się na stronie, użyj funkcji Publikuj jako wersję roboczą.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.