REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podstawy korzystania z klienta pocztowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Mackiewicz-Kacprzak

REKLAMA

REKLAMA

Wysyłanie i odbiór elektronicznej korespondencji pocztowej jest jedną z najważniejszych form komunikacji pomiędzy użytkownikami sieci komputerowej. Dlatego warto znać zasady korzystania z klienta pocztowego, czyli oprogramowania do obsługi poczty elektronicznej.

Większością kont pocztowych możesz zarządzać z poziomu strony WWW. Ale często się zdarza, że posiadasz kilka kont pocztowych i potrzebujesz w miarę sprawnie je obsługiwać. Wtedy z pomocą przychodzą kompleksowe programy do obsługi poczty nazywane klientami poczty.

REKLAMA

W systemach operacyjnych z rodziny Windows standardowo mamy dostęp klienta pocztowego o nazwie Outlook Express. Jest to podstawowy program do obsługi poczty, który na początek jest dobrą alternatywą dla paneli WWW. Polecamy również skorzystanie z jednego z niżej wymienionych klientów.

  • Mozilla Thunderbird
  • The Bat!
  • Microsoft Outlook


Zanim zaczniemy korzystać z naszego wybranego programu musimy dodać w nim nasze konto pocztowe. Proces konfiguracji konta w każdym z programów jest podobny. Pokażemy Ci jak przygotować do pracy klienta Mozilla Thunderbird.

Konfiguracja klienta pocztowego

Przed przystąpieniem do konfiguracji naszego klienta poczty należy przygotować następujące informacje:

  • nazwę konta i hasło (odpowiednio login oraz password)
  • nazwę serwera poczty przychodzącej (POP3);
  • nazwę serwera poczty wychodzącej (SMTP);
  • sprawdź czy usługodawca wymaga używania bezpiecznego uwierzytelniania przy wysyłaniu poczty.


Wszystkie powyższe informacje dostępne są na stronie WWW usługodawcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Uwaga!
Zazwyczaj przy pierwszym uruchomieniu klienta pocztowego, uruchamia się automatyczny kreator tworzenia nowego konta.


Po zebraniu tych informacji możesz przystąpić do konfiguracji programu pocztowego. W tym celu uruchom kreator kont i po kolei wykonuj następujące czynności:

  • wybierz Konto pocztowe;
  • uzupełnij pola według wskazówek wyświetlonych przez kreator i przejdź do następnego okna;
  • zaznacz serwer POP, a w pole poniżej wpisz adres serwera pozyskany ze strony usługodawcy;
  • należy podać login, który służy do uwierzytelniania użytkownika poczty poprzez WWW. W zależności od portalu, na którym założyliśmy konto może to być tylko część naszego adresu mailowego znajdującego się przed znakiem @ np. jkowalski, lub też cały adres;
  • nazwa konta, którą tutaj podajemy może być dowolna. Służy ona jedynie do odróżniania kont w samym programie pocztowym. Możemy przecież jednym programem obsługiwać kilka kont pocztowych.


Na tym etapie kończy się pierwsza część konfigurowania konta w programie. Drugą częścią jest ustawienie serwera poczty wychodzącej (SMTP). Należy w tym celu w oknie dialogowym Konfiguracja kont, zaznaczyć na liście serwer poczty wychodzącej. Umożliwi to dodanie nowego serwera poczty wychodzącej. Wybierz opcję Dodaj i wypełnij poszczególne pola, gdzie:

  • Opis - dowolna nazwa umożliwiająca łatwiejszą identyfikację w programie pocztowym;
  • Nazwa serwera – tutaj wpisz nazwę serwera poczty wychodzącej, którą wcześniej pobrałeś ze strony usługodawcy.

REKLAMA


Jeżeli usługodawca wymaga bezpiecznego uwierzytelniania hasła należy zaznaczyć Używaj identyfikatora oraz hasła, a w pole poniżej wpisać wykorzystywany login do łączenia się z pocztą. Następnie wybieramy kwestie związaną z szyfrowaniem połączenia SSL lub TLS (jeśli dostępne) i klikamy [OK]. Na koniec zamykamy kreatora kont i możemy się cieszyć skonfigurowanym programem pocztowym.

Warto pamiętać, że w dowolnym programie pocztowym konfiguracja odbywa się w podobny sposób. Musimy podać login, hasło, serwery poczty przychodzącej i wychodzącej oraz wybrać opcję bezpiecznego uwierzytelniania.

Podstawy obsługi

Obsługa klienta pocztowego jest intuicyjna. Praktycznie sprowadza się do odbierania i wysyłania poczty, oraz do redagowania wiadomości.

Niezależnie od użytkowanego programu pocztowego pobranie nowych wiadomości często następuje wraz z uruchomieniem klienta poczty. Jeśli pobieranie nie odbywa się automatycznie,  wystarczy poszukać w głównym oknie programu przycisku Pobierz lub Odbierz/Wyślij, a program połączy się z serwerem i pobierze nowe wiadomości.

Aby utworzyć nową wiadomość poszukaj przycisku Napisz lub Nowa poczta. W wywołanym oknie zobaczymy kilka pól. Na początek znajdź przycisk Dołącz, Załącz lub Wstaw załącznik służący do dodawania załączników do wiadomości.

REKLAMA

Teraz zajmij się polem odbiorców wiadomości. Odbiorcę naszego maila wpisujemy w pole Do. W przypadku większej ilości adresatów należy ich adresy mailowe oddzielić znakiem średnika. Pole poniżej o nazwie DW (Do Wiadomości) służy do wprowadzania adresatów, którzy otrzymają wiadomość przy okazji. Warto również wiedzieć o polu UDW (Ukryte Do Wiadomości), dzięki któremu żaden z adresatów wiadomości nie dowie się, do kogo jeszcze była adresowana przesyłka.

Gdy wypełnisz wszystkie pola i załączysz plik do wiadomości pozostaje tylko odszukać przycisk Wyślij i użycie go. Program pocztowy połączy się z serwerem i wyśle wiadomość. Za kilka sekund odbiorca odczyta to, co chciałeś mu przekazać.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA