REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podstawy korzystania z klienta pocztowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Mackiewicz-Kacprzak

REKLAMA

REKLAMA

Wysyłanie i odbiór elektronicznej korespondencji pocztowej jest jedną z najważniejszych form komunikacji pomiędzy użytkownikami sieci komputerowej. Dlatego warto znać zasady korzystania z klienta pocztowego, czyli oprogramowania do obsługi poczty elektronicznej.

Większością kont pocztowych możesz zarządzać z poziomu strony WWW. Ale często się zdarza, że posiadasz kilka kont pocztowych i potrzebujesz w miarę sprawnie je obsługiwać. Wtedy z pomocą przychodzą kompleksowe programy do obsługi poczty nazywane klientami poczty.

REKLAMA

W systemach operacyjnych z rodziny Windows standardowo mamy dostęp klienta pocztowego o nazwie Outlook Express. Jest to podstawowy program do obsługi poczty, który na początek jest dobrą alternatywą dla paneli WWW. Polecamy również skorzystanie z jednego z niżej wymienionych klientów.

  • Mozilla Thunderbird
  • The Bat!
  • Microsoft Outlook


Zanim zaczniemy korzystać z naszego wybranego programu musimy dodać w nim nasze konto pocztowe. Proces konfiguracji konta w każdym z programów jest podobny. Pokażemy Ci jak przygotować do pracy klienta Mozilla Thunderbird.

Konfiguracja klienta pocztowego

Przed przystąpieniem do konfiguracji naszego klienta poczty należy przygotować następujące informacje:

  • nazwę konta i hasło (odpowiednio login oraz password)
  • nazwę serwera poczty przychodzącej (POP3);
  • nazwę serwera poczty wychodzącej (SMTP);
  • sprawdź czy usługodawca wymaga używania bezpiecznego uwierzytelniania przy wysyłaniu poczty.


Wszystkie powyższe informacje dostępne są na stronie WWW usługodawcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Uwaga!
Zazwyczaj przy pierwszym uruchomieniu klienta pocztowego, uruchamia się automatyczny kreator tworzenia nowego konta.


Po zebraniu tych informacji możesz przystąpić do konfiguracji programu pocztowego. W tym celu uruchom kreator kont i po kolei wykonuj następujące czynności:

  • wybierz Konto pocztowe;
  • uzupełnij pola według wskazówek wyświetlonych przez kreator i przejdź do następnego okna;
  • zaznacz serwer POP, a w pole poniżej wpisz adres serwera pozyskany ze strony usługodawcy;
  • należy podać login, który służy do uwierzytelniania użytkownika poczty poprzez WWW. W zależności od portalu, na którym założyliśmy konto może to być tylko część naszego adresu mailowego znajdującego się przed znakiem @ np. jkowalski, lub też cały adres;
  • nazwa konta, którą tutaj podajemy może być dowolna. Służy ona jedynie do odróżniania kont w samym programie pocztowym. Możemy przecież jednym programem obsługiwać kilka kont pocztowych.


Na tym etapie kończy się pierwsza część konfigurowania konta w programie. Drugą częścią jest ustawienie serwera poczty wychodzącej (SMTP). Należy w tym celu w oknie dialogowym Konfiguracja kont, zaznaczyć na liście serwer poczty wychodzącej. Umożliwi to dodanie nowego serwera poczty wychodzącej. Wybierz opcję Dodaj i wypełnij poszczególne pola, gdzie:

  • Opis - dowolna nazwa umożliwiająca łatwiejszą identyfikację w programie pocztowym;
  • Nazwa serwera – tutaj wpisz nazwę serwera poczty wychodzącej, którą wcześniej pobrałeś ze strony usługodawcy.

REKLAMA


Jeżeli usługodawca wymaga bezpiecznego uwierzytelniania hasła należy zaznaczyć Używaj identyfikatora oraz hasła, a w pole poniżej wpisać wykorzystywany login do łączenia się z pocztą. Następnie wybieramy kwestie związaną z szyfrowaniem połączenia SSL lub TLS (jeśli dostępne) i klikamy [OK]. Na koniec zamykamy kreatora kont i możemy się cieszyć skonfigurowanym programem pocztowym.

Warto pamiętać, że w dowolnym programie pocztowym konfiguracja odbywa się w podobny sposób. Musimy podać login, hasło, serwery poczty przychodzącej i wychodzącej oraz wybrać opcję bezpiecznego uwierzytelniania.

Podstawy obsługi

Obsługa klienta pocztowego jest intuicyjna. Praktycznie sprowadza się do odbierania i wysyłania poczty, oraz do redagowania wiadomości.

Niezależnie od użytkowanego programu pocztowego pobranie nowych wiadomości często następuje wraz z uruchomieniem klienta poczty. Jeśli pobieranie nie odbywa się automatycznie,  wystarczy poszukać w głównym oknie programu przycisku Pobierz lub Odbierz/Wyślij, a program połączy się z serwerem i pobierze nowe wiadomości.

Aby utworzyć nową wiadomość poszukaj przycisku Napisz lub Nowa poczta. W wywołanym oknie zobaczymy kilka pól. Na początek znajdź przycisk Dołącz, Załącz lub Wstaw załącznik służący do dodawania załączników do wiadomości.

REKLAMA

Teraz zajmij się polem odbiorców wiadomości. Odbiorcę naszego maila wpisujemy w pole Do. W przypadku większej ilości adresatów należy ich adresy mailowe oddzielić znakiem średnika. Pole poniżej o nazwie DW (Do Wiadomości) służy do wprowadzania adresatów, którzy otrzymają wiadomość przy okazji. Warto również wiedzieć o polu UDW (Ukryte Do Wiadomości), dzięki któremu żaden z adresatów wiadomości nie dowie się, do kogo jeszcze była adresowana przesyłka.

Gdy wypełnisz wszystkie pola i załączysz plik do wiadomości pozostaje tylko odszukać przycisk Wyślij i użycie go. Program pocztowy połączy się z serwerem i wyśle wiadomość. Za kilka sekund odbiorca odczyta to, co chciałeś mu przekazać.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Gdy ogień nie jest przypadkiem. Pożary w punktach handlowo-usługowych

Od stycznia do początku maja 2025 roku straż pożarna odnotowała 306 pożarów w obiektach handlowo-usługowych, z czego aż 18 to celowe podpalenia. Potwierdzony przypadek sabotażu, który doprowadził do pożaru hali Marywilska 44, pokazuje, że bezpieczeństwo pożarowe staje się kluczowym wyzwaniem dla tej branży.

Przedsiębiorcy zyskają nowe narzędzia do analizy rynku. Współpraca GUS i Rzecznika MŚP

Nowe intuicyjne narzędzia analityczne, takie jak Dashboard Regon oraz Dashboard Koniunktura Gospodarcza, pozwolą firmom na skuteczne monitorowanie rynku i podejmowanie trafniejszych decyzji biznesowych.

REKLAMA

Firma w Anglii w 2025 roku – czy to się nadal opłaca?

Rok 2025 to czas ogromnych wyzwań dla przedsiębiorców z Polski. Zmiany legislacyjne, niepewne otoczenie podatkowe, rosnąca liczba kontroli oraz nieprzewidywalność polityczna sprawiają, że coraz więcej firm poszukuje bezpiecznych alternatyw dla prowadzenia działalności. Jednym z najczęściej wybieranych kierunków pozostaje Wielka Brytania. Mimo Brexitu, inflacji i globalnych zmian gospodarczych, firma w Anglii to nadal bardzo atrakcyjna opcja dla polskich przedsiębiorców.

Windykacja należności krok po kroku [3 etapy]

Niezapłacone faktury to codzienność, z jaką muszą się mierzyć w swej działalności przedsiębiorcy. Postępowanie windykacyjne obejmuje szereg działań mających na celu ich odzyskanie. Kluczową rolę odgrywa w nim czas. Sprawne rozpoczęcie czynności windykacyjnych zwiększa szanse na skuteczne odzyskanie należności. Windykację możemy podzielić na trzy etapy: przedsądowy, sądowy i egzekucyjny.

Roczne rozliczenie składki zdrowotnej. 20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców

20 maja 2025 r. mija ważny termin dla przedsiębiorców. Chodzi o rozliczenie składki zdrowotnej. Kto musi złożyć dokumenty dotyczące rocznego rozliczenia składki na ubezpieczenie zdrowotne za 2024 r.? Co w przypadku nadpłaty składki zdrowotnej?

Klienci nie płacą za komórki i Internet, operatorzy telekomunikacyjni sami popadają w długi

Na koniec marca w rejestrze widniało niemal 300 tys. osób i firm z przeterminowanymi zobowiązaniami wynikającymi z umów telekomunikacyjnych - zapłata za komórki i Internet. Łączna wartość tych zaległości przekroczyła 1,4 mld zł. Największe obciążenia koncentrują się w stolicy – mieszkańcy Warszawy zalegają z płatnościami na blisko 130 mln zł, w czołówce jest też Kraków, Poznań i Łódź.

REKLAMA

Leasing: szykowana jest zmiana przepisów, która dodatkowo ułatwi korzystanie z tej formy finansowania

Branża leasingowa znajduje się obecnie w przededniu zmian legislacyjnych, które jeszcze bardziej ułatwią zawieranie umów. Dziś, by umowa leasingu była ważna, wymagana jest forma pisemna, a więc klient musi złożyć kwalifikowany podpis elektroniczny lub podpisać dokument fizycznie. To jednak już niebawem może się zmienić.

Spółka cywilna – kto jest odpowiedzialny za zobowiązania, kogo pozwać?

Spółka cywilna jest stosunkowo często spotykaną w praktyce formą prowadzenia działalności gospodarczej. Warto wiedzieć, że taka spółka nie ma osobowości prawnej i tak naprawdę nie jest generalnie żadnym samodzielnym podmiotem prawa. Jedynie niektóre ustawy (np. ustawy podatkowe) nadają spółce cywilnej przymiot podmiotu praw i obowiązków. W jaki sposób można pozwać kontrahenta, który prowadzi działalność w formie spółki cywilnej?

REKLAMA