REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podstawy korzystania z klienta pocztowego

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Mackiewicz-Kacprzak

REKLAMA

REKLAMA

Wysyłanie i odbiór elektronicznej korespondencji pocztowej jest jedną z najważniejszych form komunikacji pomiędzy użytkownikami sieci komputerowej. Dlatego warto znać zasady korzystania z klienta pocztowego, czyli oprogramowania do obsługi poczty elektronicznej.

Większością kont pocztowych możesz zarządzać z poziomu strony WWW. Ale często się zdarza, że posiadasz kilka kont pocztowych i potrzebujesz w miarę sprawnie je obsługiwać. Wtedy z pomocą przychodzą kompleksowe programy do obsługi poczty nazywane klientami poczty.

REKLAMA

REKLAMA

W systemach operacyjnych z rodziny Windows standardowo mamy dostęp klienta pocztowego o nazwie Outlook Express. Jest to podstawowy program do obsługi poczty, który na początek jest dobrą alternatywą dla paneli WWW. Polecamy również skorzystanie z jednego z niżej wymienionych klientów.

  • Mozilla Thunderbird
  • The Bat!
  • Microsoft Outlook


Zanim zaczniemy korzystać z naszego wybranego programu musimy dodać w nim nasze konto pocztowe. Proces konfiguracji konta w każdym z programów jest podobny. Pokażemy Ci jak przygotować do pracy klienta Mozilla Thunderbird.

Konfiguracja klienta pocztowego

Przed przystąpieniem do konfiguracji naszego klienta poczty należy przygotować następujące informacje:

REKLAMA

  • nazwę konta i hasło (odpowiednio login oraz password)
  • nazwę serwera poczty przychodzącej (POP3);
  • nazwę serwera poczty wychodzącej (SMTP);
  • sprawdź czy usługodawca wymaga używania bezpiecznego uwierzytelniania przy wysyłaniu poczty.


Wszystkie powyższe informacje dostępne są na stronie WWW usługodawcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Uwaga!
Zazwyczaj przy pierwszym uruchomieniu klienta pocztowego, uruchamia się automatyczny kreator tworzenia nowego konta.


Po zebraniu tych informacji możesz przystąpić do konfiguracji programu pocztowego. W tym celu uruchom kreator kont i po kolei wykonuj następujące czynności:

  • wybierz Konto pocztowe;
  • uzupełnij pola według wskazówek wyświetlonych przez kreator i przejdź do następnego okna;
  • zaznacz serwer POP, a w pole poniżej wpisz adres serwera pozyskany ze strony usługodawcy;
  • należy podać login, który służy do uwierzytelniania użytkownika poczty poprzez WWW. W zależności od portalu, na którym założyliśmy konto może to być tylko część naszego adresu mailowego znajdującego się przed znakiem @ np. jkowalski, lub też cały adres;
  • nazwa konta, którą tutaj podajemy może być dowolna. Służy ona jedynie do odróżniania kont w samym programie pocztowym. Możemy przecież jednym programem obsługiwać kilka kont pocztowych.


Na tym etapie kończy się pierwsza część konfigurowania konta w programie. Drugą częścią jest ustawienie serwera poczty wychodzącej (SMTP). Należy w tym celu w oknie dialogowym Konfiguracja kont, zaznaczyć na liście serwer poczty wychodzącej. Umożliwi to dodanie nowego serwera poczty wychodzącej. Wybierz opcję Dodaj i wypełnij poszczególne pola, gdzie:

  • Opis - dowolna nazwa umożliwiająca łatwiejszą identyfikację w programie pocztowym;
  • Nazwa serwera – tutaj wpisz nazwę serwera poczty wychodzącej, którą wcześniej pobrałeś ze strony usługodawcy.


Jeżeli usługodawca wymaga bezpiecznego uwierzytelniania hasła należy zaznaczyć Używaj identyfikatora oraz hasła, a w pole poniżej wpisać wykorzystywany login do łączenia się z pocztą. Następnie wybieramy kwestie związaną z szyfrowaniem połączenia SSL lub TLS (jeśli dostępne) i klikamy [OK]. Na koniec zamykamy kreatora kont i możemy się cieszyć skonfigurowanym programem pocztowym.

Warto pamiętać, że w dowolnym programie pocztowym konfiguracja odbywa się w podobny sposób. Musimy podać login, hasło, serwery poczty przychodzącej i wychodzącej oraz wybrać opcję bezpiecznego uwierzytelniania.

Podstawy obsługi

Obsługa klienta pocztowego jest intuicyjna. Praktycznie sprowadza się do odbierania i wysyłania poczty, oraz do redagowania wiadomości.

Niezależnie od użytkowanego programu pocztowego pobranie nowych wiadomości często następuje wraz z uruchomieniem klienta poczty. Jeśli pobieranie nie odbywa się automatycznie,  wystarczy poszukać w głównym oknie programu przycisku Pobierz lub Odbierz/Wyślij, a program połączy się z serwerem i pobierze nowe wiadomości.

Aby utworzyć nową wiadomość poszukaj przycisku Napisz lub Nowa poczta. W wywołanym oknie zobaczymy kilka pól. Na początek znajdź przycisk Dołącz, Załącz lub Wstaw załącznik służący do dodawania załączników do wiadomości.

Teraz zajmij się polem odbiorców wiadomości. Odbiorcę naszego maila wpisujemy w pole Do. W przypadku większej ilości adresatów należy ich adresy mailowe oddzielić znakiem średnika. Pole poniżej o nazwie DW (Do Wiadomości) służy do wprowadzania adresatów, którzy otrzymają wiadomość przy okazji. Warto również wiedzieć o polu UDW (Ukryte Do Wiadomości), dzięki któremu żaden z adresatów wiadomości nie dowie się, do kogo jeszcze była adresowana przesyłka.

Gdy wypełnisz wszystkie pola i załączysz plik do wiadomości pozostaje tylko odszukać przycisk Wyślij i użycie go. Program pocztowy połączy się z serwerem i wyśle wiadomość. Za kilka sekund odbiorca odczyta to, co chciałeś mu przekazać.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Brak aktualizacji tej informacji w rejestrze oznacza poważne straty - utrata ulg, zwroty dotacji, jeżeli nie dopełnisz tego obowiązku w terminie

Od 1 stycznia 2025 roku obowiązuje już zmiana, która dotyka każdego przedsiębiorcy w Polsce. Nowa edycja Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) to nie tylko zwykła aktualizacja – to rewolucja w sposobie opisywania polskiego biznesu. Czy wiesz, że wybór niewłaściwego kodu może zamknąć Ci drogę do dotacji lub ulgi podatkowej?

Jak stoper i koncentracja ratują nas przed światem dystraktorów?

Przez lata próbowałem różnych systemów zarządzania sobą w czasie. Aplikacje, kalendarze, kanbany, mapy myśli. Wszystko ładnie wyglądało na prezentacjach, ale w codziennym chaosie pracy menedżera czy konsultanta – niewiele z tego zostawało.

Odpowiedzialność prawna salonów beauty

Wraz z rozszerzającą się gamą ofert salonów świadczących usługi kosmetyczne, rośnie odpowiedzialność prawna osób wykonujących zabiegi za ich prawidłowe wykonanie. W wielu przypadkach zwrot pieniędzy za źle wykonaną usługę to najmniejsza dolegliwość z grożących konsekwencji.

Od 30 grudnia 2025 r. duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Nowe przepisy i obowiązki z rozporządzenia EUDR

Dnia 30 grudnia 2025 r. wchodzi w życie rozporządzenie EUDR. Duże i średnie firmy będą musiały udowodnić, że nie przyczyniają się do wylesiania. Kogo dokładnie dotyczą nowe obowiązki?

REKLAMA

Śmierć wspólnika sp. z o.o. a udziały w spółce

Życie pisze różne scenariusze, a dalekosiężne plany nie zawsze udają się zrealizować. Czasem najlepszy biznesplan nie zdoła uwzględnić nieprzewidzianego. Trudno zakładać, że intensywny i odnoszący sukcesy biznesmen nagle zakończy swoją przygodę, a to wszystko przez śmierć. W takich smutnych sytuacjach spółka z o.o. nie przestaje istnieć. Powstaje pytanie – co dalej? Co dzieje się z udziałami zmarłego wspólnika?

Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

REKLAMA

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA