REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakładamy darmowe konto pocztowe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Sebastian Górski
Zakładamy darmowe konto pocztowe
Zakładamy darmowe konto pocztowe

REKLAMA

REKLAMA

Jedną pierwszy rzeczy, jakie możemy zrobić na starcie swojej podróży przez świat Internetu jest założenie darmowego konta pocztowego. Będzie ono jednym z podstawowych sposobów komunikacji z innymi użytkownikami światowej Sieci. Pokażemy Ci jak założyć takie konto i na co zwracać szczególną uwagę.

Każdy, kto chce mieć kontakt z innymi użytkownikami w Internecie powinien posiadać własny adres e-mail. Dzięki niemu bez przeszkód wymieni korespondencję z rodziną, znajomymi, a także załatwi wiele spraw biznesowych.

REKLAMA

W Internecie dostępnych jest wiele serwisów oferujących prowadzenie darmowych kont pocztowych. Warto zatem wiedzieć, na które parametry takiego konta warto zwracać szczególną uwagę:

  • pojemność konta pocztowego to jeden z najważniejszych czynników determinujących ostateczny wybór usługodawcy. Pierwsze konta pocztowe w Polsce oferowały 1 MB przestrzeni dla swoich wiadomości. Dziś już nikogo nie dziwi konto pocztowe o pojemności 10 GB. Generalnie, im większe, tym lepsze.
  • maksymalna wielkość załącznika do wiadomości ma ogromne znaczenie podczas wysyłania dużych plików. Obecne standardy to kilkadziesiąt megabajtów. Oczywiście, nie oznacza to wcale, że odbiorca będzie w stanie taką wiadomość przyjąć, bowiem serwer pocztowy jego konta może tego nie 'przełknąć';
  • system ochrony przed wirusami oraz spamem zintegrowany z systemem pocztowym z pewnością pomoże ograniczyć napływ niezamawianej korespondencji na Twoje konto oraz zabezpieczy je przed niebezpiecznymi plikami;
  • jeśli zamierzasz korzystać z poczty z poziomu strony WWW, z pewnością przyda Ci się wyszukiwarka. Jeśli na Twoim koncie zbierze się więcej wiadomości, pomoże Ci ona odnaleźć wśród nich tę poszukiwaną.
  • niektórzy dostawcy kont pocztowych oferują możliwość obsługi z poziomu telefonu komórkowego lub innego urządzenia mobilnego. Jest to szczególnie przydatna funkcja dla bardziej aktywnych użytkowników Internetu  

Polecamy: Kto odpowiada za wykrywanie wirusów?


Zakładanie konta pocztowego

Pierwszy etap to znalezienie odpowiedniego dostawcy usługi pocztowej, co nie będzie specjalnie trudne. Wystarczy wejść na strony największych polskich portali internetowych (Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl). Każdy z nich oferuje taką usługę. Dodatkowo polecamy Ci również Gmaila, czyli serwis firmy Google.

Niezależnie od wybranego serwisu, proces zakładania konta wygląda dość podobnie i jest dość prosty. Kluczowe elementy to:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • adres e-mail, który możesz sobie wybrać sam lub jest on ustalany na podstawie nazwy użytkownika konta jaką wpisujesz do formularza rejestracyjnego. Ma on strukturę postaci nazwa_użytkownika@domena (przykładowo jan_kowalski@gazeta.pl);
  • hasło, czyli sposób uwierzytelnienia użytkownika. Podajesz je w momencie logowania na swoje konto;
  • dane osobiste oraz informacje o zainteresowaniach (nie jest to obowiązkowe);
  • zazwyczaj, na wypadek zapomnienia hasła przez użytkownika, w formularzu rejestracyjnym podaje się również inny adres e-mail lub numer telefonu komórkowego, na który zostanie wysłana wiadomość z przypomnieniem hasła.

Polecamy: Jak powstała chmura antywirusowa?


Konfiguracja konta pocztowego

REKLAMA

Z założonego właśnie konta pocztowego możesz korzystać na dwa sposoby. Pierwszy z nich to logowanie się bezpośrednio na stronie internetowej (tzw. webmail). Drugi zaś polega na korzystaniu z tzw. klienta pocztowego, czyli dedykowanej aplikacji instalowanej na komputerze, której zadaniem jest kompleksowa obsługa korespondencji. W drugim przypadku, aby pomyślnie skonfigurować konto, musisz znać kilka dodatkowych parametrów.

Najważniejszy z nich to adresy serwerów odpowiadających za odbieranie oraz wysyłanie poczty. Serwer odbierający pocztę najczęściej jest oznaczony jako POP3, zaś serwer wysyłający pocztę to SMTP. Po założeniu konta pocztowego powinieneś otrzymać informację o adresach obu serwerów.

W ustawieniach każdego konta pocztowego  na stronie internetowej usługodawcy znajdziesz z łatwością instrukcję, jak skonfigurować swojego klienta pocztowego do pracy z danym kontem.

Polecamy: Czy pracownik może być anonimowy w Internecie?

Bezpieczne połączenie

Na sam koniec warto jeszcze zwrócić uwagę na funkcję bezpiecznego połączenia z wykorzystaniem specjalnego mechanizmu o nazwie SSL. Korzystaj z tej funkcji, ilekroć znajdujesz się poza domem, jesteś w miejscu publicznym i korzystasz z cudzego komputera. W dużym uproszczeniu SSL zabezpiecza transmisję danych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ten głos zaboli polityków. "Do 2030 roku zabraknie nam prądu, firmy uciekną za granicę"
Ponad 80 proc. specjalistów pozytywnie ocenia szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie

Szybki rozwój technologii oraz zwiększone ryzyko cyberataków przyczyniają się do rosnącego zainteresowania bezpieczeństwem IT. Zdaniem szkolonych menadżerów, szkolenia z cyberbezpieczeństwa przeprowadzane w firmie: są nie tylko potrzebne, ale i skuteczne.

Dłużnicy wykorzystują brak znajomości prawa u wierzycieli i specjalnie zwlekają z zapłatą za faktury, traktując zwłokę jako formę bezpłatnego kredytu. Powinni i mogą jednak słono za to zapłacić

Słaba znajomość podstawowych przepisów prawa finansowego u przedsiębiorców sprawia, że dłużnicy celowo przeciągają płatności, zyskując w ten sposób darmowy, nieoprocentowany kredyt. Dzieje się to w czasie, gdy zatory płatnicze w polskich przedsiębiorstwach cały czas rosną, a utrata płynności finansowej jest realnym zagrożeniem dla małych i średnich firm.

Czy wspólnik mniejszościowy zawsze jest na straconej pozycji?

Wspólnik posiadający mniejszościowy pakiet udziałów w spółce z o.o. nie musi już na starcie znajdować się na przegranej pozycji w potencjalnym sporze ze wspólnikiem większościowym. Kluczowe jest, aby taki udziałowiec znał swoje prawa w spółce oraz aktywnie i umiejętnie z nich korzystał, co w ostatecznym rozrachunku może przyczynić się do skutecznej obrony interesu wspólnika mniejszościowego i zachowania przez niego wpływu na spółkę.

REKLAMA

Polski Akt o Dostępności – jakie zmiany czekają przedsiębiorców?

Od 28 czerwca 2025 r. produkty i usługi wprowadzane na rynek będą musiały spełniać określone wymogi i być dostosowane również do osób z niepełnosprawnościami. To oznacza wiele zmian również dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Polski Akt o Dostępności – jak się przygotować?

Już pod koniec czerwca wchodzi w życie Polski Akt o Dostępności. Nowe przepisy oznaczają dla przedsiębiorców nie tylko obowiązki, ale i nowe możliwości. Kogo dotyczą te zmiany? Co czeka konsumentów, a co przedsiębiorców? Skąd można wziąć pieniądze na ich wprowadzenie?

Zaprojektuj z nami swoją pierwszą innowację – poznaj bezpłatną usługę Innovation Coach i weź udział w wydarzeniu w Łodzi

W dobie dynamicznych zmian technologicznych i rosnącej konkurencji, przedsiębiorcy coraz częściej poszukują sposobów na wdrażanie innowacji w swoich firmach. Nie każdy jednak wie, od czego zacząć, jak zdobyć fundusze na rozwój, czy jak skutecznie przejść przez proces planowania i realizacji innowacyjnego projektu.

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek?

Odroczenie terminu płatności składek ZUS. Kto i na jakich zasadach może skorzystać z odroczenia terminu płatności składek? W ubiegłym roku z odroczenia terminu płatności składek najczęściej korzystali mali płatnicy.

REKLAMA

Przewodnik po spółce w Delaware – wszystko, co musisz wiedzieć zanim założysz firmę w USA

Założenie spółki w Stanach Zjednoczonych, a w szczególności w stanie Delaware, to marzenie wielu przedsiębiorców – zarówno z Polski, jak i z całego świata. Delaware od dekad uważany jest za światowe centrum dla biznesu dzięki swojej wyjątkowej legislacji, przyjaznemu klimatowi dla przedsiębiorców oraz elastycznym strukturze prawnej. Ale czy spółka w Delaware to dobry wybór dla każdego? I co warto wiedzieć zanim złożysz wniosek o rejestrację?

Europejski Akt Dostępności zacznie obowiązywać od 28 czerwca 2025 roku. Za niespełnienie wymagań dyrektywy wysokie kary

Zbliża się termin, od którego wszystkie firmy świadczące określone usługi lub sprzedające wybrane produkty będą musiały zapewnić ich dostępność dla osób z niepełnosprawnościami. Od 28 czerwca 2025 r. niespełnienie wymagań może wiązać się z wysokimi grzywnami oraz utratą reputacji.

REKLAMA