REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakładamy darmowe konto pocztowe

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Sebastian Górski
Zakładamy darmowe konto pocztowe
Zakładamy darmowe konto pocztowe

REKLAMA

REKLAMA

Jedną pierwszy rzeczy, jakie możemy zrobić na starcie swojej podróży przez świat Internetu jest założenie darmowego konta pocztowego. Będzie ono jednym z podstawowych sposobów komunikacji z innymi użytkownikami światowej Sieci. Pokażemy Ci jak założyć takie konto i na co zwracać szczególną uwagę.

Każdy, kto chce mieć kontakt z innymi użytkownikami w Internecie powinien posiadać własny adres e-mail. Dzięki niemu bez przeszkód wymieni korespondencję z rodziną, znajomymi, a także załatwi wiele spraw biznesowych.

REKLAMA

REKLAMA

W Internecie dostępnych jest wiele serwisów oferujących prowadzenie darmowych kont pocztowych. Warto zatem wiedzieć, na które parametry takiego konta warto zwracać szczególną uwagę:

  • pojemność konta pocztowego to jeden z najważniejszych czynników determinujących ostateczny wybór usługodawcy. Pierwsze konta pocztowe w Polsce oferowały 1 MB przestrzeni dla swoich wiadomości. Dziś już nikogo nie dziwi konto pocztowe o pojemności 10 GB. Generalnie, im większe, tym lepsze.
  • maksymalna wielkość załącznika do wiadomości ma ogromne znaczenie podczas wysyłania dużych plików. Obecne standardy to kilkadziesiąt megabajtów. Oczywiście, nie oznacza to wcale, że odbiorca będzie w stanie taką wiadomość przyjąć, bowiem serwer pocztowy jego konta może tego nie 'przełknąć';
  • system ochrony przed wirusami oraz spamem zintegrowany z systemem pocztowym z pewnością pomoże ograniczyć napływ niezamawianej korespondencji na Twoje konto oraz zabezpieczy je przed niebezpiecznymi plikami;
  • jeśli zamierzasz korzystać z poczty z poziomu strony WWW, z pewnością przyda Ci się wyszukiwarka. Jeśli na Twoim koncie zbierze się więcej wiadomości, pomoże Ci ona odnaleźć wśród nich tę poszukiwaną.
  • niektórzy dostawcy kont pocztowych oferują możliwość obsługi z poziomu telefonu komórkowego lub innego urządzenia mobilnego. Jest to szczególnie przydatna funkcja dla bardziej aktywnych użytkowników Internetu  

Polecamy: Kto odpowiada za wykrywanie wirusów?


Zakładanie konta pocztowego

Pierwszy etap to znalezienie odpowiedniego dostawcy usługi pocztowej, co nie będzie specjalnie trudne. Wystarczy wejść na strony największych polskich portali internetowych (Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl). Każdy z nich oferuje taką usługę. Dodatkowo polecamy Ci również Gmaila, czyli serwis firmy Google.

REKLAMA

Niezależnie od wybranego serwisu, proces zakładania konta wygląda dość podobnie i jest dość prosty. Kluczowe elementy to:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • adres e-mail, który możesz sobie wybrać sam lub jest on ustalany na podstawie nazwy użytkownika konta jaką wpisujesz do formularza rejestracyjnego. Ma on strukturę postaci nazwa_użytkownika@domena (przykładowo jan_kowalski@gazeta.pl);
  • hasło, czyli sposób uwierzytelnienia użytkownika. Podajesz je w momencie logowania na swoje konto;
  • dane osobiste oraz informacje o zainteresowaniach (nie jest to obowiązkowe);
  • zazwyczaj, na wypadek zapomnienia hasła przez użytkownika, w formularzu rejestracyjnym podaje się również inny adres e-mail lub numer telefonu komórkowego, na który zostanie wysłana wiadomość z przypomnieniem hasła.

Polecamy: Jak powstała chmura antywirusowa?


Konfiguracja konta pocztowego

Z założonego właśnie konta pocztowego możesz korzystać na dwa sposoby. Pierwszy z nich to logowanie się bezpośrednio na stronie internetowej (tzw. webmail). Drugi zaś polega na korzystaniu z tzw. klienta pocztowego, czyli dedykowanej aplikacji instalowanej na komputerze, której zadaniem jest kompleksowa obsługa korespondencji. W drugim przypadku, aby pomyślnie skonfigurować konto, musisz znać kilka dodatkowych parametrów.

Najważniejszy z nich to adresy serwerów odpowiadających za odbieranie oraz wysyłanie poczty. Serwer odbierający pocztę najczęściej jest oznaczony jako POP3, zaś serwer wysyłający pocztę to SMTP. Po założeniu konta pocztowego powinieneś otrzymać informację o adresach obu serwerów.

W ustawieniach każdego konta pocztowego  na stronie internetowej usługodawcy znajdziesz z łatwością instrukcję, jak skonfigurować swojego klienta pocztowego do pracy z danym kontem.

Polecamy: Czy pracownik może być anonimowy w Internecie?

Bezpieczne połączenie

Na sam koniec warto jeszcze zwrócić uwagę na funkcję bezpiecznego połączenia z wykorzystaniem specjalnego mechanizmu o nazwie SSL. Korzystaj z tej funkcji, ilekroć znajdujesz się poza domem, jesteś w miejscu publicznym i korzystasz z cudzego komputera. W dużym uproszczeniu SSL zabezpiecza transmisję danych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA