REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakładamy darmowe konto pocztowe

Sebastian Górski
Zakładamy darmowe konto pocztowe
Zakładamy darmowe konto pocztowe

REKLAMA

REKLAMA

Jedną pierwszy rzeczy, jakie możemy zrobić na starcie swojej podróży przez świat Internetu jest założenie darmowego konta pocztowego. Będzie ono jednym z podstawowych sposobów komunikacji z innymi użytkownikami światowej Sieci. Pokażemy Ci jak założyć takie konto i na co zwracać szczególną uwagę.

Każdy, kto chce mieć kontakt z innymi użytkownikami w Internecie powinien posiadać własny adres e-mail. Dzięki niemu bez przeszkód wymieni korespondencję z rodziną, znajomymi, a także załatwi wiele spraw biznesowych.

REKLAMA

W Internecie dostępnych jest wiele serwisów oferujących prowadzenie darmowych kont pocztowych. Warto zatem wiedzieć, na które parametry takiego konta warto zwracać szczególną uwagę:

  • pojemność konta pocztowego to jeden z najważniejszych czynników determinujących ostateczny wybór usługodawcy. Pierwsze konta pocztowe w Polsce oferowały 1 MB przestrzeni dla swoich wiadomości. Dziś już nikogo nie dziwi konto pocztowe o pojemności 10 GB. Generalnie, im większe, tym lepsze.
  • maksymalna wielkość załącznika do wiadomości ma ogromne znaczenie podczas wysyłania dużych plików. Obecne standardy to kilkadziesiąt megabajtów. Oczywiście, nie oznacza to wcale, że odbiorca będzie w stanie taką wiadomość przyjąć, bowiem serwer pocztowy jego konta może tego nie 'przełknąć';
  • system ochrony przed wirusami oraz spamem zintegrowany z systemem pocztowym z pewnością pomoże ograniczyć napływ niezamawianej korespondencji na Twoje konto oraz zabezpieczy je przed niebezpiecznymi plikami;
  • jeśli zamierzasz korzystać z poczty z poziomu strony WWW, z pewnością przyda Ci się wyszukiwarka. Jeśli na Twoim koncie zbierze się więcej wiadomości, pomoże Ci ona odnaleźć wśród nich tę poszukiwaną.
  • niektórzy dostawcy kont pocztowych oferują możliwość obsługi z poziomu telefonu komórkowego lub innego urządzenia mobilnego. Jest to szczególnie przydatna funkcja dla bardziej aktywnych użytkowników Internetu  

Polecamy: Kto odpowiada za wykrywanie wirusów?


Zakładanie konta pocztowego

Pierwszy etap to znalezienie odpowiedniego dostawcy usługi pocztowej, co nie będzie specjalnie trudne. Wystarczy wejść na strony największych polskich portali internetowych (Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl). Każdy z nich oferuje taką usługę. Dodatkowo polecamy Ci również Gmaila, czyli serwis firmy Google.

Niezależnie od wybranego serwisu, proces zakładania konta wygląda dość podobnie i jest dość prosty. Kluczowe elementy to:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • adres e-mail, który możesz sobie wybrać sam lub jest on ustalany na podstawie nazwy użytkownika konta jaką wpisujesz do formularza rejestracyjnego. Ma on strukturę postaci nazwa_użytkownika@domena (przykładowo jan_kowalski@gazeta.pl);
  • hasło, czyli sposób uwierzytelnienia użytkownika. Podajesz je w momencie logowania na swoje konto;
  • dane osobiste oraz informacje o zainteresowaniach (nie jest to obowiązkowe);
  • zazwyczaj, na wypadek zapomnienia hasła przez użytkownika, w formularzu rejestracyjnym podaje się również inny adres e-mail lub numer telefonu komórkowego, na który zostanie wysłana wiadomość z przypomnieniem hasła.

Polecamy: Jak powstała chmura antywirusowa?


Konfiguracja konta pocztowego

REKLAMA

Z założonego właśnie konta pocztowego możesz korzystać na dwa sposoby. Pierwszy z nich to logowanie się bezpośrednio na stronie internetowej (tzw. webmail). Drugi zaś polega na korzystaniu z tzw. klienta pocztowego, czyli dedykowanej aplikacji instalowanej na komputerze, której zadaniem jest kompleksowa obsługa korespondencji. W drugim przypadku, aby pomyślnie skonfigurować konto, musisz znać kilka dodatkowych parametrów.

Najważniejszy z nich to adresy serwerów odpowiadających za odbieranie oraz wysyłanie poczty. Serwer odbierający pocztę najczęściej jest oznaczony jako POP3, zaś serwer wysyłający pocztę to SMTP. Po założeniu konta pocztowego powinieneś otrzymać informację o adresach obu serwerów.

W ustawieniach każdego konta pocztowego  na stronie internetowej usługodawcy znajdziesz z łatwością instrukcję, jak skonfigurować swojego klienta pocztowego do pracy z danym kontem.

Polecamy: Czy pracownik może być anonimowy w Internecie?

Bezpieczne połączenie

Na sam koniec warto jeszcze zwrócić uwagę na funkcję bezpiecznego połączenia z wykorzystaniem specjalnego mechanizmu o nazwie SSL. Korzystaj z tej funkcji, ilekroć znajdujesz się poza domem, jesteś w miejscu publicznym i korzystasz z cudzego komputera. W dużym uproszczeniu SSL zabezpiecza transmisję danych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Coraz więcej firm ma w planach inwestycje – najwięcej wśród średnich, co trzecia. Co to oznacza dla gospodarki

    Czwarty kwartał z rzędu rośnie optymizm wśród przedsiębiorców, co oznacza powrót do normalności jakiego nie było od czasów pandemii. Stabilność w pozytywnych nastrojach właścicieli i kadry zarządzającej firmy dobrze rokuje dla tempa wzrostu polskiej gospodarki.

    KPO: Od 6 maja 2024 r. można składać wnioski na dotacje dla branży HoReCa - hotelarskiej, gastronomicznej, cateringowej, turystycznej i hotelarskiej

    Nabór wniosków na dotacje dla branży hotelarskiej, gastronomicznej i cateringowej oraz turystycznej i kulturalnej w ramach Krajowego Planu Odbudowy ogłoszono w kwietniu 2024 r. Wnioski będzie można składać od 6 maja 2024 r. do 5 czerwca 2024 r.

    Ile pracuje mikro- i mały przedsiębiorca? 40-60 godzin tygodniowo, bez zwolnień lekarskich i urlopów

    Przeciętny mikroprzedsiębiorca poświęca dużo więcej czasu na pracę niż przeciętny pracownik etatowy. Wielu przedsiębiorców nie korzysta ze zwolnień lekarskich i nie było na żadnym urlopie. Chociaż mikroprzedsiębiorcy zwykle zarabiają na poziomie średniej krajowej albo trochę więcej, to są zdecydowanie bardziej oszczędni niż większość Polaków.

    Duży wzrost cyberataków na świecie!

    Aż 28 proc. O tyle procent wzrosła liczba ataków cyberprzestępców. Hakerzy stawiają także na naukę i badania oraz sektor administracyjno-wojskowy. W Europie liczba ataków ransomware wzrosła o 64 proc. Jest się czego obawiać. 

    REKLAMA

    Nie zrobisz zakupów w swoim ulubionym sklepie osiedlowym, bo powrót VAT na żywność doprowadzi go do bankructwa

    Po ponad dwóch latach przerwy powrócił 5-procentowy VAT na żywność. Sieci dyskontów, które toczą wojnę o klientów, kuszą obietnicą, że cen nie podniosą, bo podatek wezmą na siebie. Korzystna dla klientów zapowiedź może okazać się zabójcza dla i tak słabnących i znikających z rynku małych sklepów.

    Windykacja należności krok po kroku

    Windykacja należności krok po kroku czyli jak odzyskać swoje pieniądze? Pierwszym krokiem jest windykacja przedsądowa. Co zrobić, aby windykacja była skuteczna już na tym etapie?

    Praca tymczasowa: Liczy się wynagrodzenie, lokalizacja miejsca pracy, czas trwania rekrutacji i szansa na stałą pracę

    Praca tymczasowa to nie tylko opcja dla studentów – najwięcej pracowników stanowią osoby w przedziale wiekowym 25-44 lata. Pracownicy tymczasowi przy wyborze oferty pracy najczęściej zwracają uwagę na wysokość wynagrodzenia, lokalizację miejsca pracy oraz szansę na stałe zatrudnienie, a także szybkość procesu rekrutacji.

    Uwaga! Zbyt częste zmienianie hasła ułatwia cyberataki

    Czy trzeba zmieniać hasło co miesiąc? Okazuje się, że zbyt częsta zmiana hasła ułatwia cyberataki. Wskazania do zmiany hasła przez pracowników po czasie od 30 do 90 dni powinny się zmienić. Kiedy zmiana hasła jest konieczna?

    REKLAMA

    Cyfrowa współpraca księgowych i przedsiębiorców

    Postęp w zakresie rozwiązań technologicznych oraz innowacje w sposobie komunikacji pomiędzy urzędami i podmiotami zmieniają sposób prowadzenia przedsiębiorstw - w szczególności małych i mikrofirm. Równocześnie szybka adopcja rozwiązań technologicznych sprawia, że cyfryzacja sektora publicznego - także na linii obywatel - urząd w kontekście przykładowo cyfrowych rozliczeń podatkowych – nabiera rozpędu i będzie coraz intensywniej dotykać również inne powiązane z nią sektory i branże. 

    Jak hakerzy wyciągają nasze dane? Uważaj na aktualizacje!

    Hakerzy nie próżnują i wciąż szukają nowych sposobów na wyciągnięcie danych. Wykorzystują pliki wirtualnego dysku twardego (VHD) do dostarczania wirusa - trojana zdalnego dostępu (RAT) Remcos. W Polsce szczególnie groźne są fałszywe aktualizacje. 

    REKLAMA