REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Nokia wprowadza nową rodzinę telefonów – seria Asha startuje

Kamil Rogala
fot. Nokia
fot. Nokia

REKLAMA

REKLAMA

Wydawało się, że seria Lumia to przełomowy pomysł fińskiego producenta telefonów komórkowych, ale jak widać Nokia ma jeszcze kilka asów w rękawie. Niedawno została zaprezentowana nowa seria Asha przeznaczona dla mniej zamożnych, ale równie wymagających użytkowników. Poznajmy bliżej modele 202, 203 oraz 302.

Zaczniemy od niskiej półki cenowej, czyli modeli 202 oraz 203 z serii Asha. Oba modele to tak naprawdę bliźniacze konstrukcje, różniące się jedynie tym, że pierwsza obsługuje 2 karty SIM, a zapamiętuje ustawienia nawet pięciu. To naprawdę wyróżniająca się funkcjonalność w telefonach z tej półki cenowej. Ale to jeszcze nie wszystko. Oba modele, zarówno Asha 202 jak i 203, wyposażone w dotykowy ekran oporowy o przekątnej 2,4 cala i rozdzielczości 240 x 320 pikseli. Takie same są też aparaty o matrycy 2 Mpix każdy, a także wbudowane moduły łączności GPRS i EDGE. Niestety telefony nie posiadają 3G czy WiFi, ale na otarcie łez mamy Bluetooth, radio FM i slot kart microSD do 32 GB. Jak na tanie telefony – bardzo przyzwoicie.

REKLAMA

Sprawdź też: E-mail prywatny czy służbowy – który jest bardziej wartościowy w bazie danych?

Bardzo ciekawym dodatkiem, który z pewnością docenią młodzi użytkownicy, jest zestaw gier produkcji Electronic Arts, które można pobrać ze sklepu Nokii. Jest ich aż 40, a ich łączna wartość to przeszło 75 euro. Aby były darmowe, trzeba je pobrać w ciągu 60 dni od aktywacji telefonu – warto o tym pamiętać. Telefony wyceniono na około 60 euro netto, czyli (w zależności od kursu) 310 zł brutto.

Zobacz również: Co trzeba wiedzieć przed założeniem e-biznesu?

Nieco ciekawszą, ale i droższą pozycją jest Nokia Asha 302. Urządzenie posiada wygodną, umieszczoną pod ekranem fizyczną klawiaturę QWERTY. Jeśli chodzi o ekran, ma on taką samą przekątną i rozdzielczości jak w przypadku modelu Asha 202 i 203 - 2,4 cala i 320 x 240 pikseli. Telefon posiada również wbudowane radio FM czy złącze kart microSD. Na szczęście pozostałe parametry telefonu są już nieco lepsze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy także: Jak skutecznie zabezpieczyć firmową sieć WiFi?

We wnętrz znajdziemy między innymi procesor taktowany zegarem 1 GHz, aparat fotograficzny o rozdzielczości 3,2 Mpix, łączność HSDPA 14,4 Mbps oraz WiFi, a także obsługę poczty elektronicznej w standardzie Microsoft Exchange. Urządzenie jest niestety nieco droższe i kosztuje około 490 zł, ale reasumując, seria Asha to bardzo dobry krok Nokii w kierunku mało wymagających i niezamożnych klientów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA