REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Firma prowadząca biznes w sieci powinna posiadać certyfikat SSL

Warto posiadać certyfikat SSL prowadząc biznes w sieci /fot. Fotolia
Warto posiadać certyfikat SSL prowadząc biznes w sieci /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Szybki rozwój e-commerce oraz przeniesienie do Internetu wielu dziedzin życia wymaga często udostępnienia wrażliwych danych, jak np. dane karty kredytowej lub danych osobowych. Ochronę takich danych zapewnia certyfikat SSL. Czym jest i dlaczego warto posiadać certyfikat SSL prowadząc biznes w sieci?

REKLAMA

Na początek czym jest certyfikat SSL?

Certyfikat SSL (Secure Socket Layer) to protokół sieciowy, stosowany dla zabezpieczenia połączeń internetowych; jest narzędziem szyfrującym dane przesyłane pomiędzy serwerem hostingowym a użytkownikiem. Jeżeli serwer www posiada zainstalowany certyfikat SSL do komunikacji z przeglądarką internetową, wtedy wszelkie informacje, jakie przepływają pomiędzy serwerem a przeglądarką (w obie strony) zostają zakodowane. Certyfikaty SSL stanowią obecnie podstawową metodę ochrony danych internetowych.

Uwaga: certyfikaty SSL wystawiane są tylko dla pojedynczych domen. Jeśli użytkownik ma kilka domen, dla każdej musi wykupić odrębny certyfikat.

Zastosowanie SSL

Ponieważ certyfikat SSL jest narzędziem zabezpieczającym dane przesyłane drogą elektroniczną, ma szerokie zastosowanie w tych dziedzinach, które wymagają posługiwania się, lub przesyłania informacji o charakterze poufnym, takich jak np. numery i hasła kart płatniczych, dane klientów firm, loginy i hasła poczty elektronicznej oraz treści przesyłane taką pocztą itp.

Zalety posiadania certyfikatu SSL

REKLAMA

Najważniejsza zaleta protokołu SSL wiąże się z bezpieczeństwem wynikającym z szyfrowania przesyłanych danych, co chroni je przed dostaniem się w niepowołane ręce (przechwyceniem podczas przesyłania). Szczególne znaczenie ma to w odniesieniu do stron www za pomocą których dokonuje się transakcji kupna – sprzedaży; potencjalny klient chętniej wypełni formularz kontaktowy na stronie posiadającej rzeczony certyfikat, niż na takiej, która nie jest nim zabezpieczona.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ponadto posiadanie certyfikatów SSL wiąże się dla używających je firm z korzyściami o charakterze prestiżowym. Są one świadectwem, że kwestie poufności i ochrony danych są dla konkretnego przedsiębiorstwa bardzo ważne, co pozytywnie nastawia do niego potencjalnych klientów – innymi słowy, dowodzą wiarygodności, rzetelności i odpowiedzialności tegoż przedsiębiorstwa, budując jego pozycję na rynku. Ewentualni klienci zdecydowanie chętniej będą współpracować z firmą, która zapewni im ochronę poufnych informacji.

„...Zapewnianie bezpieczeństwa to nie tylko ochrona danych. To również świadome kształtowanie pozytywnego wizerunku i prestiżu w środowisku biznesowym. Choć zagrożenie w postaci ataków hakerskich i ustawowe wymogi ochrony danych osobowych przemawiają za wprowadzeniem skutecznej ochrony serwisów internetowych, dopiero potrzeba zwiększania zaufania i pielęgnowania relacji z potencjalnymi klientami i partnerami stanowi argument decydujący...” mówi Tomasz Litarowicz, dyrektor Powszechnego Centrum Certyfikacji.

Polecamy: INFORLEX Księgowość i Kadry

Co więcej, jedna z najpopularniejszych przeglądarek internetowych (Google) zapewnia wyższe pozycje witrynom legitymującym się certyfikatem SSL. Do płynących z posiadania certyfikatu SSL zalet o charakterze ekonomicznym zaliczyć należy ich relatywnie niski koszt, oraz łatwość i szybkość ich instalacji.

Kiedy należy zaopatrzyć się w certyfikat SSL?

Generalnie każda funkcjonująca na rynku i posiadająca strony internetowe firma powinna posiadać certyfikat SSL, jako ze jest on potwierdzeniem jej wiarygodności i rzetelności. Niemniej są takie branże, dla których SSL jest wręcz niezbędny. Należą do nich gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych, prowadzenie handlu internetowego, bankowość, administracja publiczna, służba zdrowia lub też publikacje treści wymagających uwierzytelnienia. Istotne jest zabezpieczenie protokołami SSL stron wymagających logowania.

Autopromocja
S-NET
Główne dziedziny działalności przedsiębiorstwa to dostawa nowoczesnych rozwiązań telekomunikacyjnych dla biznesu i ISP; integracja rozwiązań IT takich jak: serwery, sprzęt telekomunikacyjny,​ ​sprzęt​ ​sieciowy,​ ​outsorcing​ ​IT.

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA