REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

E-biznes zyska dzięki programmatic?

E-biznes zyska dzięki programmatic? /fot. Fotolia
E-biznes zyska dzięki programmatic? /fot. Fotolia
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Spersonalizowane reklamy i zakup powierzchni reklamowych w modelu programmatic buying najczęściej wykorzystują sklepy internetowe. Jednak bardzo dobre wyniki innych sektorów uświadamiają, że nie jest to technologia zarezerwowana tylko dla e-handlu. W jakich branżach biznesu internetowego reklama spersonalizowana pozwala uzyskać znacznie lepsze efekty i dlaczego?

Na zachodnich rynkach, takich jak Stany Zjednoczone, na reklamę w modelu programmatic wydaje się już 2/3 budżetów marketingowych, a w przypadku dynamicznie rozwijających się krajów azjatyckich np. Chin – nieco ponad połowę. W Polsce w ubiegłym roku udział programmatic w całości wydatków na e-reklamę szacowano na ok. 10 proc. W tym roku prognozy IAB mówią o tym, że mogą one wzrosnąć 2,5 razy. Jak powyższa technologia może wesprzeć prowadzenie biznesu w różnych branżach, nie tylko w retailu? Wyjaśniają to eksperci z Sociomantic Labs. 

REKLAMA

REKLAMA

Nowy poziom bankowości dzięki personalizacji 

Branża finansowa należy do jednej z najbardziej ostrożnych, jeśli chodzi o wykorzystanie danych o klientach w działaniach marketingowych. Trudno się temu dziwić, ponieważ instytucje finansowe przetwarzają więcej istotnych informacji o konsumentach niż jakikolwiek sklep internetowy. Okazuje się jednak, że można dbać o dane swoich klientów i nadal oferować im dostosowane do ich oczekiwań przekazy reklamowe. Marketerzy mogą przygotowywać efektywniejsze kampanie reklamowe (np. takie, których celem jest zwiększenie ilości leadów sprzedażowych) w oparciu o dane cookies np. informacje o wizycie danego internauty na stronie banku i przeglądaną przez niego podstronę z ofertami lokat czy kredytów gotówkowych bez sięgania po dane wrażliwe.

Eksperci z Sociomantic Labs podkreślają, że kluczowym elementem w przeprowadzeniu efektywnej kampanii w bankowości jest wykorzystanie takich rozwiązań jak segmentacja użytkowników ze względu na ich aktywność na stronie. Podstawowa segmentacja dotyczy rozdzielenia użytkowników, którzy odwiedzają stronę główną banku w celu zalogowania się do strefy klienta od tych, którzy odwiedzają stronę, aby zapoznać się z oferowanymi produktami finansowymi. Do tych drugich może zostać przygotowana kampania ze spersonalizowanymi bannerami mająca na celu np. skłonienie ich do powrotu na stronę www i wypełnienie formularza kontaktowego. Zastosowanie personalizacji w bankowości może w dłuższej perspektywie oznaczać dla klienta mniej niechcianych telefonów z call center banku, a więcej atrakcyjnych i dopasowanych ofert online.

Telekomunikacja – synergia sił mobile i programmatic 

Dla firm telekomunikacyjnych, producentów telefonów i operatorów sieci komórkowych kanał mobilny wydaje się naturalnym środowiskiem, w którym przebywają potencjalni klienci. Co więcej, za wyborem przez nich tego kanału dotarcia do konsumenta przemawia więcej powodów. Po pierwsze, światowe trendy pokazują, że czas spędzany przez internautów na urządzeniach desktopowych stale maleje, podczas gdy sukcesywnie rośnie użytkowanie internetu za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Po drugie, liczne badania pokazują, że reklama mobilna osiąga wyższy CTR, przez co bywa skuteczniejsza od tej w desktopie.

REKLAMA

Jak podaje Sociomantic Labs, w przypadku środowiska mobile najwyższy CTR osiągają reklamy w aplikacjach – uzyskując nawet o 70 proc. wyższą konwersję niż reklamy na m-stronach. Rezultaty kampanii reklamowych okazują się jeszcze lepsze, gdy działania marketingowe w mobile’u prowadzone są z wykorzystaniem technologii programmatic. Użytkownik korzystający z różnych urządzeń jest rozpoznawany jako jedna osoba w programmatic. Niezależnie więc, czy odbiorca reklamy najpierw czytał artykuł o najciekawszych aplikacjach mobilnych na laptopie, a potem np. zaczął przeglądać strony www na smartfonie, to i tak będzie w stanie zobaczyć na nim spersonalizowaną reklamę nowego modelu telefonu komórkowego lub promocyjnej oferty operatora telefonii komórkowej. Przekaz reklamowy dostarczony konkretnemu internaucie, we właściwej chwili i miejscu, może szybko zaowocować pożądaną przez marketera akcją. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Turystyka a real time marketing

Dostępność i ceny biletów lotniczych czy wyjazdów organizowanych w ramach biura podróży potrafią zmieniać się z minuty na minutę. Dla klientów oznacza to konieczność dokonywania szybkich decyzji zakupowych, a dla marketerów błyskawicznego dostosowywania ofert prezentowanych na banerach reklamowych. Właśnie dlatego korzystanie z rozwiązań programmatic w tej branży jest tak istotne i efektywne – nawet kilkukrotnie wyższe wyniki internetowej sprzedaży oraz wzrost lojalności wśród stałych klientów usług turystycznych. Wykorzystanie technologii programmatic przebiega na kilku płaszczyznach.

Po pierwsze – technologia RTB. Wykorzystuje się ją w celu zautomatyzowanego licytowania każdej odsłony reklamy tak, aby budżet został najefektywniej wykorzystany, a sama reklama dopasowana pod konkretnego użytkownika.

Po drugie – segmentacja. Marketerzy wyodrębniają grupy konsumentów dzieląc ich na podstawie analizy danych ze strony czy bazy CRM na takich, których dana oferta może z dużym prawdopodobieństwem zainteresować np. z racji tego, że w ostatnim czasie szukali biletów lotniczych do danego miasta lub co roku wyjeżdżają we wrześniu na wakacje i wybierają oferty last minute. Po trzecie – data streaming. Kreacje reklamowe są na bieżąco aktualizowane i dostosowywane pod kątem aktualnych cen czy dostępności oferty. W ten sposób marketerzy próbują zminimalizować ryzyko, że kampania reklamowa co prawda odniesie pożądany skutek w postaci zainteresowania konsumenta ofertą, jednak gdy będzie on próbował sfinalizować transakcję okaże się, że dany produkt lub usługa są niedostępne, albo mają inną cenę.

Jak wynika z badania IAB, zdaniem 60 proc. marketerów programmatic stanowi dużą oszczędność czasu i pozwala na precyzyjniejsze dotarcie do grupy docelowej, a 59 proc. badanych respondentów zgadza się, że technologia umożliwia lepszą optymalizację kampanii reklamowej. Nic zatem dziwnego, że programmatic w ciągu najbliższych lat będzie coraz chętniej wykorzystywany przez specjalistów z wielu branż, jako powszechna metoda na zdobycie klienta w ramach prowadzonych działań marketingowych.

Źródło: interaktywnie.com

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

REKLAMA

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

REKLAMA

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA