REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rekordowy przyrost klientów wirtualnych biur to wyzwanie dla ich oprogramowania

Subskrybuj nas na Youtube
Ponad 3/4 operatorów wirtualnych biur odnotowało wzrost sprzedaży
Ponad 3/4 operatorów wirtualnych biur odnotowało wzrost sprzedaży

REKLAMA

REKLAMA

Wirtualne biura mają się coraz lepiej. Nawet 40 tys. mikroprzedsiębiorstw korzysta już z usługi wirtualnego biura.

Wirtualne biura rosną w siłę

Popularność wygodnego i bardzo elastycznego rozwiązania, jakim jest wirtualne biuro rośnie wyraźnie od ponad 10 lat. Usługę tę świadczą takie podmioty jak centra biurowe, strefy coworkingowe, inkubatory przedsiębiorczości czy firmy zajmujące się obsługą przedsiębiorstw w szerszym wymiarze – głównie księgowo-kadrowym. Ze względu na specyfikę takiego rozwiązania, klientami wirtualnych biur są najczęściej osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą oraz mikroprzedsiębiorstwa.

REKLAMA

REKLAMA

Jak szacują eksperci PARP w swym najnowszym „Raporcie o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw Polsce” 2,08 mln mikroprzedsiębiorstw zatrudnia nieco ponad 4 mln pracowników. Z danych udostępnionych przez przedstawicieli platformy DESKTOMY wiemy, że z tego oprogramowania korzysta już prawie 10% operatorów wirtualnych biur, którzy mają w swych bazach 4 tys. klientów wirtualnych biur. Można więc założyć, że cały ten rynek obsługuje obecnie co najmniej 40 tysięcy podmiotów.

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Kto korzysta z wirtualnych biur?

Z wirtualnych biur korzystają osoby prowadzące jednoosobowe działalności gospodarcze oraz mikroprzedsiębiorstwa.

REKLAMA

Średnia zatrudnienia w takich podmiotach to 2,02 osoby na firmę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie tylko dla start-upów

Dotychczas usługa wirtualnego biura była postrzegana jako wybierana głównie na starcie działalności gospodarczej. Wiele podmiotów równocześnie rejestrowało działalność gospodarczą oraz wskazywało wykupiony adres wirtualny w dokumentach zgłoszeniowych. Okres pandemii nie odwrócił tego trendu ale wyraźnie widać rosnącą liczbę podmiotów, które wykupiły usługę wirtualnego biura w trakcie funkcjonowania na rynku.

Nowe branże w wirtualu

Operatorzy wirtualnych biur, poproszeni o wskazanie dominujących branż wśród nowych klientów, wskazali dość wyraźnie na 2 grupy: usługi (w tym gastronomię) oraz szeroko pojęte IT. O ile druga grupa niezmiennie przewija się wśród „wirtualnych najemców”, o tyle może dziwić taka decyzja wśród firm, które w swej specyfice mają konieczność prowadzenia działalności w określonej przestrzeni – jak ma to miejsce w przypadku firm gastronomicznych. Wbrew oczekiwaniom, wyraźnego wzrostu nowych rejestracji nie zauważono w przypadku branży finansowej czy logistycznej.

Biuro wirtualne a coworking

56% operatorów wirtualnych biur odnotowało sporadyczne zainteresowanie wynajmem wspólnych przestrzeni biurowych - 20% w stosunku do poprzedniego roku. Zgodnie z przewidywaniami, podmioty korzystające z usługi wirtualnego biura, stosując się do zaleceń władz, unikały spotkań bezpośrednich. Efektem czego było zmniejszenie zapotrzebowania na wynajem sal konfernecyjnych i powierzchni coworkingowej.

Prognozy 2021

- Zasadniczym pytaniem w kontekście wyjątkowego roku, jaki mamy za sobą, jest: Jak rynek wynajmu przestrzeni biurowych będzie wyglądał po pandemii? Nas szczególnie interesuje segment mikroprzedsiębiorstw, bo to one najczęściej korzystają z alternatywy do najmu tradycyjnego biura czy rejestracji działalności w miejscu zamieszkania. Ilu z nich nie zdecyduje się na powrót do wynajmowanych "na stałe" przestrzeni i wybierze bardziej elastyczne rozwiązanie oparte o połączenie wirtualnego biura z czasowym wynajmem przestrzeni coworkingowych czy innych przestrzeni wspólnych - mówi  Kacper Kozioł Product Owner DESKTOMY.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

REKLAMA

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

REKLAMA

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

REKLAMA