REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rekordowy przyrost klientów wirtualnych biur to wyzwanie dla ich oprogramowania

Subskrybuj nas na Youtube
Ponad 3/4 operatorów wirtualnych biur odnotowało wzrost sprzedaży
Ponad 3/4 operatorów wirtualnych biur odnotowało wzrost sprzedaży

REKLAMA

REKLAMA

Wirtualne biura mają się coraz lepiej. Nawet 40 tys. mikroprzedsiębiorstw korzysta już z usługi wirtualnego biura.

Wirtualne biura rosną w siłę

REKLAMA

Popularność wygodnego i bardzo elastycznego rozwiązania, jakim jest wirtualne biuro rośnie wyraźnie od ponad 10 lat. Usługę tę świadczą takie podmioty jak centra biurowe, strefy coworkingowe, inkubatory przedsiębiorczości czy firmy zajmujące się obsługą przedsiębiorstw w szerszym wymiarze – głównie księgowo-kadrowym. Ze względu na specyfikę takiego rozwiązania, klientami wirtualnych biur są najczęściej osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą oraz mikroprzedsiębiorstwa.

REKLAMA

Jak szacują eksperci PARP w swym najnowszym „Raporcie o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw Polsce” 2,08 mln mikroprzedsiębiorstw zatrudnia nieco ponad 4 mln pracowników. Z danych udostępnionych przez przedstawicieli platformy DESKTOMY wiemy, że z tego oprogramowania korzysta już prawie 10% operatorów wirtualnych biur, którzy mają w swych bazach 4 tys. klientów wirtualnych biur. Można więc założyć, że cały ten rynek obsługuje obecnie co najmniej 40 tysięcy podmiotów.

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Kto korzysta z wirtualnych biur?

Z wirtualnych biur korzystają osoby prowadzące jednoosobowe działalności gospodarcze oraz mikroprzedsiębiorstwa.

Średnia zatrudnienia w takich podmiotach to 2,02 osoby na firmę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie tylko dla start-upów

Dotychczas usługa wirtualnego biura była postrzegana jako wybierana głównie na starcie działalności gospodarczej. Wiele podmiotów równocześnie rejestrowało działalność gospodarczą oraz wskazywało wykupiony adres wirtualny w dokumentach zgłoszeniowych. Okres pandemii nie odwrócił tego trendu ale wyraźnie widać rosnącą liczbę podmiotów, które wykupiły usługę wirtualnego biura w trakcie funkcjonowania na rynku.

Nowe branże w wirtualu

Operatorzy wirtualnych biur, poproszeni o wskazanie dominujących branż wśród nowych klientów, wskazali dość wyraźnie na 2 grupy: usługi (w tym gastronomię) oraz szeroko pojęte IT. O ile druga grupa niezmiennie przewija się wśród „wirtualnych najemców”, o tyle może dziwić taka decyzja wśród firm, które w swej specyfice mają konieczność prowadzenia działalności w określonej przestrzeni – jak ma to miejsce w przypadku firm gastronomicznych. Wbrew oczekiwaniom, wyraźnego wzrostu nowych rejestracji nie zauważono w przypadku branży finansowej czy logistycznej.

Biuro wirtualne a coworking

56% operatorów wirtualnych biur odnotowało sporadyczne zainteresowanie wynajmem wspólnych przestrzeni biurowych - 20% w stosunku do poprzedniego roku. Zgodnie z przewidywaniami, podmioty korzystające z usługi wirtualnego biura, stosując się do zaleceń władz, unikały spotkań bezpośrednich. Efektem czego było zmniejszenie zapotrzebowania na wynajem sal konfernecyjnych i powierzchni coworkingowej.

Prognozy 2021

- Zasadniczym pytaniem w kontekście wyjątkowego roku, jaki mamy za sobą, jest: Jak rynek wynajmu przestrzeni biurowych będzie wyglądał po pandemii? Nas szczególnie interesuje segment mikroprzedsiębiorstw, bo to one najczęściej korzystają z alternatywy do najmu tradycyjnego biura czy rejestracji działalności w miejscu zamieszkania. Ilu z nich nie zdecyduje się na powrót do wynajmowanych "na stałe" przestrzeni i wybierze bardziej elastyczne rozwiązanie oparte o połączenie wirtualnego biura z czasowym wynajmem przestrzeni coworkingowych czy innych przestrzeni wspólnych - mówi  Kacper Kozioł Product Owner DESKTOMY.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

REKLAMA

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

REKLAMA