REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przedsiębiorstwa korzystające z Internetu Rzeczy jako pierwsze staną się inteligentnymi firmami

Jacek Żurowski
Dyrektor Regionalny Zebra Technologies w Europie Środkowej
Przedsiębiorstwa korzystające z Internetu Rzeczy jako pierwsze staną się inteligentnymi firmami /fot. Shutterstock
Przedsiębiorstwa korzystające z Internetu Rzeczy jako pierwsze staną się inteligentnymi firmami /fot. Shutterstock
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

W dzisiejszym cyfrowym świecie ludzie oraz systemy informatyczne współpracują ze sobą w coraz bardziej zintegrowany i inteligentny sposób. Przedsiębiorstwa, które chcą sprostać rosnącym wymaganiom klientów, powinny nieustannie wprowadzać innowacje do swojego biznesu. Nowe technologie pomagają usprawnić serie procesów oraz poprawić obsługę użytkowników, a także stale dostosowywać sposób wykorzystywania. Firmy, które nie doceniają znaczenia rozwiązań IT, muszą liczyć się z tym, że zostaną w tyle za konkurencją, a w najgorszych przypadkach w ogóle znikną z rynku.

REKLAMA

Według drugiej edycji indeksu Intelligent Enterprise Index, opracowanego na zlecenie Zebra Technologies, liczba organizacji określanych jako „inteligentne przedsiębiorstwa” w 2018 roku wzrosła dwukrotnie do 10 proc. Firmy, które wdrożyły nowatorskie rozwiązania z obszaru Internetu Rzeczy, mogą zoptymalizować najważniejsze procesy i poprawić wydajność funkcjonowania.

REKLAMA

W ostatnim czasie obserwujemy wzmożone działania przedsiębiorstw w kierunku zsynchronizowania przepływów pracy. Wprowadzane rozwiązania bazują na współpracy pracowników i innowacyjnych technologii, w których jednostki fizyczne i informacje cyfrowe współtworzą bazę danych niezbędną do prawidłowego funkcjonowania firmy. Dzięki rozwojowi technologii wirtualnej rzeczywistości (VR) i rzeczywistości rozszerzonej (AR) pracownicy w coraz większym stopniu polegają na korzystaniu z ogólnodostępnych inteligentnych urządzeń końcowych. Innowacyjne technologie, takie jak połączone z Internetem sensory, wirtualne kopie obiektów fizycznych (ang.digital twins), sieć 5G i technologia blockchain ułatwią przedsiębiorstwom gromadzenie i analizowanie precyzyjnych danych pozyskanych w czasie rzeczywistym, bez przerywania produkcji. Wdrożenie tych inteligentnych rozwiązań umożliwia sprawne reagowanie organizacji na potrzeby biznesu.

Polecamy: Kodeks pracy 2019 - komentarz

Na znaczeniu zyskuje „środowisko brzegowe”, w którym pracownicy podejmują decyzje w czasie rzeczywistym i nawiązują bezpośredni kontakt z klientami i użytkownikami końcowymi. Właściciele sklepów detalicznych wyposażają pracowników w tablety i komputery mobilne, które umożliwiają poprawę doświadczeń zakupowych klientów. Dzięki tym technologiom można szybko znaleźć odpowiednie produkty, sprawdzić stan magazynu i usprawnić zakupy — zarówno online i w sklepach stacjonarnych. Dane pozyskane podczas produkcji, jak i w procesie sprzedaży, są wykorzystywane przy analizie prawidłowego funkcjonowania serii procesów w przedsiębiorstwie, co pozwala usprawnić część z nich, wpływając tym samym na wydajność i poprawę rentowności biznesu.

Jacek Żurowski, Dyrektor Regionalny Zebra Technologies na Europę Środkową

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Prawo dla firm

Autopromocja

REKLAMA

Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    REKLAMA

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    Gazetki promocyjne, kupony, spersonalizowane listy - Polacy wciąż lubią tę formę promocji

    Polacy potrafią szukać promocji i świadomie robić zakupy. Informacji szukamy w internecie, ale równie chętnie sięgamy po tradycyjne gazetki i listy z ofertami. 

    Włamania na konto e-mail możesz nie zauważyć! Jak działają cyberprzestępcy?

    Cyberprzestępcy wciąż szukają nowych sposobów na wyłudzanie danych. Na przykład przejmując konto e-mail przenoszą wybrane wiadomości do ukrytych folderów lub usuwają je, tak aby ofiary nie widziały alertów bezpieczeństwa. 

    Technologia rozpoznawania obrazu szansą dla sklepów z monitoringiem półek

    Technologia rozpoznawania obrazu może poprawić efektywność zarządzania sprzedażą. Nie tylko skróci do minimum czas potrzebny na przeprowadzenie audytu, ale i zmniejszy koszty. Eksperci przewidują, że sektor wdrażania tej technologii w ciągu najbliższych 4 lat będzie się rozwijał średnio o 20,4 proc. rocznie.

    REKLAMA

    Chleb coraz gorszy i coraz droższy? Co nas czeka od nowego roku?

    Ceny pieczywa się stabilizują? Może chwilowo, bo według ekspertów od 2024 roku kilka czynników może mocno wpłynąć na finalne ceny detaliczne. Branża piekarnicza ma kilka pomysłów dla nowego rządu. 

    Branżę handlową w walce z kradzieżami wspiera technologia. A liczba kradzieży rośnie

    Polacy w tym roku mogą przebić liczbę zamówień internetowych i zakupów stacjonarnych w Black Friday względem ubiegłego roku. Na pewno natomiast już na ten moment odnotowano wzrost liczby kradzieży w sklepach. Jak właściciele radzą sobie z kradzieżami? Jak mogą monitorować ruch w sklepie? 

    REKLAMA