REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaką drukarkę wybrać, aby druk był tani?

Jaką drukarkę wybrać, aby druk był opłacalny?
Jaką drukarkę wybrać, aby druk był opłacalny?

REKLAMA

REKLAMA

Koszty funkcjonowania biuro mogą sięgać nawet 5% wszystkich wydatków firmy. W obniżeniu ich poziomu pomóc może wybór taniej w eksploatacji drukarki. Na jakie urządzenie powinien zdecydować się mały przedsiębiorca?

REKLAMA

Każdy przedsiębiorca niezależnie od wielkości firmy, którą prowadzi staje przed problemem wyboru floty urządzeń drukujących. Wbrew pozorom nie jest to decyzja prosta, ponieważ druk dokumentów stanowi sporą część kosztów funkcjonowania firmy, która według danych IDC sięgać może aż 5 proc. rocznych wydatków. Co wybrać - nowoczesne drukarki laserowe czy może tradycyjne atramentowe, wysokowydajne urządzenia wielofunkcyjne czy zwykłe drukarki nabiurkowe? Wszystko zależy od ilości pracowników zatrudnionych w firmie oraz charakteru ich pracy. Przed podjęciem decyzji warto więc posłuchać zdania specjalistów.

REKLAMA

Technologia druku atramentowego jest dość stara i wychodzi z użytku z powodu wysokich kosztów eksploatacyjnych. W przypadku standardowych dokumentów formatu A4, urządzenia laserowe zdominowały rynek i odwrót od tej tendencji nie wydaje się możliwy. Niemniej jednak technologia atramentowa znajduje jeszcze zastosowanie przy produkcji druków szerokoformatowych. Jest ona bardzo popularna w tym segmencie głównie z powodu szerokiej palety barw, którą oferuje. To jedyne miejsce na rynku, gdzie można jeszcze spotkać drukarki tego typu. W sektorze biurowym ich zastosowanie po prostu się nie opłaca, gdyż koszty materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych są zbyt wysokie.

Kolejnym dylematem, przed którym stoją przedsiębiorcy jest wybór odpowiedniego urządzenia – czy ma być to mała drukarka nabiurkowa czy duże, drogie urządzenie wielofunkcyjne. W tym przypadku wszystko zależy od tego do jakich celów urządzenie ma być wykorzystywane. W dziale księgowości, gdzie nie ma potrzeby częstego skanowania dokumentów i wysyłania ich faksem lub mailem, pracownicy mogą używać podręcznych drukarek nabiurkowych.

Polecamy: Zamienniki i drukowanie - czy to się opłaca?

REKLAMA

Są one najbardziej optymalnym rozwiązaniem jeżeli zależy nam wyprodukowaniu stosunkowo niewielkiej ilości dokumentów w czerni. Z kolei w recepcji hotelu czy sekretariacie dużej firmy, gdzie ilość przyjmowanych i wysyłanych faksów jest dużo większa, do tego sporo dokumentów trzeba skanować i przesyłać do odbiorców, prosta drukarka z niewielką ilością funkcji będzie niewystarczającym narzędziem pracy. W tym przypadku lepiej zainwestować w droższy sprzęt oferujący większe możliwości i rekompensujący wyższy koszt zakupu niższym kosztem eksploatacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybór konkretnego rozwiązania nie jest łatwy, ponieważ na całkowity koszt produkcji dokumentów składa się nie tylko cena papieru, materiałów eksploatacyjnych i serwisu urządzeń, ale również wydatki związane z zakupem lub leasingowaniem urządzeń. Jeśli użytkownik w ciągu miesiąca wytwarza 100 - 200 dokumentów to nie powinien kupować drogiego urządzenia wielofunkcyjnego przystosowanego do druku kilkudziesięciu stron na minutę. Lepsza będzie zwykła drukarka laserowa za kilkaset złotych.

Z kolei firmy, które w ciągu miesiąca drukują kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy stron dokumentów powinny zainwestować w kupno urządzenia wielofunkcyjnego. Decyzja o doborze konkretnych urządzeń dla firmy zależy więc od wymagań i analizy jej potrzeb.

Polecamy: Zasilacze i drukarki - jak zmniejszyć ich apetyt na prąd?

Źródło: Konica Minolta

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA