REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaką drukarkę wybrać, aby druk był tani?

Subskrybuj nas na Youtube
Jaką drukarkę wybrać, aby druk był opłacalny?
Jaką drukarkę wybrać, aby druk był opłacalny?

REKLAMA

REKLAMA

Koszty funkcjonowania biuro mogą sięgać nawet 5% wszystkich wydatków firmy. W obniżeniu ich poziomu pomóc może wybór taniej w eksploatacji drukarki. Na jakie urządzenie powinien zdecydować się mały przedsiębiorca?

REKLAMA

Każdy przedsiębiorca niezależnie od wielkości firmy, którą prowadzi staje przed problemem wyboru floty urządzeń drukujących. Wbrew pozorom nie jest to decyzja prosta, ponieważ druk dokumentów stanowi sporą część kosztów funkcjonowania firmy, która według danych IDC sięgać może aż 5 proc. rocznych wydatków. Co wybrać - nowoczesne drukarki laserowe czy może tradycyjne atramentowe, wysokowydajne urządzenia wielofunkcyjne czy zwykłe drukarki nabiurkowe? Wszystko zależy od ilości pracowników zatrudnionych w firmie oraz charakteru ich pracy. Przed podjęciem decyzji warto więc posłuchać zdania specjalistów.

REKLAMA

Technologia druku atramentowego jest dość stara i wychodzi z użytku z powodu wysokich kosztów eksploatacyjnych. W przypadku standardowych dokumentów formatu A4, urządzenia laserowe zdominowały rynek i odwrót od tej tendencji nie wydaje się możliwy. Niemniej jednak technologia atramentowa znajduje jeszcze zastosowanie przy produkcji druków szerokoformatowych. Jest ona bardzo popularna w tym segmencie głównie z powodu szerokiej palety barw, którą oferuje. To jedyne miejsce na rynku, gdzie można jeszcze spotkać drukarki tego typu. W sektorze biurowym ich zastosowanie po prostu się nie opłaca, gdyż koszty materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych są zbyt wysokie.

Kolejnym dylematem, przed którym stoją przedsiębiorcy jest wybór odpowiedniego urządzenia – czy ma być to mała drukarka nabiurkowa czy duże, drogie urządzenie wielofunkcyjne. W tym przypadku wszystko zależy od tego do jakich celów urządzenie ma być wykorzystywane. W dziale księgowości, gdzie nie ma potrzeby częstego skanowania dokumentów i wysyłania ich faksem lub mailem, pracownicy mogą używać podręcznych drukarek nabiurkowych.

Polecamy: Zamienniki i drukowanie - czy to się opłaca?

REKLAMA

Są one najbardziej optymalnym rozwiązaniem jeżeli zależy nam wyprodukowaniu stosunkowo niewielkiej ilości dokumentów w czerni. Z kolei w recepcji hotelu czy sekretariacie dużej firmy, gdzie ilość przyjmowanych i wysyłanych faksów jest dużo większa, do tego sporo dokumentów trzeba skanować i przesyłać do odbiorców, prosta drukarka z niewielką ilością funkcji będzie niewystarczającym narzędziem pracy. W tym przypadku lepiej zainwestować w droższy sprzęt oferujący większe możliwości i rekompensujący wyższy koszt zakupu niższym kosztem eksploatacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybór konkretnego rozwiązania nie jest łatwy, ponieważ na całkowity koszt produkcji dokumentów składa się nie tylko cena papieru, materiałów eksploatacyjnych i serwisu urządzeń, ale również wydatki związane z zakupem lub leasingowaniem urządzeń. Jeśli użytkownik w ciągu miesiąca wytwarza 100 - 200 dokumentów to nie powinien kupować drogiego urządzenia wielofunkcyjnego przystosowanego do druku kilkudziesięciu stron na minutę. Lepsza będzie zwykła drukarka laserowa za kilkaset złotych.

Z kolei firmy, które w ciągu miesiąca drukują kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy stron dokumentów powinny zainwestować w kupno urządzenia wielofunkcyjnego. Decyzja o doborze konkretnych urządzeń dla firmy zależy więc od wymagań i analizy jej potrzeb.

Polecamy: Zasilacze i drukarki - jak zmniejszyć ich apetyt na prąd?

Źródło: Konica Minolta

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA