REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jaką drukarkę wybrać, aby druk był tani?

Jaką drukarkę wybrać, aby druk był opłacalny?
Jaką drukarkę wybrać, aby druk był opłacalny?

REKLAMA

REKLAMA

Koszty funkcjonowania biuro mogą sięgać nawet 5% wszystkich wydatków firmy. W obniżeniu ich poziomu pomóc może wybór taniej w eksploatacji drukarki. Na jakie urządzenie powinien zdecydować się mały przedsiębiorca?

Każdy przedsiębiorca niezależnie od wielkości firmy, którą prowadzi staje przed problemem wyboru floty urządzeń drukujących. Wbrew pozorom nie jest to decyzja prosta, ponieważ druk dokumentów stanowi sporą część kosztów funkcjonowania firmy, która według danych IDC sięgać może aż 5 proc. rocznych wydatków. Co wybrać - nowoczesne drukarki laserowe czy może tradycyjne atramentowe, wysokowydajne urządzenia wielofunkcyjne czy zwykłe drukarki nabiurkowe? Wszystko zależy od ilości pracowników zatrudnionych w firmie oraz charakteru ich pracy. Przed podjęciem decyzji warto więc posłuchać zdania specjalistów.

REKLAMA

REKLAMA

Technologia druku atramentowego jest dość stara i wychodzi z użytku z powodu wysokich kosztów eksploatacyjnych. W przypadku standardowych dokumentów formatu A4, urządzenia laserowe zdominowały rynek i odwrót od tej tendencji nie wydaje się możliwy. Niemniej jednak technologia atramentowa znajduje jeszcze zastosowanie przy produkcji druków szerokoformatowych. Jest ona bardzo popularna w tym segmencie głównie z powodu szerokiej palety barw, którą oferuje. To jedyne miejsce na rynku, gdzie można jeszcze spotkać drukarki tego typu. W sektorze biurowym ich zastosowanie po prostu się nie opłaca, gdyż koszty materiałów eksploatacyjnych i części zamiennych są zbyt wysokie.

Kolejnym dylematem, przed którym stoją przedsiębiorcy jest wybór odpowiedniego urządzenia – czy ma być to mała drukarka nabiurkowa czy duże, drogie urządzenie wielofunkcyjne. W tym przypadku wszystko zależy od tego do jakich celów urządzenie ma być wykorzystywane. W dziale księgowości, gdzie nie ma potrzeby częstego skanowania dokumentów i wysyłania ich faksem lub mailem, pracownicy mogą używać podręcznych drukarek nabiurkowych.

Polecamy: Zamienniki i drukowanie - czy to się opłaca?

REKLAMA

Są one najbardziej optymalnym rozwiązaniem jeżeli zależy nam wyprodukowaniu stosunkowo niewielkiej ilości dokumentów w czerni. Z kolei w recepcji hotelu czy sekretariacie dużej firmy, gdzie ilość przyjmowanych i wysyłanych faksów jest dużo większa, do tego sporo dokumentów trzeba skanować i przesyłać do odbiorców, prosta drukarka z niewielką ilością funkcji będzie niewystarczającym narzędziem pracy. W tym przypadku lepiej zainwestować w droższy sprzęt oferujący większe możliwości i rekompensujący wyższy koszt zakupu niższym kosztem eksploatacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybór konkretnego rozwiązania nie jest łatwy, ponieważ na całkowity koszt produkcji dokumentów składa się nie tylko cena papieru, materiałów eksploatacyjnych i serwisu urządzeń, ale również wydatki związane z zakupem lub leasingowaniem urządzeń. Jeśli użytkownik w ciągu miesiąca wytwarza 100 - 200 dokumentów to nie powinien kupować drogiego urządzenia wielofunkcyjnego przystosowanego do druku kilkudziesięciu stron na minutę. Lepsza będzie zwykła drukarka laserowa za kilkaset złotych.

Z kolei firmy, które w ciągu miesiąca drukują kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt tysięcy stron dokumentów powinny zainwestować w kupno urządzenia wielofunkcyjnego. Decyzja o doborze konkretnych urządzeń dla firmy zależy więc od wymagań i analizy jej potrzeb.

Polecamy: Zasilacze i drukarki - jak zmniejszyć ich apetyt na prąd?

Źródło: Konica Minolta

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

REKLAMA

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

REKLAMA

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA