REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak zabezpieczyć kanały komunikacji z Call Center

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
NetArt
Jednym z najchętniej wykorzystywanych przez klientów kanałów komunikacji z usługodawcą jest infolinia.
Jednym z najchętniej wykorzystywanych przez klientów kanałów komunikacji z usługodawcą jest infolinia.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Bezpieczeństwo usług wirtualnych związanych ze stroną WWW, takich jak domena i serwer, ma ogromne znaczenie w dobie rosnącej popularności Internetu. Dlatego do głównych zadań usługodawców hostingowych oraz rejestratorów domen powinno należeć dbanie o ochronę usług swoich klientów. Troska ta powinna przekładać się przede wszystkim na odpowiednie zabezpieczenie kanałów komunikacji na linii usługodawca – klient.

Dostawcy usług wirtualnych należy oceniać nie tylko na podstawie kosztów, czy parametrów domen oraz serwerów. Konieczna jest również analiza procesu obsługi klienta oraz procedur bezpieczeństwa, stosowanych przez usługodawców. Liderzy rynku posiadają w swoich strukturach komórki odpowiedzialne za kwestie związane z bezpieczeństwem, czyli np. Dział Zarządzania Jakością, które zajmują się opracowywaniem norm jakości oraz procedur bezpieczeństwa. Obecnie, wyspecjalizowane Biura Obsługi zapewniają klientom możliwość wyboru drogi kontaktu z usługodawcą. Do najpopularniejszych kanałów komunikacji można zaliczyć kontakt telefoniczny, pocztę e-mail, Livechat, korespondencję tradycyjną oraz fax. Tak zróżnicowane formy komunikacji wymagają odpowiednio dopasowanych procedur bezpieczeństwa, które zapewnią najwyższą ochronę usług klientów.

REKLAMA

REKLAMA

Infolinia

Jednym z najchętniej wykorzystywanych przez klientów kanałów komunikacji z usługodawcą jest infolinia. Procedura weryfikacji tożsamości dzwoniącego, stosowana przez rejestratorów i usługodawców hostingowych, przebiega dwuetapowo. Na początku, wymagane jest podanie nazwy posiadanej usługi. W przypadku, gdy klient nie ma w danej chwili dostępu do danych, może w zależności od tego czy jest osobą fizyczną czy firmą podać numer PESEL bądź w przypadku przedsiębiorstwa numer REGON lub NIP. Drugi etap autoryzacji stosowany jest w przypadku wydania przez klienta dyspozycji dotyczących zmian w ramach domeny czy serwera.

Dokonywanie jakichkolwiek modyfikacji związanych z usługami wirtualnymi, np. zmiana danych do korespondencji, chęć wytransferowania domeny czy dyspozycja wydania duplikatu faktury VAT, może być wykonane tylko po autoryzacji prawa danej osoby do zarządzania usługą.

REKLAMA

W celu potwierdzenia należy podać login oraz kod jednorazowy, który znajduje się w Panelu Klienta. Dzięki temu, konsultant ma pewność, że klient jest w pełni uprawniony do zarządzania usługą. Bardzo istotne jest również, aby po zakończeniu kontaktu z klientem, pracownik BOK miał obowiązek dokonania wpisu (w odpowiednio do tego przygotowanej bazie) opisującego zmiany, których dokonał na polecenie klienta oraz jego loginu i jednorazowego hasła autoryzacyjnego. W razie późniejszych roszczeń klientów, usługodawca ma pewność, że wszystkie polecenia wykonane były na prośbę osoby dzwoniącej. Pomocą w rozwiązaniu kwestii spornych może okazać się także rejestracja wszystkich rozmów – oczywiście o tym fakcie należy poinformować klientów korzystających z infolinii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dowiedz się Alternatywne oprogramowanie dla firm – co wybrać?

Livechat

Livechat to narzędzie służące do bezpośredniego kontaktu z biurem obsługi klienta usługodawcy. Rozmowa odbywa się na zasadzie bardzo podobnej do popularnych chat'ów. Jest to rozwiązanie coraz chętniej wprowadzane przez rejestratorów. Można także zauważyć wzrost jego popularność wśród klientów. Dlatego bardzo ważne jest odpowiednie zabezpieczenie tego kanału komunikacji ze strony usługodawcy. Tak samo jak w przypadku rozmowy telefonicznej, konsultant BOK nie ma możliwości zweryfikowania tożsamości klienta na podstawie dowodu osobistego czy dokumentów potwierdzających dane firmy.

Poczta elektroniczna, faks oraz tradycyjna poczta

Kontakt za pomocą poczty elektronicznej również niesie za sobą pewne ryzyko dla bezpieczeństwa usług klientów. Dlatego odpowiednia ochrona tego kanału komunikacji jest niezwykle istotna. Bardzo ważne jest, aby firma (rejestrator, usługodawca hostingowy) po otrzymaniu prośby lub dyspozycji pocztą elektroniczną sprawdzała adres e-mail nadawcy wiadomości w nagłówku. Nagłówki wiadomości e-mail zawierają listę szczegółów technicznych dotyczących wiadomości, w tym informacje o nadawcy, oprogramowaniu użytym do redagowania wiadomości, a także o serwerach poczty e-mail, przez które wiadomość przeszła w drodze do adresata. Takie zabezpieczenie jest niezbędne ponieważ zdarzają się przypadki podszycia pod adres e-mail. W przypadku nazwa.pl, konsultant ma obowiązek porównać adres, z którego przyszła dyspozycja z adresem e-mail podanym przez klienta w Panelu Klienta. Jedynie w przypadku pozytywnej weryfikacji, istnieją podstawy do dalszego postępowania.

Decydując się na skorzystanie z usług firmy oferującej rejestrację domen, bądź hosting serwerów należy wiedzieć, czy można się z nią skontaktować za pomocą tradycyjnej poczty, bądź faksu. To bardzo ważny aspekt, szczególnie dla klientów, którym zależy na pełnym bezpieczeństwie np. zmiany Abonenta domeny, czyli na cesji w pełni sformalizowanej. Proces ten powiązany jest z wysłaniem przez klientów do rejestratora odpowiednich dokumentów (podpisanych i opieczętowanych) w wydrukowanej wersji. Dzięki temu rejestrator ma pewność, że cesja domeny nie jest przeprowadzana przez osoby niepowołane, a zainteresowane strony unikają jakiegokolwiek ryzyka utraty domeny. Warto również wiedzieć, jakie informacje powinny znaleźć się w przesyłce. Często dyspozycje mogą być realizowane, tylko jeśli otrzymany dokument opatrzony jest nazwą, adresem oraz podpisem klienta lub w przypadku przedsiębiorstwa, firmową pieczątką.

Polecamy serwis Telefony firmowe

Usługi wirtualne muszą być bezpieczne

Wszystkie wymienione wyżej zabezpieczenia są niezbędne do zachowania pełnego poziomu ochrony usług klientów. Dlaczego jest to takie ważne w przypadku domeny oraz serwera? Powodem dla wprowadzenia procedur bezpieczeństwa dotyczących usług wirtualnych jest ich wartość, która często znacznie przewyższa cenę ich zakupu.

Przykładowo: na serwerach przedsiębiorcy przechowują dokumenty firmowe, korespondencję e-mail, historię zamówień, których utrata mogłaby wiązać się ze znacznymi stratami finansowymi. Podobnie w przypadku domen: koszt zakupu domeny u największych rejestratorów to około 100zł, jednak domeny na rynku wtórnym mogą osiągać wartość kilkuset tysięcy złotych (np. lekarze.pl – 135 tys. zł, urlopy.pl – 400 tys. zł).

Profesjonalni usługodawcy w pełni zdają sobie sprawę z wartości usług swoich klientów. Ich zabezpieczenie jest priorytetem dla największych rejestratorów oraz usługodawców hostingowych.

Autor: Katarzyna Sekunda - Piszczek - Dyrektor ds. Obsługi Klienta w NetArt.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

Ponad 156 mln zł na zagraniczną ekspansję firm! PARP ogłasza wyniki naboru "Promocja marki innowacyjnych MŚP"

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) opublikowała wyniki naboru w konkursie „Promocja marki innowacyjnych MŚP”, realizowanym w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG). Wsparcie trafi do 183 projektów na łączną kwotę ponad 156 mln zł, które pomogą polskim przedsiębiorstwom w promocji produktów i usług na rynkach międzynarodowych.

Kim jest rzecznik patentowy i jak wspiera przedsiębiorców?

Do 5 września trwa nabór na aplikację rzecznikowską. To ścieżka kariery m.in. dla absolwentów kierunków prawniczych, technicznych i ścisłych. Problem w tym, że wielu studentów nie ma świadomości, że taki zawód zaufania publicznego istnieje i jaka jest jego rola. W Polsce jest dziś 1 tys. rzeczników patentowych.

REKLAMA

Weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej a weto dla ustawy o deregulacji w energetyce

Jakie znaczenie ma weto prezydenta dla ustawy wiatrakowej? Najbardziej poszkodowani są mieszkańcy posiadający domy w bezpośrednim sąsiedztwie farm wiatrowych. Mieli otrzymać nawet do 20 tys. zł do podziału dla mieszkańców posiadających nieruchomości w promieniu 1 km od turbiny. Natomiast bardziej problematyczne dla rozwoju OZE jest weto dla Ustawy o deregulacji w energetyce.

Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

REKLAMA