REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Potwierdzenie chęci otrzymywania newsletter'a - czy to konieczne?

Kamil Rogala
Czy konieczne jest potwierdzenie chęci otrzymywania newsletter'a?
Czy konieczne jest potwierdzenie chęci otrzymywania newsletter'a?

REKLAMA

REKLAMA

Z pozoru, wysyłanie potwierdzenia chęci otrzymywania newslettera i oczekiwanie na odpowiedź może wydawać się bezcelowe. Czemu? Przecież osoba, która podała swój adres e-mail wyraża zgodę na otrzymywanie newslettera. Po co więc tak naprawdę jest to potwierdzenie?

Wyobraźmy sobie, że ktoś, zapisując się na listę newslettera przypadkiem lub celowo podał cudzy adres e-mailowy. Ot, taki „żart” nieuczciwej konkurencji. Czy taki żart lub zwykła pomyłka może mieć swoje konsekwencje? Okazuje się, że tak, i czasami dość poważne. Po takiej pomyłce lub żarcie, niczego nieświadomi wysyłamy newsletter na adres, który mamy w naszej bazie danych. Wtedy osoba, której adres e-mail, bez jej wiedzy i zgody został podany, otrzymuje niechciany newsletter.

REKLAMA

W takim przypadku, nasz wartościowy materiał, który wysyłamy w dobrej wierze tym, którzy są tym zainteresowani, jest przez taką osobę odbierany, jako zwykły spam.

Musimy również pamiętać, że wszelkie przejawy spamerstwa mają swoje konsekwencje, z odpowiedzialnością i sankcjami karnymi włącznie. I nikt wtedy nie będzie się pytał, czy wysyłamy swój newsletter celowo czy też nie. Inną sprawą może być przypadkowe wpisanie się na listę mailingową lub szybkie rozmyślenie się internauty.

Zobacz również: e-Firma - Narzędzia plikowe

Należy pamiętać, że adres e-mail również należy do danych osobowych, które chroni odpowiednia ustawa. Dlatego też, potwierdzenie zapisania się na listę mailingową newslettera jest tak ważne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kolejną kwestią, jaką należy mieć na uwadze, to sama treść potwierdzenia. Nie ma co ukrywać, tego typu maili internauci po prostu nie czytają więc nie ma sensu wysilać się na wykwintne podziękowania etc. Jedyne czego internauta szuka w tego typu wiadomości to link potwierdzający. I tu należy uważać. Przy każdym linku należy wyraźnie zaznaczyć, czy jest to link potwierdzający czy też wypisujący z newslettera, jeśli zapis był przypadkowy. Dobrym pomysłem jest, aby nie umieszczać w wiadomości linku, który kasuje adres e-mail z listy mailingowej. Dobrym pomysłem za to może być możliwość automatycznej kasacji adresu internauty z bazy na przykład po 60 minutach od zapisu. W takim wypadku pozostanie jedynie zignorować wiadomość, a po upływie określonego czasu adres zniknie z bazy danych

Zobacz również: Jak oprogramowanie bez licencji trafia do firm?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA