REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wygląda współpraca z agencją SEO?

 widoczni.com
Agencja marketingu internetowego
Jak wygląda współpraca z agencją SEO? /fot. Fotolia
Jak wygląda współpraca z agencją SEO? /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Prowadzisz firmę i szukasz pomysłów na to, jak sprawić żeby się rozwijała? Z pomocą przychodzą agencje SEO, których na polskim rynku z roku na rok jest coraz więcej. Działania podejmowane przez pozycjonerów mają na celu zwiększenie sprzedaży w Twoim biznesie poprzez poprawę widoczności strony www w wyszukiwarce Google. Zobacz, jak wygląda współpraca z agencją SEO i od czego zależy efektywność prowadzonych działań.

Przed podpisaniem umowy

REKLAMA

Agencje pozycjonerskie proponują bardzo różne modele współpracy. Każdy oparty jest o umowę. Warto zwrócić uwagę, na jaki okres podpisywana jest umowa. Powoli odchodzi się już od umów długoterminowych, które wymuszają na kliencie współpracę nawet na kilka lat. Inną istotną kwestią jest okres wypowiedzenia. Nad tym punktem także lepiej się zatrzymać i sprawdzić, co dana agencja proponuje w umowie. Najbezpieczniejszą formą współpracy jest umowa z kilku miesięcznym okresem wypowiedzenia. 

REKLAMA

Decydując się na współpracę z agencją trzeba wiedzieć, z jakimi kosztami się to wiąże i porównać z budżetem, jaki możemy przeznaczyć na te działania. Pozycjonowanie to proces długofalowy. Bywa, że pierwsze efekty są widoczne dopiero po kilku miesiącach. Działania SEO to inwestycja, która zwróci się po czasie. Dla firm, które dopiero się rozwijają i mają niestabilną sytuację może to być spore wyzwanie. Trzeba pamiętać, że większość agencji oferuje abonamentowy model rozliczeń, a więc firmy, których nie stać na comiesięczne opłacanie takiej usługi, powinny jeszcze wstrzymać się z decyzją o współpracy.

Polecamy: Sprzedaż przez internet PGP 11

Jak możesz zaangażować się we współpracę z agencją?

REKLAMA

Twoja rola nie kończy się na powierzeniu agencji pozycjonowania stron. SEO to cały wachlarz działań, w których Ty także możesz aktywnie brać udział. Zaangażowanie w proces pozycjonowania pozwoli Ci np. kontrolować skuteczność prowadzonych działań. Poza tym posiadasz unikatową wiedzę i informacje na temat Twojego biznesu, których nie posiada ani pozycjoner, ani copywriter. Dla zwiększenia efektów, warto abyś się nią z nimi podzielił. 

To, co możesz zrobić we współpracy ze specjalistami ds. content marketingu to wdrożenie ich w istotne kwestie na temat branży, w której działa Twoja firma. Zwykle agencje marketingowe posiadają copywriterów wyspecjalizowanych w danych dziedzinach tematycznych. Upewnij się, że teksty, które powstają na Twoją stronę są merytoryczne i poprawne stylistyczne. Osoby, które działają w Twojej branży z pewnością wychwycą każdy błąd. Warto także, aby udzielił informacji na temat stylu i formy komunikacji komunikacji z odbiorcami twoich treści.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dodatkowe koszty związane ze stroną www mogą być związane np. z wprowadzaniem na niej zmian np. zmiany w kodzie strony, optymalizacja metadanych, ustawienie przekierowań usunięcie duplikacji contentu. Jeśli wcześniej nie prowadziłeś takich działań samodzielnie, dobrze, abyś powierzył je w ręce specjalistom. 

Monitoruj działania agencji

Marketing internetowy nie należy do najłatwiejszych dziedzin, dlatego też trudno jest sprawować pieczę nad pracą agencji nie znając takich pojęć jak: konwersja, wyniki organiczne, współczynnik odrzuceń, sesje na stronie. Ważna jest samodzielna edukacja i chociażby podstawowa wiedza w tym zakresie. To pozwoli Ci analizować efekty prowadzonych działań, czytać raporty agencji i lepiej zrozumieć, jakie zmiany zostały wdrożone na stronie.

Jakie dane warto śledzić? Google Analytics dla początkujących

Samodzielny monitoring warto rozpocząć od Google Analytics. Dzięki temu bezpłatnemu narzędziu możesz sprawdzić:

  • przyrost sesji i odsłon

  • współczynnik odrzuceń

  • współczynnik konwersji celu

  • liczba konwersji

  • źródło pozyskania

  • zachowanie użytkownika w witrynie i inne.

Można także samodzielnie sprawdzić obecną pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Do tego celu zaleca się korzystanie z przeglądarki w trybie incognito. Wystarczy ręcznie wpisać frazę, na jaką pozycjonowana jest nasza firma, aby sprawdzić, na której pozycji się ona znajduje. Warto testować różne kombinacje fraz, np. poprzez zmianę kolejności słów w frazie. Dla Google to zupełnie różne zapytania.

Jakie dostępny potrzebuje agencja?

Musisz wiedzieć, że wraz z rozpoczęciem współpracy specjaliści SEO poproszą o dostępy m.in do Google Analytic, czy serwera FTP. Dobrze jest spisywać wszystkie udostępnione na zewnątrz dane. Zaleca się stworzenie na potrzeby współpracy z agencją osobnych kont administracyjnych, tak aby Twój własny login i hasło nie był przekazywany dalej. 

Podsumowując

Decydując się na współpracę z agencją SEO pamiętajmy, aby "w ciemno" nie ufać wszystkim raportowanym działaniom i monitorować efekty na bieżąco samodzielnie. To, co pozwoli na początku ocenić Ci jakość i styl działania agencji to sposób komunikacji. Czy jesteś na bieżąco informowany o działaniach? Czy przedstawiane są Tobie comiesięczne raporty? Zwróć uwagę, czy Twojej firmy dedykowany będzie osobny zespół specjalistów ( pozycjoner, content marketer, linkbuilder, doradca). Część polskich agencji SEO posiada także w swojej ofercie szkolenia edukujące z podstaw marketingu internetowego. To także może być znaczący powód, dla którego warto wybrać tę a nie inną agencję. 

Autor: Adrianna Nowak, widoczni.com

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA