REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych

Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych
Dlaczego nie warto korzystać z wypożyczonych list mailingowych

REKLAMA

REKLAMA

Kiedy działania marketingowe nie idą po Twojej myśli, a cele sprzedażowe nie są osiągane, zakupienie listy kontaktów e-mail i przeprowadzenie masowego mailingu może się wydać szybkim rozwiązaniem, które zachęci odbiorców do podjęcia akcji. W rzeczywistości, takie działania mogą jednak unicestwić Twoją wiarygodność. Nawet jeśli dzięki takim praktykom znajdziesz kilku potencjalnych klientów, w międzyczasie możesz napotkać poważne problemy, które ograniczą Twoje szanse na przyszły sukces.

Zachęcam do zapoznania się z poniższymi czterema powodami, dla których warto przemyśleć podejście do kupowania list mailingowych. Z artykułu dowiesz się również, dlaczego o wiele lepiej jest zainwestować w Inbound Marketing, będący aktualnie najlepszą (i najbezpieczniejszą) drogą do osiągnięcia celów marketingowych.

REKLAMA

PIT-11 trzeba przekazać do końca lutego

Cztery niebezpieczeństwa związane z kupowaniem list mailingowych:

1) Ludzie nie chcą otrzymać Twojej wiadomości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Czy jest coś gorszego od niezapowiedzianego telefonu od telemarketera? W kontekście prezentowanego tematu, tylko dwa słowa nasuwają się na myśl: Nieproszone e-maile (znane również jako spam). Wysyłanie setek lub tysięcy e-maili do ludzi, którzy o takie wiadomości nie prosili, może bardzo negatywnie wpłynąć na wizerunek marki, którą reprezentujesz, jak również znacznie obniżyć ocenę Twojego konta (tzw. „Sender Score”) przez usługodawców e-mail marketingowych.

Takie działania mogą nawet przenieść konto na czarną listę użytkowników, co spowoduje, że wiadomości wysyłane z Twojego konta od razu będą trafiały do folderów ze spamem. Większość kontaktów z zakupionej listy e-mailingowej nie ma pojęcia, kim jesteś, czym zajmuje się Twoja firma, ani skąd masz ich informacje kontaktowe – nie jest to najlepszy sposób na zrobienie pozytywnego pierwszego wrażenia.

Dostarczyciele list mailingowych zaczną naginać prawdę, mówiąc, że osoby z wykazu wyraziły w jakiś sposób zgodę na otrzymywanie maili handlowych. Zazwyczaj sprawa wygląda jednak nieco inaczej. Niektórzy użytkownicy mogli zgodzić się na warunki korzystania z danego konta mailingowego (np. o2.pl lub wp.pl) i tym samym niechcący wyrazić chęć na otrzymywanie ofert. Inne adresy mailingowe wypożyczane przez usługodawców zostały zebrane przez zautomatyzowane crawlery przeszukujące tysiące stron internetowych, w celu zapisania wszystkich informacji kontaktowych, które spotkają na swojej drodze. Brzmi podejrzanie?

Próba nawiązania kontaktu biznesowego poprzez spamowanie niewinnych ludzi, nie należy do najskuteczniejszych strategii marketingowych (mówiąc łagodnie).

2) Dane zapisane na liście nie są tak dokładne, jak mogłoby się wydawać.

REKLAMA

Usługodawcy wypożyczający listy mailingowe zapewniają o prawdziwości informacji i wysokiej dostarczalności wysyłanych wiadomości. Niestety, w rzeczywistości taki stan rzeczy należy do rzadkości. Bardzo często, zakupione listy są przepełnione błędnymi i przeterminowanymi informacjami, jak również adresami e-mail, które nie są już w użytku. Wysyłanie wiadomości pod takie adresy może spowodować, że zostaniesz oznaczony jako spamer i trafisz na czarną listę (o czym wspomniano wcześniej).

Już w momencie uzyskania przez usługodawcę danego adresu e-mail, zaczyna on tracić na wartości. Dla przykładu – następuje zmiana roli osoby w organizacji, ktoś opuszcza firmę, przedsiębiorstwo zostaje zamknięte, przejęte lub następuje po prostu zmiana adresów skrzynek e-mail.

Każda nieprawidłowość w uzyskanych informacjach, może w przyszłości osłabić wiarygodność wysyłanych przez Ciebie wiadomości. Jeśli na przykład publiczna nazwa przedsiębiorstwa uległa zmianie lub firma zostanie przejęta, od razu stanie się widoczne, że dokonano masowego mailingu. To samo odnosi się do pozostałych informacji na temat kontaktów z wypożyczonej listy.

Nie trać czasu i pieniędzy na gonitwę za kontaktami o niskiej jakości lub takimi, które nawet nie istnieją. Zamiast tego zainwestuj w działania marketingowe, które pomogą Twojej firmie uzyskać wizerunek eksperta w danej dziedzinie, zbudują wysoki poziom zaufania wśród użytkowników i sprawią, że osoby z własnej woli zapiszą się na Twoją listę mailingową.

3) Być może źle spersonalizujesz wiadomości.

Usługodawcy zajmujący się e-mail marketingiem umożliwiają personalizowanie niektórych pól, podczas przeprowadzania kampanii mailingowej (np. imię, nazwisko, tytuł, nazwa firmy). W przypadku, gdy między Tobą a odbiorcą istnieje jakiś poziom zaufania, zalecanym jest, aby zastosować pewien poziom personalizacji. Niestety, takie działania mogą okazać się niebezpieczne, gdy przyjdzie nam pracować z zakupioną listą e-maili i osobami, które nigdy o Tobie nie słyszały.

Kiedy kupujesz listę e-maili, nie możesz do końca wiedzieć, czy uzyskane informacje są prawdziwe. Jednocześnie poziom zaufania między Tobą a odbiorcą jest zerowy. W takich przypadkach należy założyć, że część danych nie jest zgodna z prawdą, a personalizacja wiadomości wywoła efekt odwrotny do zamierzonego.

Marketing personalny może z kolei okazać się bardzo produktywny (ale tylko jeśli zostanie zastosowany na odpowiednim poziomie relacji między firmą a odbiorcą).

4) Prawdopodobnie nie przestrzegasz zasad działalności, wyznaczonych przez usługodawcę e-mail marketingowego.

Każda szanująca się firma umożliwiająca usługi z zakresu e-mail marketingu, ma dwie podstawowe zasady:

1. Nie będziesz wysyłać spamu!

2. Nie będziesz używać zakupionych, wypożyczonych lub innych adresów e-mail pochodzących od osób trzecich.

Dlaczego usługodawcy mieliby martwić się o etykę Twojej działalności e-mail marketingowej? Kiedy wysyłasz masowy mailing, wszystkie wiadomości wysyłane przez usługodawcę przechodzą przez wspólny adres IP, powiązany z tym usługodawcą. Jeśli zbyt wielu klientów takiej firmy wysyła e-maile o niskiej jakości, może to mieć negatywny wpływ na dostarczalność wiadomości pozostałych użytkowników. Jeśli więc Twój usługodawca używa wspólnego adresu IP, wystarczy tylko jeden spamer, aby zniweczyć działania innych użytkowników serwisu.

Porozmawiaj na Forum !!

Jakie rozwiązanie najlepiej zastosować?

Nigdy nie jest za późno, na budowanie własnej listy mailingowej. Jak powiada Seth Godin: „Rzadko wchodzimy w interakcje z osobami, którym nie ufamy.” Nieproszeni handlowcy, telemarketerzy i spamerzy są tego doskonałym przykładem.

Zamiast wysyłać masowe mailingi do tysięcy niewinnych osób, Inbound Marketing skupia się na przyciąganiu internautów, którzy aktywnie poszukują informacji na temat Twojego produktu lub usługi. Dzięki regularnemu dostarczaniu wartościowych treści dopasowanych do potrzeb rynku, osoby odwiedzające stronę, z chęcią zapiszą się na newsletter lub polubią Twój profil w social media. Dopiero takie przyzwolenie na komunikację może oznaczać początek potencjalnych relacji biznesowych.

Subskrybenci mogą wybrać specyficzny rodzaj treści, który pragną otrzymywać. Dla przykładu – tylko informacje na temat najnowszych wpisów na blogu lub wiadomości dotyczące nowych funkcji produktu. Wzrost liczby kontaktów na liście mailingowej powinien być spowodowany działaniami wewnętrznego działu marketingu. Jednocześnie, osoby udostępniające swoje informacje kontaktowe muszą wiedzieć, że masz coś wartościowego do przekazania.

Strategia polegająca na budowaniu listy mailingowej jest bardziej długotrwała, ale w dzisiejszych realiach jest to jedyne rozwiązanie, które zdaje się mieć sens.

MG chce stworzyć bank finansujący polski eksport

Źródło: grupa-tense.pl

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA