REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Świąteczne zakupy: ile wydamy w dobie kryzysu?

Subskrybuj nas na Youtube
Polacy planują wydać na świąteczne zakupy więcej niż w ubiegłym roku.
Polacy planują wydać na świąteczne zakupy więcej niż w ubiegłym roku.

REKLAMA

REKLAMA

Pomimo wiszącego w powietrzu kryzysu i zaciskaniu pasa przez państwo, Polacy planują wydać na świąteczne zakupy więcej niż w ubiegłym roku. Kupujący częściej skorzystają też ze sklepów za pośrednictwem internetu.

Przeciętna polska rodzina planuje wydać na tegoroczne Boże Narodzenie ok. 1950 zł - wynika z raportu „Zakupy świąteczne 2011” opracowanego na podstawie badania firmy doradczej Deloitte. Co ciekawe, tylko w czterech krajach Europy - Niemczech, Grecji, Czechach i w Polsce - zakup prezentów za pośrednictwem sklepów internetowych deklaruje więcej niż połowa respondentów.

REKLAMA

REKLAMA

Z tradycyjnymi kanałami sprzedaży internet wygrywa dwoma elementami: dostępnością produktów i ceną. Wydawanie pieniędzy na zakupy online jest więc bardziej racjonalne. - Wymiana, zwrot towaru, profesjonalny serwis posprzedażowy, fachowe porady i bezpieczne płatności – to główne atuty zakupów internetowych – podkreśla Rafał Irla, przedstawiciel sieci afiliacyjnej Afiliant.com.

Podpowiadamy jak poprawić wyniki sprzedażowe sklepu internetowego w trzech prostych krokach!

Krok 1: Klient nie lubi błądzić

Audyt strony to absolutna podstawa przygotowań, zwłaszcza w tak gorącym okresie zakupowym. Weryfikacja wszelkich funkcjonalności strony sklepu i  identyfikacja błędów to warunek poprawy jego konkurencyjności.

REKLAMA

- Sklep internetowy powinien mieć intuicyjny interfejs. W okresach wzmożonych zakupów klienci odwiedzają różne sklepy, dlatego powinniśmy ich przekonać, że warto zrobić zakupy akurat u nas. Operatorzy sklepów powinni więc ułatwiać użytkownikom zakupy. Warto od czasu do czasu wcielić się w rolę zwykłego użytkownika sklepu i krok po kroku zmierzyć się z procesem zakupowym – przekonuje Rafał Irla z Afiliant.com.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Zwrot towaru w ciągu 14 dni w sklepach internetowych?

Krok 2: Wygląd strony w świątecznym wydaniu

Jak zachęcić użytkowników sieci do wyboru Twojego kanału sprzedażowego? Większość z nas jest wzrokowcami, dlatego istotny jest odpowiedni layout strony. Świąteczne akcenty są więc jak najbardziej wskazane.

Każde zamówienie w tym okresie powinno zawierać dodatkowy prezent - świąteczną kartkę z życzeniami, drobny upominek lub kartę rabatową. Ważnym wyróżnikiem może być również „świąteczne” opakowanie. W ten sposób budujemy dialog marki z potencjalnym lub obecnym klientem. Lojalność klientów ma duże znaczenie nawet w handlu internetowym.

Pamiętaj, że czas to pieniądz, a świąteczny czas kosztuje podwójnie! Zadbaj o profesjonalną realizację zamówienia i zapewnij sprawną i terminową dostawę.

Polecamy: O czym pamiętać otwierając e-sklep - 7 kroków

Krok 3: Promocja

Tym razem nie mamy na myśli świątecznych rabatów (bo te są czymś oczywistym). Wyniki sprzedażowe w sieci zależą w dużej mierze od kampanii promocyjnej. Media społecznościowe z uwagi na grupę docelową to absolutna konieczność. Warto informować potencjalnym konsumentom o atrakcyjnych ofertach zakupowych. Można też zaplanować niestandardową kampanię promocyjną, np. na tak popularnym w ostatnich miesiącach Facebooku.

Warto również pamiętać, że wszelkie „świąteczne” słowa kluczowe powinniśmy zacząć pozycjonować w Google nawet na kilka miesięcy przed świętami. W przeciwnym wypadku nie wystarczy nam czasu na osiągnięcie odpowiednio wysokich pozycji w Google.

Źródło: Afiliant.com

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA