REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Świąteczne zakupy: ile wydamy w dobie kryzysu?

Subskrybuj nas na Youtube
Polacy planują wydać na świąteczne zakupy więcej niż w ubiegłym roku.
Polacy planują wydać na świąteczne zakupy więcej niż w ubiegłym roku.

REKLAMA

REKLAMA

Pomimo wiszącego w powietrzu kryzysu i zaciskaniu pasa przez państwo, Polacy planują wydać na świąteczne zakupy więcej niż w ubiegłym roku. Kupujący częściej skorzystają też ze sklepów za pośrednictwem internetu.

Przeciętna polska rodzina planuje wydać na tegoroczne Boże Narodzenie ok. 1950 zł - wynika z raportu „Zakupy świąteczne 2011” opracowanego na podstawie badania firmy doradczej Deloitte. Co ciekawe, tylko w czterech krajach Europy - Niemczech, Grecji, Czechach i w Polsce - zakup prezentów za pośrednictwem sklepów internetowych deklaruje więcej niż połowa respondentów.

REKLAMA

Z tradycyjnymi kanałami sprzedaży internet wygrywa dwoma elementami: dostępnością produktów i ceną. Wydawanie pieniędzy na zakupy online jest więc bardziej racjonalne. - Wymiana, zwrot towaru, profesjonalny serwis posprzedażowy, fachowe porady i bezpieczne płatności – to główne atuty zakupów internetowych – podkreśla Rafał Irla, przedstawiciel sieci afiliacyjnej Afiliant.com.

Podpowiadamy jak poprawić wyniki sprzedażowe sklepu internetowego w trzech prostych krokach!

Krok 1: Klient nie lubi błądzić

Audyt strony to absolutna podstawa przygotowań, zwłaszcza w tak gorącym okresie zakupowym. Weryfikacja wszelkich funkcjonalności strony sklepu i  identyfikacja błędów to warunek poprawy jego konkurencyjności.

- Sklep internetowy powinien mieć intuicyjny interfejs. W okresach wzmożonych zakupów klienci odwiedzają różne sklepy, dlatego powinniśmy ich przekonać, że warto zrobić zakupy akurat u nas. Operatorzy sklepów powinni więc ułatwiać użytkownikom zakupy. Warto od czasu do czasu wcielić się w rolę zwykłego użytkownika sklepu i krok po kroku zmierzyć się z procesem zakupowym – przekonuje Rafał Irla z Afiliant.com.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Zwrot towaru w ciągu 14 dni w sklepach internetowych?

Krok 2: Wygląd strony w świątecznym wydaniu

Jak zachęcić użytkowników sieci do wyboru Twojego kanału sprzedażowego? Większość z nas jest wzrokowcami, dlatego istotny jest odpowiedni layout strony. Świąteczne akcenty są więc jak najbardziej wskazane.

Każde zamówienie w tym okresie powinno zawierać dodatkowy prezent - świąteczną kartkę z życzeniami, drobny upominek lub kartę rabatową. Ważnym wyróżnikiem może być również „świąteczne” opakowanie. W ten sposób budujemy dialog marki z potencjalnym lub obecnym klientem. Lojalność klientów ma duże znaczenie nawet w handlu internetowym.

Pamiętaj, że czas to pieniądz, a świąteczny czas kosztuje podwójnie! Zadbaj o profesjonalną realizację zamówienia i zapewnij sprawną i terminową dostawę.

Polecamy: O czym pamiętać otwierając e-sklep - 7 kroków

Krok 3: Promocja

REKLAMA

Tym razem nie mamy na myśli świątecznych rabatów (bo te są czymś oczywistym). Wyniki sprzedażowe w sieci zależą w dużej mierze od kampanii promocyjnej. Media społecznościowe z uwagi na grupę docelową to absolutna konieczność. Warto informować potencjalnym konsumentom o atrakcyjnych ofertach zakupowych. Można też zaplanować niestandardową kampanię promocyjną, np. na tak popularnym w ostatnich miesiącach Facebooku.

Warto również pamiętać, że wszelkie „świąteczne” słowa kluczowe powinniśmy zacząć pozycjonować w Google nawet na kilka miesięcy przed świętami. W przeciwnym wypadku nie wystarczy nam czasu na osiągnięcie odpowiednio wysokich pozycji w Google.

Źródło: Afiliant.com

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA