REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Pamięci masowe – jak kształtuje się przyszłość składowania danych?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kamil Rogala
Firmy, które już dziś inwestują w nowy model usług, już za rok mogą wyciągnąć z tego ogromne zyski.
Firmy, które już dziś inwestują w nowy model usług, już za rok mogą wyciągnąć z tego ogromne zyski.

REKLAMA

REKLAMA

Składowanie danych to udręka każdej firmy. Jak wiadomo, dane firmowe są niezwykle ważne, a zapewnienie im bezpieczeństwa jest coraz trudniejsze. Na szczęście wszystko idzie w dobrym kierunku. W zeszłym roku dało się zauważyć zmianę podejścia do sposobów przechowywania danych. Ale co czeka nas w najbliższych latach? Przecież ilość danych ciągle wzrasta. Czy firmy IT i dostawcy pamięci masowych nadążą za firmami?

Czy przy przeszło 15 petabajtach nowych danych wytwarzanych każdego dnia przez firmy i stale rosnącym wolumenie danych, możliwość prostego ich magazynowania w sposób bezpieczny i elastyczny będzie nadal możliwe? Trzeba przyznać, że tradycyjne metody magazynowania danych stają się coraz bardziej kosztowne, nieefektywne i niedotrzymujące kroku potrzebom użytkowników, a w tym przypadku potrzebom firm. Na szczęście cały szczebel IT i dostawcy pamięci masowych nie śpią.

REKLAMA

Na rynku pojawiają się coraz to nowsze i bardziej efektywne metody przechowywania danych. Pojawiają się również nowe trendy w pamięciach masowych. Jak więc będzie wyglądała najbliższa przyszłość?

Polecamy: Telefon z klawiaturą zamiast smartfona – co wybrać?

REKLAMA

Nie ulega wątpliwości, że bardzo ważną rolę w tej rozgrywce odegra chmura. Już teraz popularność pamięci masowych w chmurze rośnie niemal z dnia na dzień. Co ciekawe, istnieją różne rozwiązania z których mogą korzystać firmy – pamięć w chmurze w modelu prywatnym, publicznym jak i mieszanym. Warto nadmienić, że wszystkie te trzy modele oferują przedsiębiorstwom dużą skalowalność, lepsze planowanie zdolności magazynowania danych i większą elastyczność w spełnianiu unikatowych wymagań użytkownika. A jak z bezpieczeństwem?

W związku z coraz większymi obawami o bezpieczeństwo krytycznych informacji przechowywanych w chmurze publicznej, w najbliższej przyszłości głównym kierunkiem inwestowania w tym obszarze będzie model chmury prywatnej. Szacuje się, że już w przyszłym roku największe i najbogatsze korporacje będą inwestować w budowę prywatnych usług cloud computing. Dla takich firm liczy się nie tylko bezpieczne przechowywanie danych, ale także zarządzanie i hostowanie ich własnych środowisk cloud.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firmy, które już dziś inwestują w taki model usług, już za rok mogą wyciągnąć z tego ogromne zyski. Nie tylko będą miały własny model cloud computingu, ale również będą mogły świadczyć usługi firmom, które po prostu zaspały i muszą korzystać z usług innych przedsiębiorstw, nierzadko również konkurencji.

Przeczytaj też: Koszty i utrzymanie Open Source – czy to jest w pełni darmowe?

Wizja może dość przerysowana, ale jakże możliwa i perspektywiczna. Dla przedsiębiorstw, które zdecydują się na przejście "w chmurę" dotychczasowy model zarządzania danymi ulegnie diametralnym zmianom, a kto wie, może nawet zniknie zastąpiony całkowicie przez chmurę. Ponadto ciągle obecny kryzys i bezustanny zalew danych wymusza na firmach innowacyjność. Jednak to od firm zależy, czy zostaną twardo przy starych rozwiązaniach tracąc przy tym na znaczeniu, czy zainwestują w przyszłość, zyski i rozwój.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Biotechnologia a długowieczność - jubileuszowa konferencja CEBioForum 2025

Wykorzystanie rewolucji w biotechnologii w zapewnieniu długowieczności, miejsce europejskich firm biotechnologicznych w świecie, czy znaczenie branży we współczesnej gospodarce – to główne tematy XXIII CEBioForum, z udziałem prawie 100 najbardziej innowacyjnych firm biotechnologicznych z całego świata. Wydarzenie obchodzi w tym roku swój jubileusz, odbywa się już od 25 lat.

Darmowy e-book "Być kobietą w biznesie"

Marzec jest miesiącem Kobiet i specjalnie dla Was przygotowaliśmy wyjątkowy e-book

Handel detaliczny: zmiany w przepisach 2025 i 2026 r.

Co zmieni się w handlu detalicznym w 2025 i 2026 roku? Jakie przepisy zaczynają obowiązywać? System kaucyjny startuje 1 października 2025 r., ale w niektórych przypadkach od 1 stycznia 2026 r. Co z recyklingiem opakowań i dyrektywą Omnibus?

Boom na zielone inwestycje. Wodór nowym priorytetem dla funduszy i inwestorów

W obliczu rosnącej potrzeby transformacji energetycznej oraz dążenia do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju wodór coraz częściej staje się priorytetem dla decydentów politycznych i inwestorów. Boom na zielone inwestycje.

REKLAMA

Jak eksperymenty przeprowadzane w kosmosie mogą wpłynąć na naszą codzienność [WYWIAD]

O misji IGNIS, o tym, jak kosmos łączy się z biznesem i jak eksperymenty kosmiczne wpływają na naszą codzienność rozmawiamy z Kingą Gruszecką, CGI Space LEad.

Wyższa akcyza na e-papierosy nie ograniczy spożycia wyrobów nikotynowych. Palacze wrócą do tradycyjnych papierosów, a z rynku znikną polskie firmy

Trwają prace nad przepisami, które mają ograniczyć spożycie wyrobów nikotynowych. Nowe regulacje wprowadzą wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze. Zdaniem ekspertów wyższe ceny zniechęcą do nich konsumentów, którzy pozostaną przy paleniu zwykłych, bardziej szkodliwych papierosów. Nowe przepisy mogą spowodować, że wiele rodzimych przedsiębiorstw z branży nikotynowej zamknie działalność i zniknie z rynku.

Szansa na ponad milion złotych dotacji w ciągu 5 lat. Złożono tylko... 5 wniosków

30 stycznia zakończył się nabór wniosków o przyznanie dotacji na „Tworzenie i rozwój organizacji producentów i grup producentów rolnych”. Chętnych nie było zbyt wielu. Dlaczego?

„Odporność Psychiczna” – Międzynarodowa Konferencja w Warszawie

Poznaj czym tak naprawdę jest odporność psychiczna i wzbogać siebie oraz swoją organizację o narzędzia, które umożliwią jej rozwój w XXI wieku!

REKLAMA

Gen Z i Millennialsi napędzają rynek kosmetyczny. Czy starsze pokolenia nadążają za ich pielęgnacyjnymi nawykami?

W 2024 roku wartość rynku kosmetycznego w Polsce przekroczyła 35 miliardów złotych, rosnąc o ponad 6% rok do roku. To głównie Gen Z i Millennialsi napędzają ten wzrost, stawiając na wieloetapową pielęgnację, innowacyjne formuły i kosmetyczne trendy. Tymczasem starsze pokolenia pozostają wierne klasycznym produktom i sprawdzonym markom. Jakie decyzje zakupowe podejmują różne grupy wiekowe? Co będzie kształtować branżę kosmetyczną w nadchodzących latach? Eksperci z PMR Market Experts przeanalizowali rynek i wskazują kluczowe kierunki rozwoju.

O czym influencer powinien pamiętać, oznaczając reklamy? Przepisy, rekomendacje

Nałożenie kary na trójkę znanych celebrytów stanowi dalsze działania prezesa UOKiK w zakresie ukrócenia tzw. kryptoreklamy - tłumaczą Mikołaj Chałas i Sylwia Werpachowska z kancelarii prawnej Chałas i Wspólnicy w Warszawie. Jak prawidłowo oznaczać treści reklamowe i dlaczego jest to ważne?

REKLAMA