W kierunku mobilnego Internetu - reklama w komórce?
REKLAMA
REKLAMA
Ciężko na to pytanie odpowiedzieć w tej chwili. Mimo wszystko szykuje się wielka rewolucja. Możliwe, że internet podzieli się na dwie, całkiem odrębne części. Internet domowy i internet mobilny.
REKLAMA
Przykładem na to, że internet coraz śmielej i poważniej wkracza na rynek urządzeń przenośnych może być fakt, że coraz więcej firm i korporacji zaczyna interesować się reklamą w sieci mobilnej. Należy jednak do tego tematu podejść nieco inaczej. Jak wiadomo, reklama w sieci mobilnej musi być odpowiednio zoptymalizowana czyli: niewielka, mało ważąca i konkretna. Reklama w sieci stacjonarnej jest o wiele większa i bardziej rozległa. Zastosowanie tego samego rozwiązania w komórce nie przyniosłoby swojego skutku, gdyż reklama byłaby za dużo, wczytywałaby się zbyt wolno etc.
Zobacz również: Jak przygotować kampanię Google AdWords?
REKLAMA
Coraz większe możliwości i moc najnowszych urządzeń przenośnych poszerzają pole działania twórcom mobilnych witryn internetowych. Większe wyświetlacze, większa liczba kolorów, ulepszona nawigacja jak również coraz tańszy dostęp do pakietowego Internetu sprawiają, że limity i granice dla witryn internetowych są bezustannie przesuwane coraz dalej. Do niedawna swobodne korzystanie z przeglądarki google.pl było domeną komputerów stacjonarnych, dziś jadąc w autobusie możemy swobodnie surfować po sieci.
Niestety trzeba również zahaczyć tą gorszą strefę mobilnego internetu, czyli dostępność mobilnego Internetu w Polsce. Prawda jest taka, że dopóki nasi rodzimi operatorzy nie zabiorą się porządnie do roboty i nie rozszerzą sieci i zasięgu mobilnego Internetu w Polsce, dopóty będziemy daleko w tyle za resztą świata. A nie ukrywajmy, jesteśmy daleko w tyle i mimo ciągłej pracy nad rozwijaniem mobilnych technologii w Polsce, możemy się jedynie poszczycić ostatnimi miejscami w rankingu na szybkość łącz i adekwatne ceny. Porównując nasz kraj z potęgą w tej kwestii , czyli Japonią, nie mamy najmniejszych szans.
Zobacz również: Jakie są typy oprogramowania?
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.