REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Turystyka i gastronomia najlepsze w cyfrowych doświadczeniach klientów

Dominik Kulaszewicz
PAP

REKLAMA

REKLAMA

Turystyka i gastronomia liderami raportu oceniającego poziom obsługi klienta i dostarczanych mu, w cyfrowych kanałach, doświadczeń zakupowych. Spośród 11 uwzględnionych sektorów gospodarki, najwyższy wynik uzyskała branża turystyczno-gastronomiczna.

Turystyka i gastronomia, za nimi przemysł i branża FMCG

Poza nią, wysoko uplasowały się ex aequo sektor przemysłowy, konsumenckie produkty szybko zbywalne (FMCG) oraz branża handlowa. Do oceny jakości doświadczeń klientów wykorzystano aż 6,5 miliarda sesji użytkowników (interakcji wieloma kanałami z działami obsługi) pozyskiwanych od początku 2021 roku na terenie całego globu, w tym również w Europie i w Polsce.

REKLAMA

Liga DX

REKLAMA

Łączny, uśredniony wynik wszystkich analizowanych branż – określany jako Digital Experience Score (DXS) wyniósł w tym roku 6,5, co jest nieznacznym, ale jednak zauważalnym awansem względem sytuacji sprzed roku, kiedy to wartość jego była równa 6,4. Warto zwrócić uwagę także na fakt, że w najnowszym opracowaniu tylko jeden sektor odnotował wynik mniejszy niż 6,0. – Dbanie o jakość doświadczeń swoich klientów, personalizowanie ofert i interakcji, upraszczanie ich czy eliminowanie wszelkich możliwych źródeł frustracji w kontakcie z markami stają się nie tyle wyróżnikiem co standardem, o czym może zaświadczyć najnowsza edycja naszego badania. Nadal jest jeszcze pewna droga do doskonałości w tym obszarze, ale muszę przyznać, iż mimo różnic w osiąganych rezultatach nie sposób wskazać dziś na branżę, która zupełnie nie dbałaby o to jakie emocje towarzyszą ich klientom – aktualnym i potencjalnym – podczas interakcji z nimi w kanałach online – tłumaczy Ryszard Regucki, Senior Alliance Manager CEE, Medallia.

Jak działa system oceniania DXS? Wykorzystująca uczenie maszynowe technologia analizuje setki metryk behawioralnych, aby określić wynik w skali od 0 do 10 dla każdego sektora. Jest w stanie, po podejmowanych przez klientów w kanałach online takich jak aplikacje mobilne, social media, portale WWW, maile czy rozmowy telefoniczne „ruchach” i działaniach ocenić zaangażowanie, satysfakcję bądź frustrację osób nawiązujących interakcje z daną firmą.
              

Korelacja DX – zyski

REKLAMA

Analiza wykorzystująca opracowaną przez Medallię technologię miała także na celu wskazać, jak jakość doświadczeń jest w stanie przełożyć się na stawiane jej przez poszczególne branże cele. Mowa tutaj, poza utrzymaniem klientów czy efektywnością ich pozyskiwania, o wzroście przychodów. Prześledzono więc które interakcje poprzez strony WWW lub aplikacje rejestrowane były jako te napędzające wyniki biznesowe, a więc kończące się nowym zakupem produktu lub usługi. Ogółem, nie było sektora, który za pośrednictwem doświadczeń klientów spełniałby miej niż 60% swoich celów. Najlepiej wysoka dbałość o Customer Experience „opłaciła się” branży motoryzacyjnej (97%), handlowej (86%) czy telekomunikacyjnej (85%).

Przykład na to, jak podniesienie wartości wyniku DXS o zaledwie jeden punkt może wpłynąć na skalę przychodów przychodzi zaś ze zwycięskiej branży turystycznej. A konkretnie, największego na świecie koncernu turystycznego TUI, który dzięki takiemu awansowi zwiększył prawdopodobieństwo konwersji swoich kanałów online o połowę, zyskując tym samym dodatkowe 30 milionów $ w ciągu roku od inwestycji w ulepszanie swoich online’owych punktów interakcji z klientami.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dostawa jedzenia w majówkę nie musi być tylko do domu

Majówka w tym roku, przy dobrej organizacji urlopu, może mieć aż 9 dni. Część Polaków decyduje się na taki długi wyjazd, sporo planuje wziąć dodatkowe wolne tylko 2 maja i też wyjechać, część będzie odpoczywać w domu. Będziemy jadać w restauracjach, gotować czy zamawiać jedzenie na wynos?

Jaki jest sekret sukcesu rodzinnych firm?

Magazyn "Forbes" regularnie publikuje listę 100 najbogatszych Polaków. W pierwszej dziesiątce tegorocznego zestawienia jest kilku przedsiębiorców działających w firmach rodzinnych. Jaka jest ich recepta na sukces? 

Skuteczne kierowanie rozproszonym zespołem w branży medycznej

Zarządzanie zespołem w branży medycznej to zadanie, które wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale też głębokiego zrozumienia dynamiki interpersonalnej i psychologii pracy. Jako przedsiębiorca i założyciel BetaMed S.A., zawsze stawiałam przede wszystkim na rozwój kompetencji kierowniczych, które bezpośrednio przekładały się na jakość opieki nad pacjentami i atmosferę panującą w zespole.

GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

REKLAMA

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

REKLAMA

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA