REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaka jest cena podpisu elektronicznego? Zyski i straty w firmie

Podpis elektroniczny to dane elektroniczne, których używa się do podpisywania e-dokumentów.
Podpis elektroniczny to dane elektroniczne, których używa się do podpisywania e-dokumentów.

REKLAMA

REKLAMA

Trend dotyczący wdrażania e-podpisu w firmie rozprzestrzenia się bardzo dynamicznie. Jak rozwiązania te wpływają jednak na finanse firmy i ile kosztuje podpis elektroniczny?

Dlaczego rośnie popularność e-podpisu?

Wzrost zainteresowania e-podpisem wynika z tego, że świadomość ludzi na temat korzyści, które wiążą się z cyfryzacją procesów biznesowych rośnie. Wygoda, bezpieczeństwo, oszczędność czasu i ekologia to tylko niektóre z powodów, które przekonują przedsiębiorców do rezygnacji z papieru na rzecz e-dokumentów i e-podpisu.

REKLAMA

Polecamy: Ulgi na rozwój i innowacje w PIT i CIT. Zmiany 2021

Od czego zależy cena e-podpisu i czy jest ważna?

Koszt podpisu elektronicznego w dużej mierze zależy od relacji, do których będzie on wykorzystywany, ponieważ różne relacje mogą wymagać innego rodzaju e-podpisu. Na rynku dostępne są różne rozwiązania, które należy dostosować do: przepisów prawa; wymaganego poziomu bezpieczeństwa dokumentów; kwalifikacji pracowników, klientów i kontrahentów; procesów firmowych, w taki sposób, żeby były maksymalnie zoptymalizowane. Każde z tych rozwiązań, oprócz sposobu użytkowania i charakterystyki, różni się również ceną.

Niektóre z dostępnych na rynku rozwiązań w zakresie podpisu elektronicznego:

  • zwykły podpis elektroniczny/ kwalifikowany podpis elektroniczny;
  • e-podpis jednorazowy lub służący do podpisania kilku dokumentów miesięcznie/ abonament na określony czas;
  • e-podpis wymagający czytnika, karty kryptograficznej i oprogramowania/ mobilny podpis elektroniczny.

REKLAMA

Warto zwrócić uwagę na to, że koszt e-podpisu nie powinien być najważniejszym kryterium wyboru, a jego dopasowanie do potrzeb przedsiębiorstwa. W przypadku odpowiedniego doboru narzędzia oszczędności będą największe. Przykładowo cena kwalifikowanego podpisu elektronicznego wynosi około 300zł na rok (kwota będzie inna u różnych dostawców), jednak podpisywanie z jego pomocą wymaga doświadczenia i większej ilości godzin roboczych niż w przypadku zwykłego podpisu elektronicznego. Przy opatrywaniu dokumentu zwykłym e-podpisem potrzebna jest jedynie umiejętności obsługi poczty elektronicznej i kilka kliknięć. Zakładając, że jego cena jest taka sama, koszty zwrócą się szybciej – poprzez zaoszczędzony czas i brak potrzeby podnoszenia kwalifikacji pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chcesz dowiedzieć się więcej o podpisie elektronicznym? Pobierz bezpłatny ebook "Podpis elektroniczny w Twojej firmie. Jak zdepapieryzować swój biznes i zarządzać dokumentami online"

Ile można zaoszczędzić przy podpisie elektronicznym?

W przypadku, gdy firma obsługuje 600 dokumentów rocznie i korzysta z papierowego obiegu dokumentów, koszty które się z nim wiążą to 23 160zł. Elektroniczny obieg dokumentów pozwala na zamknięcie się w kwocie 8 250zł, daje to oszczędności równe 14 910 zł rocznie. Bezpośredni wpływ na tak dużą różnicę w kosztach ma możliwość zrezygnowania z wysyłek kurierskich, archiwizowania, drukowania i obsługiwania papierowych wersji dokumentów przy wykorzystaniu podpisu elektronicznego. W e-Booku “Podpis elektroniczny w Twojej firmie. Jak zdepapieryzować swój biznes i zarządzać dokumentami online” przedstawione są dokładniejsze wyliczenia i założenia, które zostały do nich przyjęte. Z publikacji można się również dowiedzieć jak najlepiej wprowadzić e-podpis w firmie.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA