REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jaka jest cena podpisu elektronicznego? Zyski i straty w firmie

Subskrybuj nas na Youtube
Podpis elektroniczny to dane elektroniczne, których używa się do podpisywania e-dokumentów.
Podpis elektroniczny to dane elektroniczne, których używa się do podpisywania e-dokumentów.

REKLAMA

REKLAMA

Trend dotyczący wdrażania e-podpisu w firmie rozprzestrzenia się bardzo dynamicznie. Jak rozwiązania te wpływają jednak na finanse firmy i ile kosztuje podpis elektroniczny?

Dlaczego rośnie popularność e-podpisu?

Wzrost zainteresowania e-podpisem wynika z tego, że świadomość ludzi na temat korzyści, które wiążą się z cyfryzacją procesów biznesowych rośnie. Wygoda, bezpieczeństwo, oszczędność czasu i ekologia to tylko niektóre z powodów, które przekonują przedsiębiorców do rezygnacji z papieru na rzecz e-dokumentów i e-podpisu.

REKLAMA

Polecamy: Ulgi na rozwój i innowacje w PIT i CIT. Zmiany 2021

Od czego zależy cena e-podpisu i czy jest ważna?

Koszt podpisu elektronicznego w dużej mierze zależy od relacji, do których będzie on wykorzystywany, ponieważ różne relacje mogą wymagać innego rodzaju e-podpisu. Na rynku dostępne są różne rozwiązania, które należy dostosować do: przepisów prawa; wymaganego poziomu bezpieczeństwa dokumentów; kwalifikacji pracowników, klientów i kontrahentów; procesów firmowych, w taki sposób, żeby były maksymalnie zoptymalizowane. Każde z tych rozwiązań, oprócz sposobu użytkowania i charakterystyki, różni się również ceną.

Niektóre z dostępnych na rynku rozwiązań w zakresie podpisu elektronicznego:

  • zwykły podpis elektroniczny/ kwalifikowany podpis elektroniczny;
  • e-podpis jednorazowy lub służący do podpisania kilku dokumentów miesięcznie/ abonament na określony czas;
  • e-podpis wymagający czytnika, karty kryptograficznej i oprogramowania/ mobilny podpis elektroniczny.

REKLAMA

Warto zwrócić uwagę na to, że koszt e-podpisu nie powinien być najważniejszym kryterium wyboru, a jego dopasowanie do potrzeb przedsiębiorstwa. W przypadku odpowiedniego doboru narzędzia oszczędności będą największe. Przykładowo cena kwalifikowanego podpisu elektronicznego wynosi około 300zł na rok (kwota będzie inna u różnych dostawców), jednak podpisywanie z jego pomocą wymaga doświadczenia i większej ilości godzin roboczych niż w przypadku zwykłego podpisu elektronicznego. Przy opatrywaniu dokumentu zwykłym e-podpisem potrzebna jest jedynie umiejętności obsługi poczty elektronicznej i kilka kliknięć. Zakładając, że jego cena jest taka sama, koszty zwrócą się szybciej – poprzez zaoszczędzony czas i brak potrzeby podnoszenia kwalifikacji pracowników.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Chcesz dowiedzieć się więcej o podpisie elektronicznym? Pobierz bezpłatny ebook "Podpis elektroniczny w Twojej firmie. Jak zdepapieryzować swój biznes i zarządzać dokumentami online"

Ile można zaoszczędzić przy podpisie elektronicznym?

W przypadku, gdy firma obsługuje 600 dokumentów rocznie i korzysta z papierowego obiegu dokumentów, koszty które się z nim wiążą to 23 160zł. Elektroniczny obieg dokumentów pozwala na zamknięcie się w kwocie 8 250zł, daje to oszczędności równe 14 910 zł rocznie. Bezpośredni wpływ na tak dużą różnicę w kosztach ma możliwość zrezygnowania z wysyłek kurierskich, archiwizowania, drukowania i obsługiwania papierowych wersji dokumentów przy wykorzystaniu podpisu elektronicznego. W e-Booku “Podpis elektroniczny w Twojej firmie. Jak zdepapieryzować swój biznes i zarządzać dokumentami online” przedstawione są dokładniejsze wyliczenia i założenia, które zostały do nich przyjęte. Z publikacji można się również dowiedzieć jak najlepiej wprowadzić e-podpis w firmie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

Deregulacja: rząd naprawia prawo, ale przedsiębiorcy nie są zadowoleni z zakresu i tempa zmian w przepisach

Przedsiębiorcy przekonują, że Polska musi być krajem ze sprawną strukturą przepisów. Mimo postępów nadal wiele zagadnień z prawa budowlanego, pozwoleń na zatrudnienie czy przepisów związanych z regulacją handlu i usług zdają się być niepotrzebnym mnożeniem administracji.

REKLAMA

Czy konto firmowe jest obowiązkowe?

Przy założeniu firmy musisz dopełnić wielu formalności. O ile wybór nazwy przedsiębiorstwa, wskazanie adresu jego siedziby, czy wskazanie właściwego PKD są obligatoryjne, o tyle otworzenie rachunku firmowego niekoniecznie. Jednak dużo zależy przy tym od tego, jaka forma działalności jest prowadzona, jakie transakcje są wykonywane i wreszcie, czy chce ona korzystać z mechanizmu split payment.

Blisko LUDZI i dla LUDZI. Czym Emtor wyróżnia się jako pracodawca na rynku wózków widłowych?

Na przestrzeni lat firma Emtor udowodniła, że sukces w biznesie nie zależy wyłącznie od produktów czy wyników finansowych, ale przede wszystkim od ludzi, którzy ten biznes tworzą. To dzięki zaangażowaniu, lojalności i codziennej pracy zespołów połączenie tradycji z nowoczesnością jest możliwe. Emtor stawia na człowieka – nie tylko jako pracownika, ale jako partnera w budowaniu wspólnej przyszłości. Bo gdy ludzie czują się docenieni, chcą zostać na dłużej. Jak zatem firma buduje swoją przewagę na konkurencyjnym rynku?

Poczta Polska nawiązuje partnerstwo z Temu. Wszyscy dołożymy się do chińskiego giganta?

Poczta Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy logistycznej z platformą Temu. Państwowe przedsiębiorstwo rozwija obsługę przesyłek e-commerce. Przesyłki zakupione na chińskiej platformie zakupowej będą dostarczane do klientów w ciągu kilku dni.

6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

REKLAMA

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

REKLAMA