REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pomysł na biznes - sklep z damską odzieżą

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Wojciech Iwaniuk
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Otwierany sklep ma być rentowny od samego początku. Decydujące o sukcesie będzie pozyskanie własnych kontaktów handlowych. Dodatkowy sklep internetowy może zwiększyć przychody o ponad 20 proc.

REKLAMA

REKLAMA

Mimo konkurencji ze strony międzynarodowych koncernów otwierających w Polsce kolejne sklepy i sieci z damską odzieżą własny sklep z ubraniami dla kobiet wciąż może być dobrym pomysłem na biznes. Pod warunkiem, że przy jego zakładaniu posłużymy się kilkoma prostymi radami i unikniemy najczęściej popełnianych błędów, a nasz sklep będzie wyróżniał się spośród obecnych już na rynku marek.

Gdzie otworzyć sklep

REKLAMA

Decydujący o powodzeniu całej inwestycji będzie odpowiedni dobór lokalizacji. Piotr Żubiński jest przedsiębiorcą, który od 15 lat działa na polskim rynku odzieżowym. W trakcie swojej działalności sprawdził w praktyce prawie wszystkie warianty lokalizacyjne dla sklepu z odzieżą. Początkowa strategia firmy zakładała rozwój w oparciu o duże centra handlowe. W krótkim czasie otworzył sklepy z odzieżą dla kobiet w dużych warszawskich centrach handlowych. Jednak rosnąca konkurencja i wysokie czynsze wymusiły zmianę przyjętej strategii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Bardzo wysoki koszt trzymania lokalu w centrum handlowym oraz ekspansja światowych marek zmusiły nas do podjęcia decyzji o przeniesieniu lokalizacji sklepów w okolice nowo powstałych osiedli mieszkaniowych - mówi Piotr Żubiński, właściciel sieci sklepów Schaffa.

Polecamy: Pakiet żółtych książek - Podatki 2018

Analiza kosztów

Z tego powodu przed podjęciem decyzji o lokalizacji trzeba dokonać dokładnej analizy kosztów i policzyć przy jakich obrotach sklep zacznie przynosić zyski. W handlu odzieżą sezon trwa przez cały rok i choć są miesiące, gdy zyski ze sprzedaży wzrastają, to każdy moment jest dobry na otwarcie takiego sklepu.

- Sklep ma być rentowny od samego początku, dlatego jeżeli po pół roku działalności nie przynosi on nam zysku, znaczy, że coś nie zagrało - dodaje Piotr Żubiński.

Podstawową kwestią poza wysokością czynszu, jaką należy brać pod uwagę przy wyborze miejsca na nasz sklep, jest jego profil, oraz grupa docelowa, czyli target, do którego będziemy kierowali swoją ofertę.

- Polecam miejsca, które cechują się odpowiednim otoczeniem, czyli są zlokalizowane w sąsiedztwie nowoczesnych osiedli lub innych sklepów oraz są dobrze skomunikowane - mówi Piotr Żubiński.

Dobrymi lokalizacjami mogą być pasaże handlowe oraz budynki położone wzdłuż dużych ulic. Przy tworzeniu własnego sklepu ważnym zadaniem będzie umiejętne podzielenie przestrzeni na odpowiednie segmenty odzieży oraz przygotowanie witryny.

Dobór towaru

Aby klientki chętnie odwiedzały nasz sklep, konieczny jest odpowiedni dobór sprzedawanego w nim asortymentu. Dobierając towar dostępny w naszym sklepie, powinniśmy kierować się kilkoma zasadami. Przede wszystkim marki sprzedawane w naszym sklepie powinny być wybierane ze względu na jego grupę docelową. W przypadku kobiet w wieku od 20 do 45 lat towar będzie musiał być zarówno elegancki jak i modny. Ważna będzie również analiza oferty konkurencji, ponieważ nie warto dublować asortymentu, istotne jest, by być oryginalnym i swoją ofertą wyróżniać się na rynku.

Dlatego jednym z najtrudniejszych zadań, jakie będą nas czekały przed otwarciem sklepu, będzie pozyskanie kontaktów handlowych, które zapewnią nam oryginalność.

- Okazją do zdobywania cennych kontaktów handlowych są targi producentów odzieży, ważne jest również, by śledzić trendy na rynku w Polsce i Europie - radzi Piotr Żubiński.

Aby odnieść sukces w tego typu działalności, niezwykle ważna jest profesjonalna obsługa klienta, która jest najlepszą formą reklamy dla marki. Inną bardzo ważną kwestią jest umiejętne przewidywanie trendów oraz wprowadzenie dobrej strategii sprzedaży dopasowanej do roku kalendarzowego oraz zmieniających się kolekcji.

Wysoka marża

Dobrze zaopatrzony i zorganizowany sklep może przynieść nam wysokie zyski, ponieważ marże w branży odzieżowej wahają się w przedziale 40-50 proc. Zakładając, że na początku działalności sami silnie zaangażujemy się w pracę w sklepie, a koszty adaptacji i wynajmu lokalu nie będą zbyt wysokie, możemy liczyć na miesięczny zysk na poziomie 10 tys. zł. Doskonałym uzupełnieniem naszej podstawowej działalności może być otwarcie sklepu internetowego, w którym umieścimy sprzedawane przez nas produkty. Dzięki temu zasięg naszej działalności będzie ogólnopolski, a sama strona będzie dodatkowym kanałem promocji. Dobrze rozreklamowany sklep może zwiększyć nasze przychody o ponad 20 proc. Otwierając sklep internetowy, należy liczyć się z kosztami początkowymi rzędu 3-5 tys. zł. Po uruchomieniu strony w zasadzie jedynymi kosztami prowadzenia sklepu on-line są nakłady na jego marketing i kolejne godziny poświęcone na pracę.

Sklep z odzieżą - zestawienie kosztów

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

FORMALNOŚCI ZWIĄZANE Z OTWARCIEM SKLEPU

Otwierając własny sklep z odzieżą, należy pamiętać o załatwieniu wszelkich niezbędnych formalności. Aby zarejestrować swoją firmę, należy udać się do urzędu gminy lub urzędu miasta wraz z dowodem osobistym i wypełnić przygotowany przez dany urząd formularz. Firma w ciągu 14 dni zostanie wpisana do ewidencji działalności gospodarczej. Następnie przedsiębiorca musi uzyskać wpis do Regon, który jest bezpłatny. W urzędzie skarbowym przedsiębiorca musi wybrać formę opodatkowania, a do prowadzenia działalności niezbędne będzie również otworzenie firmowego konta bankowego. Posiadając już wszystkie dokumenty, przedsiębiorca w ciągu siedmiu dni od momentu rozpoczęcia działalności musi zgłosić działalność w ZUS-ie.

HUBERT KRZCIUK

Radca prawny w Kancelarii Gromek i Partnerzy

WOJCIECH IWANIUK

wojciech.iwaniuk@infor.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: GP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

REKLAMA

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA

Wygoda, bezpieczeństwo, prestiż – trzy filary nowoczesnego biznesu

Cyfryzacja, zielona transformacja i konieczność reagowania na coraz szybsze zmiany rynkowe sprawiają, że współczesnym firmom potrzebne są nie tylko tradycyjne narzędzia finansowe. Przedsiębiorcy oczekują nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią zarządzanie biznesem, oszczędzą czas i zminimalizują ryzyko. Bank BNP Paribas odpowiada na te potrzeby, oferując innowacyjne pakiety rachunków oraz prestiżową kartę Mastercard Business World Elite. To narzędzia, które pomagają firmom z różnych branż - od e-commerce, przez usługi i budownictwo, aż po handel międzynarodowy - zachować stabilność i skutecznie rozwijać biznes.

Webinar: Architekci zmiany

Jak dobrać zespół, który skutecznie przeprowadzi transformację?

REKLAMA