REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak oszczędzać na zakupach?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Elżbieta Jachymczak
Dziennikarka ekonomiczna, szkoleniowiec z pasją
Jak oszczędzać na zakupach? /Fot. Fotolia
Jak oszczędzać na zakupach? /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Od kilku lat możemy zauważyć wzrost pieniądza na rynku. Takie zjawisko jest wynikiem corocznego wzrostu średniego wynagrodzenia, bezrobocia na niskim poziomie oraz „dokapitalizowania” niektórych rodzin w postaci programu 500+. Miesięczne wydatki na zakupy dla 4-osobowej rodziny mogą sięgnąć prawie 2 tysięcy złotych. W zależności jak dobrze potrafimy zarządzać naszym budżetem domowym miesięczne wydatki to spore wyzwanie dla każdego z nas. Głównym składnikiem wydatków są oczywiście zakupy – te codzienne spożywcze, te weekendowe trochę większe i te duże np. multimedialne. Bez względu na rodzaj zakupów, warto skorzystać z kilku sugestii na oszczędności na zakupach.

Zaplanuj zakupy i kupuj z kartką

Wybierając się na zakupy codzienne, najczęściej spożywcze warto przygotować sobie listę zakupów. Kupujemy produkty, których nam brakuje w domu, które są najpotrzebniejsze. Idąc na zakupy często ulegamy impulsowi np. pod wpływem reklamy, promocji itp. Najlepszym sposobem na uniknięcie takiej sytuacji jest planowanie zakupów. Lista zakupów pozwala na skoncentrowanie się wyłącznie na tych produktach, które rzeczywiście są nam niezbędne. Dla tych, którzy nie lubią spędzać dużo czasu na zakupach jest to świetny sposób na to, by zredukować czas do minimum. Starajmy się również próbować produkty różnych firm, a następnie wybierać te, które najbardziej nam odpowiadają. Najtańsze produkty wcale nie muszą być gorsze. Zrób listę zakupów i zapanuj nad pokusami, które czekają na ciebie w każdym sklepie.

REKLAMA

Polecamy: Przekształcenia spółek. Praktyczne aspekty prawne, podatkowe i rachunkowe

Korzystaj z promocji – ale z głową

Kupowanie na promocji może przynosić spore oszczędności w budżecie domowym. Często promocje np. „2 w cenie 1” bywają korzystnym rozwiązaniem. Dotyczy to głownie produktów chemicznych tj. pasty do zębów, proszki czy inne detergenty, które mają długie terminy ważności a i tak będziemy musieli je kupić. Warto, zwracać uwagę na ceny towarów promocyjnych, zwłaszcza tych, które kupujemy sukcesywnie. Czy aby na pewno cena promocyjna jest niższa od ceny regularnej? W przypadku produktów drogich, które chcemy kupić możemy poczekać na okazje cenowe np. na wyprzedażach. Dobrym rozwiązaniem jest kupowanie w sklepach internetowych tych samych marek sklepowych. Ceny bywają wtedy nawet od 20% niższe niż w sklepach stacjonarnych. Dla stałych klientów sklepy mają „karty stałego klienta”, które uprawniają do zakupów ze zniżką. Często korzyści płynące z takich akcji są godne uwagi, dlatego warto je rozważyć. Zainteresować się warto ponadto programami rabatowymi, które banki oferują posiadaczom kart debetowych czy kredytowych.

Kupuj za gotówkę

To może wydawać się dziwnym pomysłem w dzisiejszych czasach, kiedy płacić można kartą, a nawet telefonem, ale płacenie gotówką naprawdę pozwala oszczędzić. Wychodząc z domu na zakupy warto zabrać ze sobą gotówkę a nie kartę płatniczą. Mają określoną kwotę na zakupy oraz obraz tych pieniędzy w postaci banknotów czy bilonu łatwiej jest nam zapanować nad wydatkami. Dla większej pewności, że nie wydamy więcej możemy zostawić kartę płatniczą w domu, choć to już bardzo radykalne rozwiązanie.

Pamiętaj nie chodź na zakupy głodny. Kupuj świeże warzywa i owoce na targowiskach oraz wspieraj rodzimy biznes.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz: Finanse osobiste

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA