REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy nadmorskie kurorty potrzebują zagranicznych turystów?

Północna Izba Gospodarcza
Czy nadmorskie kurorty potrzebują zagranicznych turystów?
Czy nadmorskie kurorty potrzebują zagranicznych turystów?
Konrad Żelazowski
dziennik.pl

REKLAMA

REKLAMA

"Im więcej turystów z zagranicy, tym lepsza kondycja polskich przedsiębiorców w kurortach nadmorskich" - podkreśla Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.

Apel do Polskiej Fundacji Narodowej

W ostatnich dniach trwają bardzo intensywne dyskusje na temat kondycji polskiej turystyki. Długi czerwcowy weekend pokazał, że zainteresowanie turystów polskim morzem jest spore, choć przedsiębiorcy zwracają uwagę na sporą niepewność i wiele rezerwacji robionych dosłownie „na ostatnią chwilę”. Północna Izba Gospodarcza pozostaje w bieżącym kontakcie z przedsiębiorcami, którzy przyznają, że po dwóch sezonach z COVID-19 trzeci minie branży turystycznej pod znakiem inflacji i wojny w Ukrainie. – Polskich przedsiębiorców straszy inflacja, a zagranicznych wojna w Ukrainie. Hotele i organizatorzy turystyczni wspólnie z samorządami robią wszystko, by przyciągnąć nad polskie morze jak najwięcej turystów. Brakuje nam jednak zaangażowania jednostek centralnych. Jeden z przedsiębiorców zapytał nas: gdzie jest Polska Fundacja Narodowa? Jakie prowadzi działania poza granicami kraju, by przyciągać do nas turystów? – mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie. – To ważne pytanie. Apelujemy więc o informacje, jakie Fundacja podejmuje działania dla promocji polskiej turystyki. Chętnie podpowiemy jak taka kampania powinna wyglądać i jakie są oczekiwania przedsiębiorców – dodaje Prezes Hanna Mojsiuk.

REKLAMA

REKLAMA

„Im więcej turystów z zagranicy, tym lepsza kondycja polskich przedsiębiorców w kurortach nadmorskich”

Sezon turystyczny nad morzem zaczyna się w majówkę. Szczyt zwykle ma miejsce w lipcu, ale także w sierpniu i we wrześniu zwykle hotele zajęte były przez turystów. W tym sezonie jednak zmiennych i niepewności jest przynajmniej tyle samo, co w trudnych czasach pandemii. Jak wyjaśnia Prezes Hanna Mojsiuk turyści bardzo często rezerwują hotele w ostatniej chwili. Polscy turyści szukają także oszczędności dosłownie wszędzie, gdzie się da.

- Musimy szukać turystów zagranicą i przekonywać ich do tego, by przyjeżdżali na urlop nad polskie morze. Jesteśmy krajem bezpiecznym. Wojna w Ukrainie nie powinna wpływać w żaden sposób na to, ilu turystów do nas przyjedzie. Wielu przedsiębiorców wczesną wiosną odbierało telefony z odwoływanymi rezerwacjami z Niemiec, Skandynawii czy Czech, bo były wielkie obawy czy wojna nie rozleje się zaraz na całą Europę. Dzisiaj widzimy, że nie ma takiego zagrożenia, ale turyści nie zawsze zdecydowali się na powrót – mówi Hanna Mojsiuk, Prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecnie.

- Im więcej turystów z zagranicy, tym lepsza kondycja polskich przedsiębiorców w kurortach nadmorskich. Polscy turyści są mocno nękani inflacją i kosztami rosnących stóp procentowych. Turyści z zagranicy przyjeżdżając do Polski nie liczą się z kosztami aż tak bardzo. Jest ogromne oczekiwanie, że frekwencja w hotelach, restauracjach i punktach handlowych turystów z zagranicy będzie wysoka – dodaje Prezes Hanna Mojsiuk.

REKLAMA

Przedsiębiorcy potrzebują nowej energii

Podczas spotkania z przedsiębiorcami z sektora hotelowego Prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie Hanna Mojsiuk usłyszała pytanie: jak przedsiębiorców wspiera Polska Fundacja Narodowa i czy promuje polską turystykę zagranicą? Polska Turystyka bardzo tego potrzebuje .

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Zadaniem Polskiej Fundacji Narodowej jest promowanie Polski zagranicą, a obecnie polska turystyka wymaga takiej promocji. Potrzebujemy nowej energii po czasach pandemii, jest także nadal potrzeba przełamywania stereotypu, że pomoc Ukrainie w czasie wojny sprawia, że wakacje w naszym kraju są niebezpieczne. To nieprawda, trzeba krzyczeć o tym głośno i powtarzać to na każdym kroku – mówi Hanna Mojsiuk.

- Apelujemy do agend rządowych o większe zaangażowanie w promocję polskiej turystyki zagranicą. Jesteśmy ciekawi jak w tym zakresie działa Polska Fundacja Narodowa, bo myślę, że jest tutaj duży potencjał do zrealizowania– dodaje Hanna Mojsiuk.

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
3 tys. zł na jeden pojazd. Można już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów

Od 1 grudnia od godz. 10:00 firmy transportowe z przewozami do państw UE mogą już składać wnioski o dofinansowanie do wymiany tachografów. Na jeden pojazd należy się kwota do 3 tys. zł. Obowiązuje zasada kto pierwszy, ten lepszy.

Polskie banknoty w portfelach świata. Jak PWPW buduje swoją pozycję na globalnym rynku Gwatemala, Peru, Paragwaj [Gość Infor.pl]

Dla większości z nas to kraje widziane raczej na wakacyjnych zdjęciach niż w kontekście polskiego przemysłu. A jednak właśnie tam obywatele płacą banknotami wyprodukowanymi w > Polsce. I nie chodzi o druk, ale o pełną produkcję. O to, jak powstają > te banknoty i dlaczego świat tak chętnie zamawia je w Warszawie, > opowiadała Grażyna Rafalska, dyrektor Biura Sprzedaży Polskiej > Wytwórni Papierów Wartościowych.

Firma Dobrze Widziana 2025 i Medal Solidarności Społecznej – poznaliśmy tegorocznych laureatów

W czwartek, 27 listopada 2025 r. w Warsaw Presidential Hotel odbył się finał XVI edycji konkursu Firma Dobrze Widziana. Konkurs ten ma na celu promowanie firm członkowskich Business Centre Club, które realizują działania CSR oraz ESG. Wydarzenie odbyło się pod Honorowym Patronatem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej oraz Rektora Szkoły Głównej Handlowej.

Główny Inspektorat Sanitarny: kontrola produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych [Podsumowanie]

Główny Inspektorat Sanitarny przeprowadził ogólnopolską kontrolę produktów biobójczych przeznaczonych wyłącznie dla użytkowników profesjonalnych stosowanych m.in. w konserwacji drewna oraz materiałów budowlanych. Oto podsumowanie akcji.

REKLAMA

Dłuższy termin na oświadczenie o korzystaniu z zamrożonej ceny prądu. Firmy z sektora MŚP będą miały czas do 30 czerwca 2026 r.

Rząd przyjął w środę [red. 26 listopada 2025 r.] projekt ustawy o przedłużeniu firmom z sektora MŚP do 30 czerwca 2026 r. czasu na złożenie swoim sprzedawcom energii elektrycznej, oświadczeń o korzystaniu z zamrożonych cen prądu w II połowie 2024 r.

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji. Dofinansowanie ponad 144,5 mln zł

6 nowych konkursów w programie FERS, m.in. równe traktowanie na rynku pracy i cyfryzacja edukacji - Komitet Monitorujący Program Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego podjął decyzje. Na projekty wpisujące się w ramy konkursowe przeznaczone zostanie dofinansowanie ponad 144,5 mln zł.

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. UE zaostrza przepisy. Mniej chemikaliów w składzie i cyfrowy paszport

Zabawki są najczęstszą kategorią produktów zgłaszanych jako niebezpieczne. W UE zaostrza się przepisy o bezpieczeństwie zabawek. Lista zakazanych w zabawkach chemikaliów się wydłuża. Dodatkowo Parlament Europejski wprowadza cyfrowy paszport ułatwiający kontrolę spełniania norm bezpieczeństwa przez zabawkę.

BCC Mixer ’25 – 25. edycja networkingowego spotkania przedsiębiorców już w ten czwartek

W najbliższy czwartek, 27 listopada 2025 roku w hotelu Warsaw Presidential Hotel rozpocznie się 25. edycja wydarzenia BCC Mixer, organizowanego przez Business Centre Club (BCC). BCC Mixer to jedno z większych ogólnopolskich wydarzeń networkingowych, które co roku gromadzi blisko 200 przedsiębiorców: prezesów, właścicieli firm, menedżerów oraz gości specjalnych.

REKLAMA

"Firma Dobrze Widziana" i medal Solidarności Społecznej – BCC wyróżnia tych, którzy realnie zmieniają świat

Zbliża się finał XVI edycji konkursu "Firma Dobrze Widziana" – ogólnopolskiego przedsięwzięcia Business Centre Club. W tym roku konkurs po raz pierwszy został połączony z wręczeniem Medalu Solidarności Społecznej – wyróżnienia przyznawanego osobom realnie zmieniającym rzeczywistość społeczną. Wśród tegorocznych laureatów znalazła się m.in. Anna Dymna.

Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA