REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Płać w sklepie i wypłacaj z bankomatu ... telefonem

Subskrybuj nas na Youtube
płatności mobilne, płatności telefonem
płatności mobilne, płatności telefonem

REKLAMA

REKLAMA

Od 8 marca 2013 r. klienci PKO Banku Polskiego mogą skorzystać z bankowości mobilnej nowej generacji – 4G. Dzięki bezpłatnej aplikacji IKO nie trzeba już nosić ze sobą portfela z gotówką i kartami. Płatności w sklepach i w Internecie oraz wypłaty z bankomatów można dokonać tylko i wyłącznie przy pomocy telefonu. Aplikacja IKO umożliwia również szybkie i wygodne przelewy na numer telefonu. Jeszcze w tym roku usługa będzie dostępna także dla klientów innych banków.

Aplikacja IKO to zupełnie nowa jakość na rynku bankowym. Po bankowości mobilnej opartej na wap (1G), lekkim serwisie www (2G) oraz aplikacji instalowanej na telefonie (3G) przyszedł czas na zaproponowanie klientom prawdziwej wartości dodanej. IKO to bankowość mobilna 4G – połączenie w jednym rozwiązaniu funkcji bankowych (sprawdzanie salda, historii rachunku, przelewy) z płatniczymi (płacenie za zakupy w sklepach tradycyjnych i online, wypłaty z bankomatów).

REKLAMA

Aby dołączyć do użytkowników bankowości mobilnej nowej generacji, posiadacze konta w PKO Banku Polskim muszą jedynie zainstalować na swoim telefonie bezpłatną aplikację IKO i aktywować ją w serwisie transakcyjnym iPKO.

Klient nie musi posiadać zaawansowanego smartfona, aplikacja IKO może bowiem działać na telefonach z różnymi systemami operacyjnymi (w momencie startu Android i iOS, docelowo również BlackBerry, Symbian, Java i Windows Phone).

REKLAMA

Aplikacja IKO jest bezpieczna i prosta w obsłudze. Klienci posiadający konto w PKO Banku Polskim mogą korzystać z płatności mobilnych na podobnych zasadach, jak w przypadku karty debetowej wydawanej do rachunku. Nie trzeba nabywać nowych umiejętności, ani w istotny sposób zmieniać swoich przyzwyczajeń. Klient nie musi pamiętać, aby co jakiś czas "doładowywać" swój telefon na potrzeby płatności mobilnych, tak jak w innych oferowanych na rynku rozwiązaniach.

Inwestujemy w nowe technologie, stawiamy na innowacyjność, jesteśmy nowoczesnym Bankiem obsługującym co piątego Polaka. Tworzymy awangardę masowych płatności mobilnych w Polsce, a nasze rozwiązanie ma szansę stać się lokalnym standardem płatności na rynku europejskim - mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes PKO Banku Polskiego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podstawowe funkcje aplikacji IKO PKO Banku Polskiego, już dostępne dla klientów, to:

  • Płatność telefonem za zakupy w sklepie – kod wygenerowany w aplikacji IKO (kod IKO) należy wpisać na terminalu płatniczym, a następnie jednym kliknięciem potwierdzić transakcję w aplikacji 
    na telefonie;
  • Wypłata gotówki z bankomatu za pomocą telefonu, bez karty płatniczej - wystarczy wpisać 
    w bankomacie kod IKO i odebrać pieniądze;
  • Przelew na numer telefonu – klienci mogą dokonywać przelewów, znając jedynie numer telefonu odbiorcy. Odbiorca otrzyma pieniądze zaraz po wysłaniu ich przez nadawcę.
  • Zakupy w Internecie – bez potrzeby logowania się do serwisu transakcyjnego, bez wpisywania danych z karty płatniczej. Klient wybiera w sklepie internetowym opcję „płacę z IKO” i wpisuje kod IKO.
  • Tworzenie czeków, które umożliwiają płacenie w sklepach lub wypłatę pieniędzy z bankomatu nawet bez posiadania przy sobie telefonu – transakcję potwierdza się dziewięciocyfrowym numerem czeku.

Mikrostrona – co to jest i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie?

Autostop XXI wieku, czyli jak nie wozić powietrza

PIT od dochodu ze zbycia nieruchomości

Dodatkowo dzięki aplikacji IKO w łatwy i szybki sposób można sprawdzić saldo rachunku bankowego i historię transakcji oraz wyszukiwać w najbliższej okolicy bankomaty i punkty handlowo-usługowe, w których można płacić telefonem.

REKLAMA

Masowe wprowadzenie płatności mobilnych było poprzedzone pilotażem, dzięki któremu możliwe było dopracowanie oraz dostosowanie aplikacji IKO do maksymalnie dużej liczby telefonów i systemów operacyjnych. Dlatego też – oprócz aplikacji na najpopularniejsze dziś smartfony z systemem Android i te firmy Apple – Bank planuje szybkie udostępnienie rozwiązania dla kolejnych systemów operacyjnych.

Wdrażana obecnie wersja aplikacji to dopiero początek możliwości rozwiązania PKO Banku Polskiego. Długofalowym celem biznesowym projektu jest stworzenie w oparciu o markę IKO nowego lokalnego standardu płatniczego. Będzie to możliwe dzięki otwarciu usługi na osoby nieposiadające konta w PKO Banku Polskim poprzez udostępnienie im tzw. elektronicznej portmonetki (konto techniczne, które należy przed korzystaniem doładować środkami). Implementowane przez Bank rozwiązanie umożliwia także dołączanie do sieci akceptacji kolejnych akceptantów płatności, operatorów bankomatów, agregatorów płatności internetowych, a nawet innych banków.


Nieograniczone możliwości rozwijania aplikacji pozwalają nam na sięganie wzrokiem w przyszłość. W zależności od pojawiania się nowych rozwiązań technologicznych i potrzeb naszych klientów możemy tworzyć i dodawać do aplikacji nowe funkcje, takie jak możliwość płacenia za parkingi, bilety komunikacji miejskiej, kupony, programy lojalnościowe, czy nawet usługi maklerskie i inwestycyjneSpodziewamy się, że rankingi rozwiązań mobilnych w 2013 roku będą mieć tylko jednego lidera: PKO Bank Polski – podkreśla Wojciech Bolanowski, dyrektor pionu bankowości elektronicznej, lider projektu płatności mobilnych.

Aplikacja IKO jest zabezpieczona ustalonym przy aktywacji przez użytkownika kodem PIN – nawet w przypadku utraty telefonu przez klienta, osoby trzecie nie będą mogły z aplikacji skorzystać, a tym samym dokonać nieuprawnionych transakcji. Płatności aplikacją IKO zapewniają użytkownikowi pełną kontrolę nad poziomem bezpieczeństwa – przy pomocy serwisu transakcyjnego iPKO może sam ustawić limity zarówno kwotowe, jak i te dotyczące liczby poszczególnych rodzajów transakcji.

Równocześnie użytkownik sam wprowadza kod IKO na terminalu płatniczym, w sklepie internetowym czy w bankomacie, i potwierdza transakcję na telefonie, co dodatkowo podnosi jego poziom bezpieczeństwa. W każdej chwili użytkownik aplikacji IKO może ją również dezaktywować lub zablokować w serwisie iPKO, dzwoniąc na infolinię lub zgłaszając taką potrzebę w każdym oddziale Banku.

IKO jest oparte na atutach PKO Banku Polskiego, takich jak duża baza klientów indywidualnych i firmowych, rozległa sieć bankomatów (ponad 2800 urządzeń) oraz sieć terminali płatniczych eService w kilkudziesięciu tysiącach punktów handlowo-usługowych w całej Polsce.

W dniu startu IKO płatności mobilnych można dokonywać w bankomatach PKO Banku Polskiego, terminalach płatniczych obsługiwanych przez eService (m.in. w sieci CoffeeHeaven i Costa Coffee, sklepach Venezia, Tatuum, Gatta, Promod i CCC), a także w Internecie, między innymi w serwisie Groupon.pl. Z każdym dniem systematycznie będzie przybywać sklepów akceptujących płatności IKO.

Regularnie aktualizowana lista punktów, w których można zapłacić telefonem, znajduje się w dedykowanym serwisie internetowym iko.pkobp.pl. Najnowsze wiadomości na temat płatności mobilnych PKO Banku Polskiego można także śledzić na fanpage’u „Płacę telefonem” na Facebooku http://www.facebook.com/placetelefonem.

Wprowadzenie usługi płatności mobilnych PKO Banku Polskiego będzie wspierane przez kampanię reklamową z udziałem Szymona Majewskiego. Pierwsza kampania telewizyjna ruszy na początku kwietnia 2013 r.

Źródło: PKO BP

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

REKLAMA

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA