REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polacy chcą zmienić pracę

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

66 proc. pracowników zastanawia się nad zmianą pracy. 40% badanych widzi siebie w obecnym miejscu zatrudnienia, ale za 5 lat – wynika z badania "Poszukiwanie pracy poprzez social media”

Większość Polaków poleciłaby swojego pracodawcę, zarówno potencjalnemu kandydatowi, jak i rodzinie czy przyjaciołom. Aż 40% badanych chciałoby pracować w obecnym miejscu pracy za 5 lat. – wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych „Poszukiwanie pracy poprzez social media”, przeprowadzonego wśród użytkowników biznesowego serwisu społecznościowego GoldenLine. Co ciekawe, mimo deklarowanego przywiązania do pracy, w Internecie znajdziemy dużo niepochlebnych anonimowych komentarzy na temat wielu pracodawców.

REKLAMA

Badanie pokazało, że 57% Polaków, którzy korzystają z serwisów społecznościowych typu GoldenLine czy LinkedIn poleciłoby pracę w swojej firmie najbliższej rodzinie lub przyjaciołom. Tylko 6% badanych zdecydowanie nie poleciłoby swojego pracodawcy, a 14% zastanawiałoby się nad tym i raczej odradziło zatrudnienie w ich obecnym miejscu pracy.  Co ciekawe, w Internecie przeważają negatywne wpisy o niektórych pracodawcach, choć są one w większości anonimowe. Wyjątkiem są opinie pracowników, wystawiane w serwisach społecznościowych, dbających o moderację oraz wyważony charakter wpisów. "W GoldenLine użytkownicy podpisują się swoim imieniem i nazwiskiem pod wpisaną oceną pracodawcy, tym samym biorą odpowiedzialność zarówno za jej treść jak i formę. Oczywiście oprócz plusów pracy w danej firmie opinie zawierają także minusy, jednak są to oceny wyważone i traktowane jako konstruktywna informacja zwrotna dla pracodawcy. Różnią się one od anonimowych komentarzy na forach internetowych, gdzie bezkarnie możemy naruszyć czyjeś dobre imię." - komentuje Monika Samojlik, Marketing Manager w GoldenLine.pl.

Polecamy: Składki ZUS pracodawcy i pracownika 2012

Możliwość oceniania własnej firmy została wprowadzone w GoldenLine w listopadzie 2011 roku. Opinie wystawić mogą wyłącznie byli lub obecni pracownicy, co zapobiega przekazywaniu nieprawdziwych lub „zasłyszanych” informacji. Pracownicy portalu dbają o to, żeby zarówno pozytywne, jak i negatywne oceny, swoją formą i treścią nie łamały podstawowych zasad kultury. Dzięki temu, funkcja ta stanowi wiarygodne i użyteczne źródło opinii o pracodawcach. Potwierdzeniem tego może być fakt, iż tylko w ciągu ostatniego kwartału pojawiło się ponad 1500 nowych komentarzy.

Polacy dbają o swoich pracodawców

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Tylko dla 8% pracowników przyszłość ich firmy nie jest ważna. Jak wynika z badania, jesteśmy w stanie wiele zrobić dla naszego pracodawcy. Jeżeli zajdzie taka potrzeba 68% respondentów jest skłonnych do poświęceń dla dobra swojej firmy. Wielu pracowników miało możliwość przekonać się o tym w czasie kryzysu, kiedy zgadzali się na obniżenie pensji lub zmniejszenie czasu pracy w zamian za zachowanie ciągłości zatrudnienia.

O dobre imię pracodawcy dba aż 89% badanych, podczas gdy tylko 2% z nich jawnie deklaruje działania na szkodę swojego obecnego pracodawcy. Potwierdza to starą zasadę, iż budowanie wizerunku pracodawcy zaczyna się od wewnątrz, od jej pracowników, którzy są najlepszym źródłem informacji o warunkach pracy w danej firmie. W ciągu kwartału, w GoldenLine dodano ponad 1500 nowych komentarzy, co świadczy o dużej otwartości użytkowników i rosnącej potrzebie dzielenie się swoimi opiniami.

Polecamy: Czy można wykorzystać wizerunek pracownika w działalności zakładu pracy?

Polacy otwarci na nowe wyzwania

Mimo tego, iż mamy wysoki poziom zadowolenia z obecnego miejsca zatrudnienia i dbamy o obecnego pracodawcę, ciągle pozostajemy otwarci na zmianę firmy. Na rynku pracy funkcjonuje tzw. kandydat pasywny, który gdyby dostał lepszą propozycję pracy w innej firmie – zmieniłyby pracodawcę. Taką postawę zadeklarowało aż 66% ankietowanych. Najchętniej użytkownicy chcieliby otrzymywać nową propozycję na swój adres e-mail, w sytuacji, gdy już posiadają założone konto– np. polskim GoldenLine, czy międzynarodowym LinkedIn. Według badania Pracuj.pl obecnie 1/3 polskich firm korzysta z biznesowych serwisów społecznościowych w celach rekrutacyjnych, zaś jedna piąta działów HR deklaruje, iż w 2012 roku poszerzą swoje poszukiwania pracowników o social media.

Polecamy: Czy można wykorzystać wizerunek pracownika w działalności zakładu pracy?

Badanie „Poszukiwanie pracy poprzez serwisy społecznościowe”, GoldenLine.pl i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, wrzesień-październik 2010. Celem badania było poznanie zwyczajów użytkowników biznesowego serwisu społecznościowego GoldenLine odnośnie korzystania z portali społecznościowych w celu znalezienia pracy. Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assissted Web Interviewing) w dniach 15.09.2010 - 01.10.2010. Zaproszenia do wypełnienia ankiety zostały rozesłane do użytkowników serwisu przez administratorów GoldenLine. Badaniem objęto grupę 1556 osób w wieku 18-60 lat.

Źródło: GoldenLine

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA