REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polacy chcą zmienić pracę

REKLAMA

REKLAMA

66 proc. pracowników zastanawia się nad zmianą pracy. 40% badanych widzi siebie w obecnym miejscu zatrudnienia, ale za 5 lat – wynika z badania "Poszukiwanie pracy poprzez social media”

REKLAMA

Większość Polaków poleciłaby swojego pracodawcę, zarówno potencjalnemu kandydatowi, jak i rodzinie czy przyjaciołom. Aż 40% badanych chciałoby pracować w obecnym miejscu pracy za 5 lat. – wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych „Poszukiwanie pracy poprzez social media”, przeprowadzonego wśród użytkowników biznesowego serwisu społecznościowego GoldenLine. Co ciekawe, mimo deklarowanego przywiązania do pracy, w Internecie znajdziemy dużo niepochlebnych anonimowych komentarzy na temat wielu pracodawców.

REKLAMA

Badanie pokazało, że 57% Polaków, którzy korzystają z serwisów społecznościowych typu GoldenLine czy LinkedIn poleciłoby pracę w swojej firmie najbliższej rodzinie lub przyjaciołom. Tylko 6% badanych zdecydowanie nie poleciłoby swojego pracodawcy, a 14% zastanawiałoby się nad tym i raczej odradziło zatrudnienie w ich obecnym miejscu pracy.  Co ciekawe, w Internecie przeważają negatywne wpisy o niektórych pracodawcach, choć są one w większości anonimowe. Wyjątkiem są opinie pracowników, wystawiane w serwisach społecznościowych, dbających o moderację oraz wyważony charakter wpisów. "W GoldenLine użytkownicy podpisują się swoim imieniem i nazwiskiem pod wpisaną oceną pracodawcy, tym samym biorą odpowiedzialność zarówno za jej treść jak i formę. Oczywiście oprócz plusów pracy w danej firmie opinie zawierają także minusy, jednak są to oceny wyważone i traktowane jako konstruktywna informacja zwrotna dla pracodawcy. Różnią się one od anonimowych komentarzy na forach internetowych, gdzie bezkarnie możemy naruszyć czyjeś dobre imię." - komentuje Monika Samojlik, Marketing Manager w GoldenLine.pl.

Polecamy: Składki ZUS pracodawcy i pracownika 2012

Możliwość oceniania własnej firmy została wprowadzone w GoldenLine w listopadzie 2011 roku. Opinie wystawić mogą wyłącznie byli lub obecni pracownicy, co zapobiega przekazywaniu nieprawdziwych lub „zasłyszanych” informacji. Pracownicy portalu dbają o to, żeby zarówno pozytywne, jak i negatywne oceny, swoją formą i treścią nie łamały podstawowych zasad kultury. Dzięki temu, funkcja ta stanowi wiarygodne i użyteczne źródło opinii o pracodawcach. Potwierdzeniem tego może być fakt, iż tylko w ciągu ostatniego kwartału pojawiło się ponad 1500 nowych komentarzy.

Polacy dbają o swoich pracodawców

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Tylko dla 8% pracowników przyszłość ich firmy nie jest ważna. Jak wynika z badania, jesteśmy w stanie wiele zrobić dla naszego pracodawcy. Jeżeli zajdzie taka potrzeba 68% respondentów jest skłonnych do poświęceń dla dobra swojej firmy. Wielu pracowników miało możliwość przekonać się o tym w czasie kryzysu, kiedy zgadzali się na obniżenie pensji lub zmniejszenie czasu pracy w zamian za zachowanie ciągłości zatrudnienia.

O dobre imię pracodawcy dba aż 89% badanych, podczas gdy tylko 2% z nich jawnie deklaruje działania na szkodę swojego obecnego pracodawcy. Potwierdza to starą zasadę, iż budowanie wizerunku pracodawcy zaczyna się od wewnątrz, od jej pracowników, którzy są najlepszym źródłem informacji o warunkach pracy w danej firmie. W ciągu kwartału, w GoldenLine dodano ponad 1500 nowych komentarzy, co świadczy o dużej otwartości użytkowników i rosnącej potrzebie dzielenie się swoimi opiniami.

Polecamy: Czy można wykorzystać wizerunek pracownika w działalności zakładu pracy?

Polacy otwarci na nowe wyzwania

Mimo tego, iż mamy wysoki poziom zadowolenia z obecnego miejsca zatrudnienia i dbamy o obecnego pracodawcę, ciągle pozostajemy otwarci na zmianę firmy. Na rynku pracy funkcjonuje tzw. kandydat pasywny, który gdyby dostał lepszą propozycję pracy w innej firmie – zmieniłyby pracodawcę. Taką postawę zadeklarowało aż 66% ankietowanych. Najchętniej użytkownicy chcieliby otrzymywać nową propozycję na swój adres e-mail, w sytuacji, gdy już posiadają założone konto– np. polskim GoldenLine, czy międzynarodowym LinkedIn. Według badania Pracuj.pl obecnie 1/3 polskich firm korzysta z biznesowych serwisów społecznościowych w celach rekrutacyjnych, zaś jedna piąta działów HR deklaruje, iż w 2012 roku poszerzą swoje poszukiwania pracowników o social media.

Polecamy: Czy można wykorzystać wizerunek pracownika w działalności zakładu pracy?

Badanie „Poszukiwanie pracy poprzez serwisy społecznościowe”, GoldenLine.pl i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, wrzesień-październik 2010. Celem badania było poznanie zwyczajów użytkowników biznesowego serwisu społecznościowego GoldenLine odnośnie korzystania z portali społecznościowych w celu znalezienia pracy. Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assissted Web Interviewing) w dniach 15.09.2010 - 01.10.2010. Zaproszenia do wypełnienia ankiety zostały rozesłane do użytkowników serwisu przez administratorów GoldenLine. Badaniem objęto grupę 1556 osób w wieku 18-60 lat.

Źródło: GoldenLine

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA