REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polacy chcą zmienić pracę

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

66 proc. pracowników zastanawia się nad zmianą pracy. 40% badanych widzi siebie w obecnym miejscu zatrudnienia, ale za 5 lat – wynika z badania "Poszukiwanie pracy poprzez social media”

Większość Polaków poleciłaby swojego pracodawcę, zarówno potencjalnemu kandydatowi, jak i rodzinie czy przyjaciołom. Aż 40% badanych chciałoby pracować w obecnym miejscu pracy za 5 lat. – wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych „Poszukiwanie pracy poprzez social media”, przeprowadzonego wśród użytkowników biznesowego serwisu społecznościowego GoldenLine. Co ciekawe, mimo deklarowanego przywiązania do pracy, w Internecie znajdziemy dużo niepochlebnych anonimowych komentarzy na temat wielu pracodawców.

REKLAMA

REKLAMA

Badanie pokazało, że 57% Polaków, którzy korzystają z serwisów społecznościowych typu GoldenLine czy LinkedIn poleciłoby pracę w swojej firmie najbliższej rodzinie lub przyjaciołom. Tylko 6% badanych zdecydowanie nie poleciłoby swojego pracodawcy, a 14% zastanawiałoby się nad tym i raczej odradziło zatrudnienie w ich obecnym miejscu pracy.  Co ciekawe, w Internecie przeważają negatywne wpisy o niektórych pracodawcach, choć są one w większości anonimowe. Wyjątkiem są opinie pracowników, wystawiane w serwisach społecznościowych, dbających o moderację oraz wyważony charakter wpisów. "W GoldenLine użytkownicy podpisują się swoim imieniem i nazwiskiem pod wpisaną oceną pracodawcy, tym samym biorą odpowiedzialność zarówno za jej treść jak i formę. Oczywiście oprócz plusów pracy w danej firmie opinie zawierają także minusy, jednak są to oceny wyważone i traktowane jako konstruktywna informacja zwrotna dla pracodawcy. Różnią się one od anonimowych komentarzy na forach internetowych, gdzie bezkarnie możemy naruszyć czyjeś dobre imię." - komentuje Monika Samojlik, Marketing Manager w GoldenLine.pl.

Polecamy: Składki ZUS pracodawcy i pracownika 2012

Możliwość oceniania własnej firmy została wprowadzone w GoldenLine w listopadzie 2011 roku. Opinie wystawić mogą wyłącznie byli lub obecni pracownicy, co zapobiega przekazywaniu nieprawdziwych lub „zasłyszanych” informacji. Pracownicy portalu dbają o to, żeby zarówno pozytywne, jak i negatywne oceny, swoją formą i treścią nie łamały podstawowych zasad kultury. Dzięki temu, funkcja ta stanowi wiarygodne i użyteczne źródło opinii o pracodawcach. Potwierdzeniem tego może być fakt, iż tylko w ciągu ostatniego kwartału pojawiło się ponad 1500 nowych komentarzy.

REKLAMA

Polacy dbają o swoich pracodawców

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tylko dla 8% pracowników przyszłość ich firmy nie jest ważna. Jak wynika z badania, jesteśmy w stanie wiele zrobić dla naszego pracodawcy. Jeżeli zajdzie taka potrzeba 68% respondentów jest skłonnych do poświęceń dla dobra swojej firmy. Wielu pracowników miało możliwość przekonać się o tym w czasie kryzysu, kiedy zgadzali się na obniżenie pensji lub zmniejszenie czasu pracy w zamian za zachowanie ciągłości zatrudnienia.

O dobre imię pracodawcy dba aż 89% badanych, podczas gdy tylko 2% z nich jawnie deklaruje działania na szkodę swojego obecnego pracodawcy. Potwierdza to starą zasadę, iż budowanie wizerunku pracodawcy zaczyna się od wewnątrz, od jej pracowników, którzy są najlepszym źródłem informacji o warunkach pracy w danej firmie. W ciągu kwartału, w GoldenLine dodano ponad 1500 nowych komentarzy, co świadczy o dużej otwartości użytkowników i rosnącej potrzebie dzielenie się swoimi opiniami.

Polecamy: Czy można wykorzystać wizerunek pracownika w działalności zakładu pracy?

Polacy otwarci na nowe wyzwania

Mimo tego, iż mamy wysoki poziom zadowolenia z obecnego miejsca zatrudnienia i dbamy o obecnego pracodawcę, ciągle pozostajemy otwarci na zmianę firmy. Na rynku pracy funkcjonuje tzw. kandydat pasywny, który gdyby dostał lepszą propozycję pracy w innej firmie – zmieniłyby pracodawcę. Taką postawę zadeklarowało aż 66% ankietowanych. Najchętniej użytkownicy chcieliby otrzymywać nową propozycję na swój adres e-mail, w sytuacji, gdy już posiadają założone konto– np. polskim GoldenLine, czy międzynarodowym LinkedIn. Według badania Pracuj.pl obecnie 1/3 polskich firm korzysta z biznesowych serwisów społecznościowych w celach rekrutacyjnych, zaś jedna piąta działów HR deklaruje, iż w 2012 roku poszerzą swoje poszukiwania pracowników o social media.

Polecamy: Czy można wykorzystać wizerunek pracownika w działalności zakładu pracy?

Badanie „Poszukiwanie pracy poprzez serwisy społecznościowe”, GoldenLine.pl i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych, wrzesień-październik 2010. Celem badania było poznanie zwyczajów użytkowników biznesowego serwisu społecznościowego GoldenLine odnośnie korzystania z portali społecznościowych w celu znalezienia pracy. Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assissted Web Interviewing) w dniach 15.09.2010 - 01.10.2010. Zaproszenia do wypełnienia ankiety zostały rozesłane do użytkowników serwisu przez administratorów GoldenLine. Badaniem objęto grupę 1556 osób w wieku 18-60 lat.

Źródło: GoldenLine

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA