REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podwójną zaliczkę za listopad można zmniejszyć

REKLAMA

REKLAMA

Do ostatniego dnia listopada przedsiębiorcy mają możliwość, aby obniżyć zaliczkę na podatek dochodowy. Obecnie obowiązujące regulacje wymagają, aby do 20 grudnia prowadzący firmy opłacili podwójną zaliczkę za listopad.  Zobowiązanie podatkowe za listopad i grudzień można obniżyć. W szczególności, że nowelizacja przepisów planowana jest najwcześniej za dwa lata.

Przedsiębiorcy mają do wyboru dwie możliwości: zwiększenie kosztów lub zmniejszenie przychodu w listopadzie. W praktyce najczęściej stosuje się przesunięcie źródeł przychodu na kolejny okres rozliczeniowy lub kumulacji kosztów, które firma planowała ponieść jeszcze w danym roku rozliczeniowym. Wszystkie decyzje należy jednak przemyśleć, aby nie dać się ponieść emocjom związanym z „listopadowymi rozliczeniami”.

REKLAMA

Jak to zrobić?

REKLAMA

Kupić można między innymi środki trwałe do wysokości netto 3,5 tys. złotych. Warunkiem zaliczenia tego wydatku w koszty za listopad, jest przyjęcie ich w tym miesiącu do używania. Dla tzw. „Małych podatników”, czyli przedsiębiorstw, których zysk w roku 2009 nie przekroczył 5 067 000 zł (wraz z kwotą należnego podatku VAT) oraz firm, które rozpoczęły działalność w roku 2010, istnieje możliwość zwiększenia wartości środków trwałych. Amortyzowane środki muszą należeć do grup 3-8 Klasyfikacji Środków Trwałych (oprócz samochodów osobowych) a umorzenie musi być jednorazowe.

Trzeba jednak pamiętać, że wszystkie wydatki muszą być powiązane z prowadzoną działalnością gospodarczą i służyć zwiększeniu przychodów lub zabezpieczeniu obecnych źródeł przychodu. Do kosztów za listopad można również zaliczyć wydatki związane z remontem, czyli przywróceniu do stanu pierwotnego lub odtworzeniem pewnej cechy, która uległa zniszczeniu. 

Polecamy: Jak przedsiębiorca może zmniejszyć podwójną zaliczkę za listopad

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Może to być siedziba lub inne pomieszczenie należące do przedsiębiorcy, a także środek transportu lub maszyna używana do prowadzenia działalności gospodarczej. Nie można jednak wliczyć tu żadnych działań modernizacyjnych. Przedsiębiorcy mogą też uzyskać koszt za listopad płacąc jeszcze w tym miesiącu należny podatek ZUS - mówi Małgorzata Siwek, prezes firmy Wellton Sp. z o.o.

Okres przedświąteczny to bardzo dobry moment na przeprowadzenie działań promujących firmę i jej produkty lub usługi. Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia to dla wielu branż najbardziej dochodowy okres w roku - warto w pełni wykorzystać ten potencjał.

Źródło: Wellton

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

REKLAMA

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

REKLAMA