REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Podwójną zaliczkę za listopad można zmniejszyć

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Do ostatniego dnia listopada przedsiębiorcy mają możliwość, aby obniżyć zaliczkę na podatek dochodowy. Obecnie obowiązujące regulacje wymagają, aby do 20 grudnia prowadzący firmy opłacili podwójną zaliczkę za listopad.  Zobowiązanie podatkowe za listopad i grudzień można obniżyć. W szczególności, że nowelizacja przepisów planowana jest najwcześniej za dwa lata.

Przedsiębiorcy mają do wyboru dwie możliwości: zwiększenie kosztów lub zmniejszenie przychodu w listopadzie. W praktyce najczęściej stosuje się przesunięcie źródeł przychodu na kolejny okres rozliczeniowy lub kumulacji kosztów, które firma planowała ponieść jeszcze w danym roku rozliczeniowym. Wszystkie decyzje należy jednak przemyśleć, aby nie dać się ponieść emocjom związanym z „listopadowymi rozliczeniami”.

REKLAMA

Jak to zrobić?

REKLAMA

Kupić można między innymi środki trwałe do wysokości netto 3,5 tys. złotych. Warunkiem zaliczenia tego wydatku w koszty za listopad, jest przyjęcie ich w tym miesiącu do używania. Dla tzw. „Małych podatników”, czyli przedsiębiorstw, których zysk w roku 2009 nie przekroczył 5 067 000 zł (wraz z kwotą należnego podatku VAT) oraz firm, które rozpoczęły działalność w roku 2010, istnieje możliwość zwiększenia wartości środków trwałych. Amortyzowane środki muszą należeć do grup 3-8 Klasyfikacji Środków Trwałych (oprócz samochodów osobowych) a umorzenie musi być jednorazowe.

Trzeba jednak pamiętać, że wszystkie wydatki muszą być powiązane z prowadzoną działalnością gospodarczą i służyć zwiększeniu przychodów lub zabezpieczeniu obecnych źródeł przychodu. Do kosztów za listopad można również zaliczyć wydatki związane z remontem, czyli przywróceniu do stanu pierwotnego lub odtworzeniem pewnej cechy, która uległa zniszczeniu. 

Polecamy: Jak przedsiębiorca może zmniejszyć podwójną zaliczkę za listopad

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Może to być siedziba lub inne pomieszczenie należące do przedsiębiorcy, a także środek transportu lub maszyna używana do prowadzenia działalności gospodarczej. Nie można jednak wliczyć tu żadnych działań modernizacyjnych. Przedsiębiorcy mogą też uzyskać koszt za listopad płacąc jeszcze w tym miesiącu należny podatek ZUS - mówi Małgorzata Siwek, prezes firmy Wellton Sp. z o.o.

Okres przedświąteczny to bardzo dobry moment na przeprowadzenie działań promujących firmę i jej produkty lub usługi. Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia to dla wielu branż najbardziej dochodowy okres w roku - warto w pełni wykorzystać ten potencjał.

Źródło: Wellton

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć

Przedsiębiorcy pozytywnie oceniają 6 miesięcy vacatio legis i gotowy projekt deregulacyjny zakładający uproszczenie prowadzenia działalności nierejestrowanej czy milczącą zgodę w wyszczególnionych w ustawie zagadnieniach gospodarczych, ale to za mało. Deregulacja musi przyspieszyć.

Warto udzielić pełnomocnictwa lub prokury w CEIDG

Prowadzenie własnej firmy to nie tylko pasja i satysfakcja, ale także szereg obowiązków, które co do zasady przedsiębiorca powinien wykonywać osobiście sprawując zarząd nad swoim przedsiębiorstwem. Chodzi tu przede wszystkim o zawieranie umów, czy kontakty z urzędami i sądami. Wraz z rozwojem firmy może okazać się, że konieczne będzie delegowanie części zadań związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem na inne osoby. Aktualnie, każdy przedsiębiorca wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) może ustanowić pełnomocnika lub prokurenta, który będzie reprezentować go w sprawach pozostających w związku z prowadzoną przez tego przedsiębiorcę działalnością gospodarczą.

Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

REKLAMA

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

REKLAMA

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

REKLAMA