REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Branża transportowa radzi sobie coraz lepiej

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Sytuacja w branży transportowej jest co raz lepsza. Wzrost zamówień spowodował też zwiększone zapotrzebowanie na nowych pracowników, co potwierdzają dane serwisu Pracuj.pl.

Jak wynika z raportu międzynarodowej giełdy transportowej Teleroute, od początku tego roku sytuacja w branży transportowej systematycznie się poprawia.

REKLAMA

REKLAMA

Liczba ofert pracy w działach logistyki, spedycji i transportu w I kwartale tego roku wyniosła ponad 2,5 tys., co oznacza 58% wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2009 roku. Ponadto, jak wynika z raportu płacowego firmy Sedlak & Sedlak, średnio pracownicy tej branży zarabiają ok. 3000 zł brutto, choć, jak pokazują dane Pracuj.pl, ich oczekiwania są nieco wyższe.

W I kwartale tego roku pracodawcy najczęściej szukali kierowców. W serwisie Pracuj.pl było dla nich 319 ofert, z czego blisko połowa (153) skierowana była do kierowców w ruchu międzynarodowym, z prawem jazdy kategorii C+E. Dość często poszukiwani byli również spedytorzy, dla których było 211 ofert pracy oraz magazynierzy (140 ofert).

Polecamy: Zatrudnienie.wieszjak.pl

REKLAMA

Najmniej propozycji w analizowanym okresie skierowanych było do osób szukających pracy na stanowisku dyrektora ds. logistyki (18).
Zdecydowanie najłatwiej było znaleźć pracę na Mazowszu, skąd pochodziła blisko co piąta propozycja. Na kolejnych miejscach w zestawieniu uplasowały się województwa: śląskie, wielkopolskie i dolnośląskie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najmniej do zaoferowania mieli pracodawcy z zagranicy oraz z tzw. Ściany Wschodniej, czyli województw tradycyjnie już borykających się z problem braku pracy.

- Miejmy nadzieję, że sytuacja zmieni się na lepsze, również i w tych regionach. Dane za kwiecień i maj napawają nadzieją, bo liczba ofert dla osób szukających pracy w działach logistyki, transportu i spedycji wyniosła w tych miesiącach już ponad 2000. Jednak na trwałą poprawę na rynku pracy z pewnością będziemy musieli jeszcze zaczekać – komentuje Przemysław Gacek, prezes Grupy Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl

Eksperci Pracuj.pl postanowili przyjrzeć się również oczekiwaniom finansowym osób poszukujących pracy w logistyce i zestawić je z realnymi płacami w tym sektorze. Okazuje się, że średnio chcieliby oni zarabiać 3376 zł brutto. Jak jednak wynika z raportu firmy Sedlak & Sedlak, badającej rynek wynagrodzeń w Polsce, muszą liczyć się z nieco niższą pensją – na poziomie 3000 zł brutto.

Najwięcej chcą zarabiać osoby ze znaczącym już doświadczeniem zawodowym, w wieku 35-39 lat. Średnio liczą na wynagrodzenie w wysokości 4030 zł brutto. Najmniejsze oczekiwania mają osoby młode przed 23. rokiem życia – tu średnia wynosi niecałe 2100 zł. Jest to zrozumiałe, bo większość z nich nie zdążyła jeszcze zdobyć doświadczenia lub pracuje na stanowiskach niżej opłacanych, np. jako magazynierzy.

Na Mazowszu zarabia się najlepiej

Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak, w I kwartale tego roku, zdecydowanie najlepiej zarabiali zatrudnieni w województwie mazowieckim oraz pomorskim. Płace w tym sektorze gospodarki na Mazowszu były na poziomie 3500 zł, a co czwarty logistyk zatrudniony w tym regionie mógł liczyć na miesięczne zarobki nawet w wysokości powyżej 5150 zł brutto.

Polecamy: Wynagrodzenie.wieszjak.pl

W samej Warszawie zarobki były aż o 35% wyższe niż w miejscowościach do 400 tys. mieszkańców, osoby pracujące w stolicy zarabiały w I kwartale średnio 3925 zł brutto. W województwie pomorskim mediana płacy wyniosła natomiast 3793 zł brutto.

Najlepiej opłacani są specjaliści ds. logistyki, spośród których co czwarty ma miesięczne zarobki powyżej 4300 zł brutto. Najgorzej natomiast wiedzie się kierowcom samochodów ciężarowych/TIR i magazynierom. Mediana płacy na stanowisku kierowcy wynosi 2675 zł brutto, jest więc niższa o prawie 11% niż dla całej branży ogółem. Dla magazyniera zaś 2450 zł brutto, czyli jest aż o 18% niższa.

- Logistyka to jeden z tych obszarów funkcjonowania gospodarki gdzie rozpiętości płacowe są stosunkowo duże. Mamy tu bowiem zawody takie jak magazynier, gdzie zarobki są dużo poniżej średniej krajowej, ale mamy tu również specjalistów ds. logistyki, z których co 10. zarabia powyżej 5 880 PLN miesięcznie brutto – mówi Arkadiusz Koperek, redaktor portalu wynagrodzenia.pl, należącego do firmy Sedlak & Sedlak.

- W tym roku wiele firm rekompensuje sobie straty powstałe w wyniku kryzysu, dlatego też nie przewidujemy zbyt dużych podwyżek wynagrodzeń w tej branży. Niemniej jednak, w najbliższych latach perspektywy wzrostu płac, w odniesieniu do bardziej wyspecjalizowanych zawodów w zakresie logistyki, są dość dobre.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA