REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Branża transportowa radzi sobie coraz lepiej

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Sytuacja w branży transportowej jest co raz lepsza. Wzrost zamówień spowodował też zwiększone zapotrzebowanie na nowych pracowników, co potwierdzają dane serwisu Pracuj.pl.

Jak wynika z raportu międzynarodowej giełdy transportowej Teleroute, od początku tego roku sytuacja w branży transportowej systematycznie się poprawia.

REKLAMA

Liczba ofert pracy w działach logistyki, spedycji i transportu w I kwartale tego roku wyniosła ponad 2,5 tys., co oznacza 58% wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2009 roku. Ponadto, jak wynika z raportu płacowego firmy Sedlak & Sedlak, średnio pracownicy tej branży zarabiają ok. 3000 zł brutto, choć, jak pokazują dane Pracuj.pl, ich oczekiwania są nieco wyższe.

W I kwartale tego roku pracodawcy najczęściej szukali kierowców. W serwisie Pracuj.pl było dla nich 319 ofert, z czego blisko połowa (153) skierowana była do kierowców w ruchu międzynarodowym, z prawem jazdy kategorii C+E. Dość często poszukiwani byli również spedytorzy, dla których było 211 ofert pracy oraz magazynierzy (140 ofert).

Polecamy: Zatrudnienie.wieszjak.pl

Najmniej propozycji w analizowanym okresie skierowanych było do osób szukających pracy na stanowisku dyrektora ds. logistyki (18).
Zdecydowanie najłatwiej było znaleźć pracę na Mazowszu, skąd pochodziła blisko co piąta propozycja. Na kolejnych miejscach w zestawieniu uplasowały się województwa: śląskie, wielkopolskie i dolnośląskie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najmniej do zaoferowania mieli pracodawcy z zagranicy oraz z tzw. Ściany Wschodniej, czyli województw tradycyjnie już borykających się z problem braku pracy.

REKLAMA

- Miejmy nadzieję, że sytuacja zmieni się na lepsze, również i w tych regionach. Dane za kwiecień i maj napawają nadzieją, bo liczba ofert dla osób szukających pracy w działach logistyki, transportu i spedycji wyniosła w tych miesiącach już ponad 2000. Jednak na trwałą poprawę na rynku pracy z pewnością będziemy musieli jeszcze zaczekać – komentuje Przemysław Gacek, prezes Grupy Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl

Eksperci Pracuj.pl postanowili przyjrzeć się również oczekiwaniom finansowym osób poszukujących pracy w logistyce i zestawić je z realnymi płacami w tym sektorze. Okazuje się, że średnio chcieliby oni zarabiać 3376 zł brutto. Jak jednak wynika z raportu firmy Sedlak & Sedlak, badającej rynek wynagrodzeń w Polsce, muszą liczyć się z nieco niższą pensją – na poziomie 3000 zł brutto.

Najwięcej chcą zarabiać osoby ze znaczącym już doświadczeniem zawodowym, w wieku 35-39 lat. Średnio liczą na wynagrodzenie w wysokości 4030 zł brutto. Najmniejsze oczekiwania mają osoby młode przed 23. rokiem życia – tu średnia wynosi niecałe 2100 zł. Jest to zrozumiałe, bo większość z nich nie zdążyła jeszcze zdobyć doświadczenia lub pracuje na stanowiskach niżej opłacanych, np. jako magazynierzy.

Na Mazowszu zarabia się najlepiej

Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak, w I kwartale tego roku, zdecydowanie najlepiej zarabiali zatrudnieni w województwie mazowieckim oraz pomorskim. Płace w tym sektorze gospodarki na Mazowszu były na poziomie 3500 zł, a co czwarty logistyk zatrudniony w tym regionie mógł liczyć na miesięczne zarobki nawet w wysokości powyżej 5150 zł brutto.

Polecamy: Wynagrodzenie.wieszjak.pl

REKLAMA

W samej Warszawie zarobki były aż o 35% wyższe niż w miejscowościach do 400 tys. mieszkańców, osoby pracujące w stolicy zarabiały w I kwartale średnio 3925 zł brutto. W województwie pomorskim mediana płacy wyniosła natomiast 3793 zł brutto.

Najlepiej opłacani są specjaliści ds. logistyki, spośród których co czwarty ma miesięczne zarobki powyżej 4300 zł brutto. Najgorzej natomiast wiedzie się kierowcom samochodów ciężarowych/TIR i magazynierom. Mediana płacy na stanowisku kierowcy wynosi 2675 zł brutto, jest więc niższa o prawie 11% niż dla całej branży ogółem. Dla magazyniera zaś 2450 zł brutto, czyli jest aż o 18% niższa.

- Logistyka to jeden z tych obszarów funkcjonowania gospodarki gdzie rozpiętości płacowe są stosunkowo duże. Mamy tu bowiem zawody takie jak magazynier, gdzie zarobki są dużo poniżej średniej krajowej, ale mamy tu również specjalistów ds. logistyki, z których co 10. zarabia powyżej 5 880 PLN miesięcznie brutto – mówi Arkadiusz Koperek, redaktor portalu wynagrodzenia.pl, należącego do firmy Sedlak & Sedlak.

- W tym roku wiele firm rekompensuje sobie straty powstałe w wyniku kryzysu, dlatego też nie przewidujemy zbyt dużych podwyżek wynagrodzeń w tej branży. Niemniej jednak, w najbliższych latach perspektywy wzrostu płac, w odniesieniu do bardziej wyspecjalizowanych zawodów w zakresie logistyki, są dość dobre.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA