REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Branża transportowa radzi sobie coraz lepiej

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Sytuacja w branży transportowej jest co raz lepsza. Wzrost zamówień spowodował też zwiększone zapotrzebowanie na nowych pracowników, co potwierdzają dane serwisu Pracuj.pl.

Jak wynika z raportu międzynarodowej giełdy transportowej Teleroute, od początku tego roku sytuacja w branży transportowej systematycznie się poprawia.

REKLAMA

Liczba ofert pracy w działach logistyki, spedycji i transportu w I kwartale tego roku wyniosła ponad 2,5 tys., co oznacza 58% wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2009 roku. Ponadto, jak wynika z raportu płacowego firmy Sedlak & Sedlak, średnio pracownicy tej branży zarabiają ok. 3000 zł brutto, choć, jak pokazują dane Pracuj.pl, ich oczekiwania są nieco wyższe.

W I kwartale tego roku pracodawcy najczęściej szukali kierowców. W serwisie Pracuj.pl było dla nich 319 ofert, z czego blisko połowa (153) skierowana była do kierowców w ruchu międzynarodowym, z prawem jazdy kategorii C+E. Dość często poszukiwani byli również spedytorzy, dla których było 211 ofert pracy oraz magazynierzy (140 ofert).

Polecamy: Zatrudnienie.wieszjak.pl

Najmniej propozycji w analizowanym okresie skierowanych było do osób szukających pracy na stanowisku dyrektora ds. logistyki (18).
Zdecydowanie najłatwiej było znaleźć pracę na Mazowszu, skąd pochodziła blisko co piąta propozycja. Na kolejnych miejscach w zestawieniu uplasowały się województwa: śląskie, wielkopolskie i dolnośląskie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najmniej do zaoferowania mieli pracodawcy z zagranicy oraz z tzw. Ściany Wschodniej, czyli województw tradycyjnie już borykających się z problem braku pracy.

REKLAMA

- Miejmy nadzieję, że sytuacja zmieni się na lepsze, również i w tych regionach. Dane za kwiecień i maj napawają nadzieją, bo liczba ofert dla osób szukających pracy w działach logistyki, transportu i spedycji wyniosła w tych miesiącach już ponad 2000. Jednak na trwałą poprawę na rynku pracy z pewnością będziemy musieli jeszcze zaczekać – komentuje Przemysław Gacek, prezes Grupy Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl

Eksperci Pracuj.pl postanowili przyjrzeć się również oczekiwaniom finansowym osób poszukujących pracy w logistyce i zestawić je z realnymi płacami w tym sektorze. Okazuje się, że średnio chcieliby oni zarabiać 3376 zł brutto. Jak jednak wynika z raportu firmy Sedlak & Sedlak, badającej rynek wynagrodzeń w Polsce, muszą liczyć się z nieco niższą pensją – na poziomie 3000 zł brutto.

Najwięcej chcą zarabiać osoby ze znaczącym już doświadczeniem zawodowym, w wieku 35-39 lat. Średnio liczą na wynagrodzenie w wysokości 4030 zł brutto. Najmniejsze oczekiwania mają osoby młode przed 23. rokiem życia – tu średnia wynosi niecałe 2100 zł. Jest to zrozumiałe, bo większość z nich nie zdążyła jeszcze zdobyć doświadczenia lub pracuje na stanowiskach niżej opłacanych, np. jako magazynierzy.

Na Mazowszu zarabia się najlepiej

Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak, w I kwartale tego roku, zdecydowanie najlepiej zarabiali zatrudnieni w województwie mazowieckim oraz pomorskim. Płace w tym sektorze gospodarki na Mazowszu były na poziomie 3500 zł, a co czwarty logistyk zatrudniony w tym regionie mógł liczyć na miesięczne zarobki nawet w wysokości powyżej 5150 zł brutto.

Polecamy: Wynagrodzenie.wieszjak.pl

REKLAMA

W samej Warszawie zarobki były aż o 35% wyższe niż w miejscowościach do 400 tys. mieszkańców, osoby pracujące w stolicy zarabiały w I kwartale średnio 3925 zł brutto. W województwie pomorskim mediana płacy wyniosła natomiast 3793 zł brutto.

Najlepiej opłacani są specjaliści ds. logistyki, spośród których co czwarty ma miesięczne zarobki powyżej 4300 zł brutto. Najgorzej natomiast wiedzie się kierowcom samochodów ciężarowych/TIR i magazynierom. Mediana płacy na stanowisku kierowcy wynosi 2675 zł brutto, jest więc niższa o prawie 11% niż dla całej branży ogółem. Dla magazyniera zaś 2450 zł brutto, czyli jest aż o 18% niższa.

- Logistyka to jeden z tych obszarów funkcjonowania gospodarki gdzie rozpiętości płacowe są stosunkowo duże. Mamy tu bowiem zawody takie jak magazynier, gdzie zarobki są dużo poniżej średniej krajowej, ale mamy tu również specjalistów ds. logistyki, z których co 10. zarabia powyżej 5 880 PLN miesięcznie brutto – mówi Arkadiusz Koperek, redaktor portalu wynagrodzenia.pl, należącego do firmy Sedlak & Sedlak.

- W tym roku wiele firm rekompensuje sobie straty powstałe w wyniku kryzysu, dlatego też nie przewidujemy zbyt dużych podwyżek wynagrodzeń w tej branży. Niemniej jednak, w najbliższych latach perspektywy wzrostu płac, w odniesieniu do bardziej wyspecjalizowanych zawodów w zakresie logistyki, są dość dobre.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA