REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Branża transportowa radzi sobie coraz lepiej

REKLAMA

REKLAMA

Sytuacja w branży transportowej jest co raz lepsza. Wzrost zamówień spowodował też zwiększone zapotrzebowanie na nowych pracowników, co potwierdzają dane serwisu Pracuj.pl.

Jak wynika z raportu międzynarodowej giełdy transportowej Teleroute, od początku tego roku sytuacja w branży transportowej systematycznie się poprawia.

REKLAMA

Liczba ofert pracy w działach logistyki, spedycji i transportu w I kwartale tego roku wyniosła ponad 2,5 tys., co oznacza 58% wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2009 roku. Ponadto, jak wynika z raportu płacowego firmy Sedlak & Sedlak, średnio pracownicy tej branży zarabiają ok. 3000 zł brutto, choć, jak pokazują dane Pracuj.pl, ich oczekiwania są nieco wyższe.

W I kwartale tego roku pracodawcy najczęściej szukali kierowców. W serwisie Pracuj.pl było dla nich 319 ofert, z czego blisko połowa (153) skierowana była do kierowców w ruchu międzynarodowym, z prawem jazdy kategorii C+E. Dość często poszukiwani byli również spedytorzy, dla których było 211 ofert pracy oraz magazynierzy (140 ofert).

Polecamy: Zatrudnienie.wieszjak.pl

Najmniej propozycji w analizowanym okresie skierowanych było do osób szukających pracy na stanowisku dyrektora ds. logistyki (18).
Zdecydowanie najłatwiej było znaleźć pracę na Mazowszu, skąd pochodziła blisko co piąta propozycja. Na kolejnych miejscach w zestawieniu uplasowały się województwa: śląskie, wielkopolskie i dolnośląskie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najmniej do zaoferowania mieli pracodawcy z zagranicy oraz z tzw. Ściany Wschodniej, czyli województw tradycyjnie już borykających się z problem braku pracy.

REKLAMA

- Miejmy nadzieję, że sytuacja zmieni się na lepsze, również i w tych regionach. Dane za kwiecień i maj napawają nadzieją, bo liczba ofert dla osób szukających pracy w działach logistyki, transportu i spedycji wyniosła w tych miesiącach już ponad 2000. Jednak na trwałą poprawę na rynku pracy z pewnością będziemy musieli jeszcze zaczekać – komentuje Przemysław Gacek, prezes Grupy Pracuj, do której należy portal Pracuj.pl

Eksperci Pracuj.pl postanowili przyjrzeć się również oczekiwaniom finansowym osób poszukujących pracy w logistyce i zestawić je z realnymi płacami w tym sektorze. Okazuje się, że średnio chcieliby oni zarabiać 3376 zł brutto. Jak jednak wynika z raportu firmy Sedlak & Sedlak, badającej rynek wynagrodzeń w Polsce, muszą liczyć się z nieco niższą pensją – na poziomie 3000 zł brutto.

Najwięcej chcą zarabiać osoby ze znaczącym już doświadczeniem zawodowym, w wieku 35-39 lat. Średnio liczą na wynagrodzenie w wysokości 4030 zł brutto. Najmniejsze oczekiwania mają osoby młode przed 23. rokiem życia – tu średnia wynosi niecałe 2100 zł. Jest to zrozumiałe, bo większość z nich nie zdążyła jeszcze zdobyć doświadczenia lub pracuje na stanowiskach niżej opłacanych, np. jako magazynierzy.

Na Mazowszu zarabia się najlepiej

Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń firmy Sedlak & Sedlak, w I kwartale tego roku, zdecydowanie najlepiej zarabiali zatrudnieni w województwie mazowieckim oraz pomorskim. Płace w tym sektorze gospodarki na Mazowszu były na poziomie 3500 zł, a co czwarty logistyk zatrudniony w tym regionie mógł liczyć na miesięczne zarobki nawet w wysokości powyżej 5150 zł brutto.

Polecamy: Wynagrodzenie.wieszjak.pl

REKLAMA

W samej Warszawie zarobki były aż o 35% wyższe niż w miejscowościach do 400 tys. mieszkańców, osoby pracujące w stolicy zarabiały w I kwartale średnio 3925 zł brutto. W województwie pomorskim mediana płacy wyniosła natomiast 3793 zł brutto.

Najlepiej opłacani są specjaliści ds. logistyki, spośród których co czwarty ma miesięczne zarobki powyżej 4300 zł brutto. Najgorzej natomiast wiedzie się kierowcom samochodów ciężarowych/TIR i magazynierom. Mediana płacy na stanowisku kierowcy wynosi 2675 zł brutto, jest więc niższa o prawie 11% niż dla całej branży ogółem. Dla magazyniera zaś 2450 zł brutto, czyli jest aż o 18% niższa.

- Logistyka to jeden z tych obszarów funkcjonowania gospodarki gdzie rozpiętości płacowe są stosunkowo duże. Mamy tu bowiem zawody takie jak magazynier, gdzie zarobki są dużo poniżej średniej krajowej, ale mamy tu również specjalistów ds. logistyki, z których co 10. zarabia powyżej 5 880 PLN miesięcznie brutto – mówi Arkadiusz Koperek, redaktor portalu wynagrodzenia.pl, należącego do firmy Sedlak & Sedlak.

- W tym roku wiele firm rekompensuje sobie straty powstałe w wyniku kryzysu, dlatego też nie przewidujemy zbyt dużych podwyżek wynagrodzeń w tej branży. Niemniej jednak, w najbliższych latach perspektywy wzrostu płac, w odniesieniu do bardziej wyspecjalizowanych zawodów w zakresie logistyki, są dość dobre.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wakacje składkowe dla małych przedsiębiorców. Nowa wersja projektu ustawy z rocznym limitem wydatków

    Ministerstwo Rozwoju i Technologii opublikowało nową wersję projektu ustawy o tzw. wakacjach składkowych. Obniżono w nim szacunek kosztu rozwiązania dla finansów publicznych w 10 lat do 20,4 mld zł z niemal 25 mld zł.

    Model pracy w firmie: work-life balance czy work-life integration? Pracować by żyć, czy żyć, by pracować?

    Zacierają się granice między życiem prywatnym i zawodowym. Jednak dla większości pracowników życie osobiste jest ważniejsze niż zawodowe. Pracodawcy powinni wsłuchiwać się w potrzeby i oczekiwania swoich pracowników i w zależności od tego wybierać model pracy w firmie.

    Jak handel wykorzystuje nowe technologie

    Technologia to nieodłączna część funkcjonowania nowoczesnej dystrybucji towarów. Pracownicy sektora sprzedaży nie wyobrażają sobie bez niej pracy. Tak wynika z raportu Slack przygotowanego na bazie ankiety wśród dyrektorów i menadżerów z sektora handlowego. 

    Komisja Europejska wydała wstępną pozytywną ocenę pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy

    Mamy dobrą wiadomość: jest formalna zgoda KE ws. akceptacji pierwszego wniosku z Krajowego Planu Odbudowy, jak też warunku związanego z Kartą Praw Podstawowych UE - poinformowała w czwartek minister funduszy i polityki regionalnej Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz.

    REKLAMA

    Ukrainie trzeba pomagać, ale import produktów rolnych do Unii Europejskiej nie może mieć takiej formy jak obecnie

    Po wybuchu wojny doszło do załamania wymiany handlowej Ukrainy. Obecnie głównym kierunkiem ukraińskiej sprzedaży zagranicznej jest Unia Europejska. Otwarcie UE na ukraiński import produktów rolnych nie może mieć takiej formy jak obecnie. Rolnicy polscy i z innych krajów unijnych nie wytrzymają konkurencji.

    Firma źle zarządzająca ryzykiem może pożegnać się z ubezpieczeniem?

    Jedynie 44 proc. firm w Polsce ma sformalizowaną politykę zarządzania ryzykiem. Podejście do zarządzania ryzykiem w biznesie wciąż wymaga jeszcze dużo pracy. Co firmy ubezpieczają najczęściej? 

    Ponad 20 mln zł z tytułu niezapłaconych podatków. Rozbita została zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową

    Zorganizowana grupa przestępcza zajmująca się przestępczością akcyzową została rozbita. Śledczy szacują straty Skarbu Państwa na ponad 20 mln zł.

    Co to jest działalność badawczo-rozwojowa? W teorii i praktyce

    Działalność badawczo-rozwojową definiuje m.in. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – ustawa z dnia 20 lipca 2018 r. oraz Podręcznik Frascati. Zgodnie z definicją działalność badawczo-rozwojowa to twórcza praca podejmowana w sposób celowy i systematyczny, mająca na celu zwiększenie zasobów wiedzy oraz tworzenie nowych zastosowań dla istniejącej wiedzy. Działalność B+R zawsze ukierunkowana jest na nowe odkrycia, oparte na oryginalnych koncepcjach lub hipotezach. Nie ma pewności co do ostatecznego wyniku, ale jest ona planowana i budżetowana, a jej celem jest osiągnięcie wyników, które mogłyby być swobodnie przenoszone lub sprzedawane na rynku. Co to oznacza w praktyce? 

    REKLAMA

    Każdy projekt finansowany z UE musi uwzględniać zasady horyzontalne. O jakie zasady chodzi?

    Polityka horyzontalna Unii Europejskiej, która powinna być uwzględniona w każdym projekcie dofinansowanym z Funduszy Europejskich, to równe szanse i niedyskryminacja, równość kobiet i mężczyzn, zrównoważony rozwój oraz zasada „nie czyń poważnych szkód”. Ponadto, beneficjenci są zobligowani do przestrzegania Karty Praw Podstawowych UE oraz spełnienia horyzontalnego warunku podstawowego w zakresie wdrażania postanowień Konwencji o Prawach Osób Niepełnosprawnych.

    Polskie bizneswoman systematycznie przejmują kierowanie firmami z branży hotelarskiej i gastronomicznej

    Już prawie co czwarta firma działająca w branży HoReCa – hotele, restauracje, catering, ma szefową a nie szefa. W firmach mających jednego właściciela ten odsetek jest nawet wyższy i wynosi 48 procent. Biznesy zarządzane przez kobiety z tej branży należą do prowadzonych najlepiej.

    REKLAMA