REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Małe firmy borykają się z problemem poprawy efektywności energetycznej

REKLAMA

REKLAMA

Brak wiedzy, informacji oraz wsparcia finansowego są głównymi przeszkodami w poprawie efektywności energetycznej małych i średnich przedsiębiorstw - informuje Krajowa Izba Gospodarcza (KIG).

Większość firm bez względu na wielkość czy branżę uznaje sprawy energii za ważne, ale firmy, szczególnie te mniejsze, nie mają możliwości, aby powierzyć je dedykowanej osobie - generalnie nikt nie odpowiada w nich za sprawy energii.

REKLAMA

Zaledwie 7 proc. badanych firm przeprowadziło audyt energetyczny, mimo że uznawany jest on za najbardziej przydatny. Chęć ograniczenia kosztów jest głównym motywem działań energooszczędnych i świadome firmy w większości podejmują działania skupiające się na szkoleniu personelu lub inne nie ingerujące w technologię czy produkcję i nie wymagające ponoszenia znaczących kosztów.

REKLAMA

Większość firm przyznaje, iż rezultaty prowadzenia działań poprawiających efektywność energetyczną są dla nich finansowo korzystne, ale tylko ok. 1/5 z nich mierzy te rezultaty. 78 proc. badanych firm nie ma i nie rozważa wprowadzenia żadnego systemu zarządzania energią.

Przede wszystkim własne zasoby służą sfinansowaniu kosztów inwestycji w efektywność energetyczną – prawie 65 proc. badanych - a dużo rzadziej firmy posiłkują się kredytem lub wykorzystują dostępne dotacje. Tylko ułamek procenta wskazań dotyczył finansowania inwestycji przez firmę świadczącą usługi energetyczne w zamian za udział w poczynionych oszczędnościach.

Firmy oczekują przede wszystkim ułatwień w postaci grantów, kredytów preferencyjnych lub zachęt podatkowych dla wprowadzania technologii efektywnych energetycznie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niski, bo tylko 11,2 proc., jest odsetek firm, które zmieniły sprzedawcę energii. Wykorzystanie postępującej liberalizacji rynku energii w celu zaoszczędzenia kosztów jej zakupu jest trudne do realizacji.

REKLAMA

Zaledwie 6 proc. firm przyznało, iż wykorzystuje źródła energii odnawialnej a kolejne 1 proc. firm korzysta z nich pośrednio, podpisując specjalną umowę z dostawcą. Za bardzo ważne ponad połowa firm uznała wprowadzenie mniej skomplikowanych procedur uzyskiwania pozwoleń na wytwarzanie energii ze źródeł odnawialnych. Również co druga firma uznała za bardzo ważne zachęty podatkowe dla wykorzystania energii z OZE.

Firmy oczekują od izb gospodarczych, które są w ich najbliższym otoczeniu, więcej informacji i więcej aktywności w ułatwianiu dostępu do usług wsparcia lub oferowania ich. Zaangażowanie firm w istniejące oferowane w kraju programy wsparcia dostępne dla MŚP jest znikome. Istnieją duże dysproporcje pomiędzy oczekiwaniami firm w zakresie instrumentów wsparcia a ofertą takich instrumentów i dotarciem z informacją o nich do firm.

KIG/IN

Polecamy: Zarządzanie.wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA