REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Windykacja elektroniczna ma pomóc w spłaceniu długu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Długi to dla Polaków często wstydliwy problem. Jak pokazują badania, poczucie wstydu i lęk przed kontaktem z windykatorem powodują, że osoby zadłużone unikają rozmów na temat rozwiązania problemów ze spłatą zaległości.

Dlatego KRUK, firma windykacyjna popularyzuje narzędzia internetowe pozwalające dłużnikom na zdalne zarządzanie swoim zadłużeniem. E-Kruk.pl to zupełna nowość na rynku. Daje szansę zawarcia ugody ratalnej i spłaty zadłużenia przez Internet. Wszystko dyskretnie, bez konieczności osobistego ani nawet telefonicznego kontaktu z pracownikiem KRUKa. infoKonsument.pl daje osobom fizycznym możliwość sprawdzenia on-line wiarygodności finansowej przedsiębiorców, z którymi planują współpracować.

REKLAMA

REKLAMA

Konsumenci mogą też zobaczyć, czy na liście dłużników nie ma wpisu na ich temat. To mogłoby bowiem utrudnić im dostęp do np. kredytów bankowych czy zakupu telefonu na abonament. infoKonsument.pl to internetowe drzwi do bazy danych Rejestru Dłużników ERIF.

Według raportu przygotowanego przez Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi, ponad połowa Polaków niespłacanie zobowiązań traktuje jako coś wstydliwego. Jedna trzecia badanych na myśl o ewentualnym nadmiernym zadłużeniu odczuwa strach. - Wychodząc naprzeciw obawom i uczuciom niepewności towarzyszącym osobom zadłużonym KRUK oddaje do dyspozycji tych osób dwa innowacyjne, jak na polskie warunki serwisy multimedialne.

Umożliwiają one sprawdzenie i uregulowanie swojego zadłużenia dyskretnie i bez potrzeby wychodzenia z domu. Trzeba działać, aby długi nie narosły. Dzięki interaktywnym serwisom KRUK S.A. stopniowe wychodzenie z długów stało się proste jak nigdy dotąd – mówi Piotr Krupa, Prezes KRUK.

Serwis e-KRUK jako jedyny daje możliwość dostępu przez Internet do informacji o zadłużeniu. Jego użytkownicy samodzielnie mogą podjąć kroki zmierzające do rozwiązania problemu długów – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Za pośrednictwem e-KRUK można nawiązać kontakt z firmą i złożyć deklarację, czy nawet zawrzeć ugodę czyli porozumienie ratalne. Wszystko to dyskretnie i bez potrzeby wychodzenia z domu. Zastosowane w serwisie rozwiązania informatyczne zapewniają całkowite bezpieczeństwo danych osób z niego korzystających. Zabezpieczenia poziomem dorównują rozwiązaniom bankowym.

InfoKonsument.pl to drugie udoskonalenie wprowadzone z myślą o konsumentach. Serwis zapewnia dostęp on-line do Rejestru Dłużników ERIF - biura informacji gospodarczej, które gromadzi dane o zadłużonych konsumentach oraz przedsiębiorstwach.

Korzystanie z serwisu internetowego jest wyjątkowo proste i nie wymaga osobistego, korespondencyjnego, ani nawet telefonicznego kontaktu z Rejestrem. Wystarczy wejść na stronę www.infoKonsument.pl i założyć konto.

Do aktywacji niezbędny będzie skan dokumentu tożsamości np. dowodu osobistego. Po uruchomieniu konta możliwe jest sprawdzenie m.in. czy dane na nasz temat widnieją w Rejestrze i czy sprawdzał je ktoś inny (np. bank, w którym staraliśmy się o kredyt). Z informacji uzyskanych przez infoKonusment.pl możemy dowiedzieć się także, czy ktoś posłużył się dokumentem, który nam skradziono lub podrobiono na nasze nazwisko.

Dodatkową funkcjonalnością infoKonsument.pl jest usługa monitorowania kontrahentów. Może ona być szczególnie przydatna konsumentom, którzy na stałe współpracują z przedsiębiorcami. Umożliwia bieżące śledzenie nowych informacji dotyczących przedsiębiorcy posiadającego wskazany przez użytkownika NIP.

System zawiadomi konsumenta na podany przy rejestracji adres e-mail o każdej zmianie informacji gospodarczych dotyczących monitorowanego przedsiębiorcy. Np. o fakcie dopisania jego danych do Rejestru Dłużników ERIF, aktualizacji lub usunięcia informacji na jego temat.

Potrzebę wprowadzania udogodnień ułatwiających Polakom rozwiązywanie problemów nadmiernego zadłużenia dostrzega także Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

Jak twierdzi prezes stowarzyszenia Grażyna Rokicka nie może dziwić, że boimy się kontaktów z firmami windykacyjnymi, skoro zdaniem respondentów badania osoba nadmiernie zadłużona to najczęściej człowiek biedny, nie radzący sobie z niczym (51 proc. odpowiedzi) albo cwaniak lub oszust (tak twierdzi 19 proc. badanych).

Oczywiście ludzie nieporadni życiowo unikają firm windykacyjnych z innych przyczyn niż oszuści. Jednak dla tej pierwszej grupy, wszelkie inicjatywy ułatwiające wyjście z długów, a także pozwalające uniknąć wstydu z powodu posiadania tych długów, mają ogromne pozytywne znaczenie i w sensie ekonomicznym, i w sensie społecznym.

Polecamy: Windykacja.wieszjak.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA