REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Windykacja elektroniczna ma pomóc w spłaceniu długu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Długi to dla Polaków często wstydliwy problem. Jak pokazują badania, poczucie wstydu i lęk przed kontaktem z windykatorem powodują, że osoby zadłużone unikają rozmów na temat rozwiązania problemów ze spłatą zaległości.

Dlatego KRUK, firma windykacyjna popularyzuje narzędzia internetowe pozwalające dłużnikom na zdalne zarządzanie swoim zadłużeniem. E-Kruk.pl to zupełna nowość na rynku. Daje szansę zawarcia ugody ratalnej i spłaty zadłużenia przez Internet. Wszystko dyskretnie, bez konieczności osobistego ani nawet telefonicznego kontaktu z pracownikiem KRUKa. infoKonsument.pl daje osobom fizycznym możliwość sprawdzenia on-line wiarygodności finansowej przedsiębiorców, z którymi planują współpracować.

REKLAMA

REKLAMA

Konsumenci mogą też zobaczyć, czy na liście dłużników nie ma wpisu na ich temat. To mogłoby bowiem utrudnić im dostęp do np. kredytów bankowych czy zakupu telefonu na abonament. infoKonsument.pl to internetowe drzwi do bazy danych Rejestru Dłużników ERIF.

Według raportu przygotowanego przez Centrum Badań nad Zachowaniami Ekonomicznymi, ponad połowa Polaków niespłacanie zobowiązań traktuje jako coś wstydliwego. Jedna trzecia badanych na myśl o ewentualnym nadmiernym zadłużeniu odczuwa strach. - Wychodząc naprzeciw obawom i uczuciom niepewności towarzyszącym osobom zadłużonym KRUK oddaje do dyspozycji tych osób dwa innowacyjne, jak na polskie warunki serwisy multimedialne.

Umożliwiają one sprawdzenie i uregulowanie swojego zadłużenia dyskretnie i bez potrzeby wychodzenia z domu. Trzeba działać, aby długi nie narosły. Dzięki interaktywnym serwisom KRUK S.A. stopniowe wychodzenie z długów stało się proste jak nigdy dotąd – mówi Piotr Krupa, Prezes KRUK.

Serwis e-KRUK jako jedyny daje możliwość dostępu przez Internet do informacji o zadłużeniu. Jego użytkownicy samodzielnie mogą podjąć kroki zmierzające do rozwiązania problemu długów – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Za pośrednictwem e-KRUK można nawiązać kontakt z firmą i złożyć deklarację, czy nawet zawrzeć ugodę czyli porozumienie ratalne. Wszystko to dyskretnie i bez potrzeby wychodzenia z domu. Zastosowane w serwisie rozwiązania informatyczne zapewniają całkowite bezpieczeństwo danych osób z niego korzystających. Zabezpieczenia poziomem dorównują rozwiązaniom bankowym.

InfoKonsument.pl to drugie udoskonalenie wprowadzone z myślą o konsumentach. Serwis zapewnia dostęp on-line do Rejestru Dłużników ERIF - biura informacji gospodarczej, które gromadzi dane o zadłużonych konsumentach oraz przedsiębiorstwach.

Korzystanie z serwisu internetowego jest wyjątkowo proste i nie wymaga osobistego, korespondencyjnego, ani nawet telefonicznego kontaktu z Rejestrem. Wystarczy wejść na stronę www.infoKonsument.pl i założyć konto.

Do aktywacji niezbędny będzie skan dokumentu tożsamości np. dowodu osobistego. Po uruchomieniu konta możliwe jest sprawdzenie m.in. czy dane na nasz temat widnieją w Rejestrze i czy sprawdzał je ktoś inny (np. bank, w którym staraliśmy się o kredyt). Z informacji uzyskanych przez infoKonusment.pl możemy dowiedzieć się także, czy ktoś posłużył się dokumentem, który nam skradziono lub podrobiono na nasze nazwisko.

Dodatkową funkcjonalnością infoKonsument.pl jest usługa monitorowania kontrahentów. Może ona być szczególnie przydatna konsumentom, którzy na stałe współpracują z przedsiębiorcami. Umożliwia bieżące śledzenie nowych informacji dotyczących przedsiębiorcy posiadającego wskazany przez użytkownika NIP.

System zawiadomi konsumenta na podany przy rejestracji adres e-mail o każdej zmianie informacji gospodarczych dotyczących monitorowanego przedsiębiorcy. Np. o fakcie dopisania jego danych do Rejestru Dłużników ERIF, aktualizacji lub usunięcia informacji na jego temat.

Potrzebę wprowadzania udogodnień ułatwiających Polakom rozwiązywanie problemów nadmiernego zadłużenia dostrzega także Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.

Jak twierdzi prezes stowarzyszenia Grażyna Rokicka nie może dziwić, że boimy się kontaktów z firmami windykacyjnymi, skoro zdaniem respondentów badania osoba nadmiernie zadłużona to najczęściej człowiek biedny, nie radzący sobie z niczym (51 proc. odpowiedzi) albo cwaniak lub oszust (tak twierdzi 19 proc. badanych).

Oczywiście ludzie nieporadni życiowo unikają firm windykacyjnych z innych przyczyn niż oszuści. Jednak dla tej pierwszej grupy, wszelkie inicjatywy ułatwiające wyjście z długów, a także pozwalające uniknąć wstydu z powodu posiadania tych długów, mają ogromne pozytywne znaczenie i w sensie ekonomicznym, i w sensie społecznym.

Polecamy: Windykacja.wieszjak.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Biznesowy challenge z dala od zgiełku

Rozmowa z Agnieszką Najberek, dyrektorką sprzedaży MICE w Hotelu Arłamów, o trendach w budowaniu dobrostanu i integracji pracowników.

Outsourcing obsługi prawnej firmy

Ciągle następujące, dynamiczne i nieprzewidywalne zmiany rynkowe wymuszają na przedsiębiorcach konieczność nieustannego dostosowywania swoich strategii do zmieniających się realiów. W obliczu takich wyzwań, wiele firm zwraca uwagę na konieczność optymalizacji funkcjonowania pozaoperacyjnej części swojej działalności. Niczym nowym nie będzie wskazanie, że takim narzędziem jest właśnie outsourcing, który coraz częściej obejmuje także pracę prawników.

Polubownie czy przez sąd – jak najlepiej dochodzić należności w TSL?

W branży TSL nawet niewielkie opóźnienia w płatnościach mogą prowadzić do utraty płynności, a w skrajnych przypadkach – do upadłości firmy. Skuteczna windykacja to często kwestia przetrwania, a nie tylko egzekwowania prawa. Co zatem wybrać: sąd czy polubowne rozwiązanie?

KPO ruszyło z kopyta: prawie 112 mld zł rozdysponowane, kolejne miliardy w drodze

Prawie 112 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy już zakontraktowane, ale to dopiero początek. Polska szykuje się na kolejną wypłatę – aż 28 mld zł może trafić do kraju jeszcze przed jesienią. Tymczasem wszystkie inwestycje z KPO są już uruchomione, a wypłaty nabierają tempa.

REKLAMA

Prezes BCC: Przedsiębiorcy potrzebują przewidywalności i stabilności. Apel przedsiębiorców

1 czerwca 2025 roku odbyła się druga tura wyborów prezydenckich, w której, najwięcej głosów otrzymał Karol Nawrocki. Oficjalne zaświadczenie o wyborze ma zostać wręczone 11 czerwca 2025 r. Po ogłoszeniu wyników przedstawiciele środowisk gospodarczych wyrazili oczekiwanie, że nowy prezydent będzie współpracował z rządem w sprawach istotnych dla polskiej gospodarki.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. Przedsiębiorcy mówią o odbieraniu renty geograficznej

Przedsiębiorcy Pomorza Zachodniego mówią o odbieraniu im renty geograficznej. Kontrole na granicy polsko-niemieckiej się intensyfikują. W Kołbaskowie i Rosówku tworzą się kilkukilometrowe korki.

Kody kreskowe a system kaucyjny w 2025 roku

Już od 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać system kaucyjny. Choć dla wielu konsumentów oznacza to przede wszystkim zwrot pieniędzy za plastikowe butelki i puszki, za jego działaniem stoi precyzyjnie zaprojektowany mechanizm. Jednym z kluczowych, choć często niedostrzeganych elementów są kody kreskowe – to właśnie one umożliwiają identyfikację opakowań i prawidłowe naliczanie kaucji.

Kodeks Dobrych Praktyk PZPA – nowe standardy etyczne i operacyjne w branży taxi oraz dostaw aplikacyjnych

Kodeks Dobrych Praktyk - oddolna inicjatywa samoregulacyjnej branży platformowej taxi oraz dostaw na aplikacje. Dokument określa obowiązki pomiędzy partnerami aplikacyjnymi, aplikacjami a kierowcami i kurierami.

REKLAMA

Sukcesja w firmach rodzinnych: kluczowe wyzwania i rosnąca rola fundacji rodzinnych

29 maja 2025 r. w warszawskim hotelu ARCHE odbyła się konferencja „SUKCESJA BIZNES NA POKOLENIA”, której idea narodziła się z współpracy Business Centre Club, Banku Pekao S.A. oraz kancelarii Domański Zakrzewski Palinka i Pru – Prudential Polska. Różnorodne doświadczenia i zakres wiedzy organizatorów umożliwiły kompleksowe i wielowymiarowe przedstawienie tematu sukcesji w firmach rodzinnych.

Raport Strong Women in IT: zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

Ruszył nabór do raportu Strong Women in IT 2025. Jest to raport mający na celu przybliżenie osiągnięć kobiet w branży technologicznej oraz w działach IT-Tech innych branż. Zgłoszenia do 31 lipca 2025 r.

REKLAMA