REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 mitów dotyczących RODO 2018

5 mitów dotyczących RODO 2018 /Fot. Fotolia
5 mitów dotyczących RODO 2018 /Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Już od 25 maja 2018 r. będziemy stosować przepisy RODO. Wokół rozporządzenia powstało już wiele mitów. Nigel Tozel przedstawia 5 z nich.

Jak będzie wyglądał świat po 25 maja 2018, gdy w życie wejdą najbardziej restrykcyjne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych? Tego nie wie nikt ale niektórzy się domyślają. Zdaniem Nigela Tozera, nie nastąpi trzęsienie ziemi, a na prawdziwe efekty trzeba będzie poczekać kilka lat. Jednak powstało wiele mitów związanych z rzeczywistością jaka zastanie wszystkich po 25 maja. Poniżej, Tozer rozprawia się z najpopularniejszymi z nich.

REKLAMA

  • Mit 1: Aktywiści RODO zmuszą firmy do uległości

Nie ma co liczyć na wielkie sensacje, kilku menedżerów wyższego szczebla będzie jednak musiało stawić czoła sporym niedogodnościom. Od 25 maja aktywiści będą podejmować zróżnicowane działania. Hakerzy będą poszukiwać sposobów na włamanie się do określonych firm, a dane zaczną wykradać i ujawniać dopiero po wejściu RODO w życie tylko po to, aby narobić zamieszania i spowodować nakładanie kar. Drugim typem działań aktywistów będą skoordynowane wnioski o dostęp do danych i ich usunięcie, wysyłane przez osoby, których dane dotyczą, w nadziei, że firma będąca ich adresatem będzie musiała poświęcić na nie dużo czasu i pieniędzy. Ich wysyłaniem zajmą się najprawdopodobniej grupy konsumenckie i/lub przeciwnicy globalizacji.

Polecamy: RODO. Ochrona danych osobowych. Przewodnik po zmianach

  • Mit 2: Z wybiciem północy organy regulacyjne przeprowadzą naloty na tysiące przedsiębiorstw

Nie będzie żadnych masowych nalotów. Zasadniczo, takie akcje byłyby możliwe — urząd regulacyjny w Wielkiej Brytanii przeprowadził, trwający tydzień, nalot na biura firmy Cambridge Analytica po skandalu dotyczącym Facebooka. Jednak nie stanie się to od razu po wprowadzeniu w życie nowych regulacji i z pewnością nie na skalę masową.

  • Mit 3: Dramaty na salach sądowych będą toczyć się na oczach milionów telewidzów

Można spodziewać się niszczących reputację incydentów i sporej aktywności w sądach w Europie. Jednak sprawy te nie będą miały dużego potencjału medialnego ze względu na wolne tempo postępowań. Z całą pewnością sądy pomogą uściślić definicje zawarte w RODO. Batalie sądowe, z biegiem czasu, przyniosą więc przynajmniej rewizję polityk przedsiębiorstw. Przepisy RODO będą zapewne rozwijać się przez wiele lat i nastąpi w nich sporo istotnych zmian.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Mit 4: W 2018 r. nałożone zostaną pierwsze dotkliwe kary

Z całą pewnością nie stanie się to w 2018 r. Bez wątpienia możemy spodziewać się wkrótce pewnych dużych naruszeń ochrony danych osobowych, w których rozpatrywanie z pewnością zaangażują się również regulatorzy. Jeśli jednak naruszenie nie będzie wynikiem rażącego zlekceważenia kwestii bezpieczeństwa danych i nie będzie pociągało za sobą poważnych nadużyć w obszarze danych osobowych, wysokie kary nie będą najprawdopodobniej codziennością, a regulatorzy będą stosować podejście stopniowane.

Zobacz: RODO dla firm

  • Mit 5: RODO zmieni świat

REKLAMA

To raczej pojawienie się RODO jest dowodem na to, że świat się zmienił. RODO wywiera i będzie wywierać wpływ na cały świat. Już teraz są duże naciski na wprowadzenie federalnych przepisów o ochronie danych osobowych w Stanach Zjednoczonych. Niestety na rynku w dalszym ciągu będą stosowane polityki prywatności pełne pokrętnych, długich postanowień, możemy jednak liczyć na to, że większość firm właściwie zrozumie ducha rozporządzenia RODO. Firma Commvault już teraz dostrzega korzyści, jakie czerpią jej klienci z przygotowania się na wejście w życie tych przepisów — należą do nich choćby obniżenie kosztów informatycznych, inteligentniejsze korzystanie z danych i wzrost produktywności pracowników.

W ostatecznym rozrachunku 25 maja coś się zmieni. Europejczycy odbiorą wielkim, potężnym korporacjom i globalnym monopolistom technologicznym pewną część władzy. Firmy wreszcie będą miały powód, aby przyjrzeć się przechowywanym w swoich systemach danym i przemyśleć to, co z nimi robią. To, co naprawdę stanie się po wejściu RODO w życie, zależy więc od nas samych — od tego, jak zareagujemy jako przedsiębiorstwa, i od tego, jak wykorzystamy nasze nowe możliwości jako obywatele.

Autor: Nigel Tozel, Solutions Marketing Director w regionie EMEA w Firmie Commvault

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Newseria.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA