REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wigilia firmowa w czasie pandemii

Wigilia
Wigilia
Darek Delmanowicz
PAP

REKLAMA

REKLAMA

Duża liczba zakażeń Covid-19 w Polsce skłania pracodawców do zastanowienia się jak w tym roku rozwiązać kwestie świątecznych spotkań dla pracowników. Czy ponownie wigilie online i paczki wysyłane na home office zdominują grudniową, firmową rzeczywistość?

Wigilia firmowa na home office

Jak pokazało badanie "Powrót firm do biura a pandemia Covid-19" zrealizowane przez Dailyfruits 42% firm pracujących zdalnie powróci do biur dopiero w 2022 roku. Realizowana wciąż praca w modelu zdalnym i hybrydowym w wielu firmach ponownie wykluczy możliwość realizacji firmowych, świątecznych wydarzeń w tradycyjnej formie. Wielu pracodawców,  podobnie jak w zeszłym roku poszukuje więc alternatywy dla świątecznego spotkania z pracownikami.

REKLAMA

REKLAMA

Tradycja firmowych, świątecznych spotkań zanim zaczęliśmy funkcjonować w pandemicznej rzeczywistości była mocno obecna w życiu zawodowym Polaków. Były to spotkania mniej formalne, często realizowane w restauracjach, sprzyjające integracji pracowników, wprowadzające do organizacji świąteczną atmosferę, ale także służące podsumowaniom roku i prezentacji planów na nowy okres.

Do grudniowych świąt zostało jeszcze trochę czasu, ale pracodawcy bogatsi o zeszłoroczne doświadczenia wiedzą, że przygotowanie wydarzenia online czy przygotowanie upominków dla pracowników na home office wymaga czasu. Przybierająca na sile czwarta fala pandemii Covid-19 nie pozostawia złudzeń, że w tym roku również wiele świątecznych spotkań zostanie odwołanych lub zamienionych na wersję online.

Liczy się coraz mocniej aspekt społeczny

Na rynku pojawia się coraz więcej badań pokazujących jak ważny jest aspekt społeczny pracy realizowany przez bezpośrednie kontakty ze współpracownikami i przełożonymi oraz realne wsparcie ze strony pracodawcy. Zanim zaczęliśmy się mierzyć z pandemiczną rzeczywistością, to właśnie tradycyjne spotkania świąteczne i upominki w postaci paczek, które większość nas w grudniu przynosiła z biura, były elementem wspierającym relacje na linii pracownikpracodawca.

Upominek dla pracownika akcentujący świąteczną tradycję

REKLAMA

Upominek od pracodawcy to w wielu organizacjach część świątecznej, firmowej tradycji i pracodawcy nie chcą z niej rezygnować. Dlatego wiele firm, podobnie jak w zeszłym roku decyduje się, aby wykorzystać możliwość wysyłki paczek dla pracowników na home office. Już od września zauważyliśmy po skali zapytań z działów HR, że zainteresowanie takim rozwiązaniem wśród pracodawców jest bardzo duże. Firmy poszukują rozwiązań e-commerce, które umożliwią im uporanie się z całym procesem logistycznym wysyłki paczek dla pracowników, szczególnie w opcji na home office. – komentuje Jacek Kwiecień CEO z firmy Dailyfruits, która wdrożyła platformę sendgift.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pracodawcy decydując się na proces wysyłki paczek dla pracowników, co widać po zapytaniach, które napływają już od września do takich firm jak m.in. Dailyfruits, zwracają uwagę przede wszystkim na możliwość kompleksowej realizacji tej usługi i personalizację paczek. Liczy się na przykład możliwość dodania do paczki firmowych gadżetów dla pracowników, aby podkreślić więź z firmą i zaakcentować obecność pracodawcy w życiu pracownika. Z roku na rok coraz więcej pracodawców zwraca również uwagę na możliwości skomponowania paczek z ekologicznych produktów oraz zapakowania ich w ekologiczny karton.

Paczka dla pracowników to wciąż realny i praktyczny upominek, który jest alternatywą dla kolejnego benefitu online oferowanego przez pracodawcę w modelu pracy zdalnej lub hybrydowej. W tym roku taki upominek w grudniu może ponownie stać się w wielu firmach  dodatkiem do firmowej wigilii online lub substytutem tradycyjnego spotkania świątecznego z pracodawcą.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

REKLAMA

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

REKLAMA

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

REKLAMA