REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dobra praktyka apteczna przynosi najlepsze efekty

  • Artykuł sponsorowany
Salus International Sp. z o.o. otrzymał tytuł Symbol Odpowiedzialności Społecznej 2022. Nagrodę podczas gali finałowej w Katowicach odebrał Marek Mańkowski, członek zarządu.
Salus International Sp. z o.o. otrzymał tytuł Symbol Odpowiedzialności Społecznej 2022. Nagrodę podczas gali finałowej w Katowicach odebrał Marek Mańkowski, członek zarządu.
fot. materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

O tym, jak zaufanie wpływa na potencjał pracownika, czym jest dobra praktyka apteczna oraz w jaki sposób zrównoważony łańcuch dostaw i realizacja celów społecznych dają szanse na długotrwały rozwój, opowiada Marek Mańkowski, członek zarządu Salus International Sp. z o.o. w rozmowie z Adrianem Morelem.

Wasza działalność określa formułę funkcjonowania przedsiębiorstwa. Czy kwestie prozdrowotne i charytatywne mają na to wpływ?

REKLAMA

Działania Salus International w tym zakresie zawsze obejmowały aktywność charytatywną, prozdrowotną czy społeczną. Taki model biznesu wykreował nieżyjący już założyciel firmy, mgr farmacji Aleksander Żurek. Te działania mają w konsekwencji pozytywny skutek biznesowy. Zadowolony kontrahent i zadowolony pracownik to przecież lepsza współpraca oraz lepsza efektywność. Nasza aktywność promująca zdrowie może być zarówno edukacyjna jak i charytatywna, z czasem określiła formułę funkcjonowania firmy. Aleksander Żurek był menedżerem wizjonerem, który wyprzedzał swoją epokę i od dawna wdrażał to, co teraz nazywamy zrównoważonym rozwojem, w którym potrzeby społeczne są zaspokojone bez umniejszania szans innych. Powstała również honorowa nagroda naukowa im. Aleksandra Żurka, zainicjowana przez redaktora naczelnego czasopisma aptekarskiego, Wiktora Szukiela, z którym nasza firma współpracuje od wielu lat.

Jak zatem wygląda utwierdzanie waszej aktualnej pozycji na rynku?

Rozwój całej grupy kapitałowej Salus International trzeba oceniać z szerszej perspektywy, dostosowując możliwości łańcucha dostaw do procedur dobrej praktyki aptecznej, z dążeniem do osiągania jak najlepszych efektów, zarówno w zakresie pozycji rynkowej, jak i finansowej. Sytuacja na rynku farmaceutycznym w stosunku do lat ubiegłych zmieniła się diametralnie, co wymaga również od nas wielu zmian, reorganizacji pracy, a także świeżego, często niekonwencjonalnego podejścia do klienta. Współpracujemy m.in. z rynkiem aptek ogólnodostępnych czy z rynkiem szpitalnym, gdzie konkurencja jest ogromna, a zmiany prawne nie zawsze ułatwiają naszą codzienną działalność. Natomiast dzięki partnerom w biznesie oraz w działaniach prospołecznych jesteśmy w stanie osiągać zamierzone cele.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy przy osiąganiu celów pomaga prawidłowe funkcjonowanie zrównoważonego łańcucha dostaw?

Aby osiągnąć zrównoważony łańcuch dostaw, każde przedsiębiorstwo musi zająć się kwestiami środowiskowymi, społecznymi, ekonomicznymi i prawnymi w całym łańcuchu, ponieważ ma to wpływ na późniejsze zmniejszenie ilości odpadów, poprawia warunki pracy oraz zdrowie, a także wpływa na bezpieczeństwo pracowników. Natomiast dla nas zrównoważony rozwój to coś więcej niż działanie prospołeczne, ekologiczne i przyjazne dla środowiska. To system zarządzania przedsiębiorstwem, który opiera się na połączeniu efektywności całego zespołu, wykorzystania zasobów i łatwości wprowadzania procesów, połączonych z wymaganiami i wdrożonymi procedurami, który ma na celu minimalizację marnotrawstwa w zakresie pracy, formalizacji, energii czy materiałów.

W zarządzaniu przedsiębiorstwem ważna jest też lista potencjalnych ryzyk. W jaki sposób pomaga wam ona w codziennym funkcjonowaniu?

Świadomość, jaka jest lista ryzyk w trakcie realizacji bieżących działań przedsiębiorstwa, to tylko część sukcesu. Pod tym kątem w Salus International przede wszystkim skupiamy się na likwidacji zagrożeń oraz na sposobach radzenia sobie w określonych sytuacjach. Zarządzanie jakością pracy i wprowadzanie przejrzystych zasad wobec każdego etapu działalności pomaga nam w minimalizowaniu każdego zagrożenia. Występujące ryzyko na różnym etapie łańcucha dostaw lub sytuacje kryzysowe są nieuniknione, jednak znalezienie sposobu, żeby sobie z nimi radzić, to największe osiągnięcie w każdym przedsiębiorstwie. W naszej firmie nad sprawnością i efektywnością tych działań czuwają osoby, których koncentracja, doświadczenie i umiejętność przewidywania skutków są nieocenione.

Zatem: jakie wartości wpływają na odpowiedzialne prowadzenie biznesu w Salus International?

Odpowiedzialność w zarządzaniu biznesem uświadamia każdemu menedżerowi, że zrównoważony rozwój staje się bardzo istotny w działalności, przede wszystkim pod wpływem rosnącej konkurencji i nacisku konsumentów, którzy są przekonani, że wzrostowi efektywności powinno towarzyszyć lepsze realizowanie celów społecznych, istotnych dla zrównoważonego rozwoju. Warunkiem koniecznym istnienia przedsiębiorstwa w długim czasie jest zaspokajanie potrzeb społecznych poprzez dostarczanie produktów w taki sposób, aby nie dopuszczać do degradacji kapitału przyrodniczego i społecznego. To ma wpływ nie tylko na pozytywną ocenę zewnętrzną przedsiębiorstwa, lecz również na budowanie bardziej przyjaznych relacji pomiędzy pracownikami i pracodawcą, a w konsekwencji ze środowiskiem naturalnym. Z kolei konkurencja na rynku farmaceutycznym wymaga jak największej przejrzystości w tworzeniu zrównoważonego łańcucha dostaw, zatem dbałość i dobrowolne dostosowanie do wymagań rynku daje nam szanse na długotrwały rozwój.

salus

salus

Salus International Sp. z o.o. otrzymał tytuł Symbol Odpowiedzialności Społecznej 2022. Nagrodę podczas gali finałowej w Katowicach odebrał Marek Mańkowski, członek zarządu.

fot. materiały prasowe

Zarządzanie zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju okazało się skuteczną metodą zdobywania przewagi konkurencyjnej na rozwiniętym rynku. Nasze inwestycje w niektóre rozwiązania ekologiczne to czysta oszczędność. Ekologia oznacza naukę o współzależnościach pomiędzy organizmami a otaczającym je środowiskiem. Natomiast ochrona środowiska to działanie mające na celu właściwe wykorzystanie oraz odnawianie zasobów i składników przyrody.

Czy prowadzicie narrację związaną z obszarami wrażliwymi społecznie, m.in. pod kątem świadomości i edukacji?

REKLAMA

Od lat jesteśmy zaangażowani w działania edukacyjne oraz w zwiększanie świadomości społecznej. Przykładem może być projekt edukacyjny „Bezpieczna Farmakoterapia”, który integruje środowiska lekarskie i farmaceutyczne w celu stworzenia jak najlepszych warunków do ochrony zdrowia pacjenta. Na ten projekt składa się organizacja corocznej Ogólnopolskiej Konferencji Lekarsko­ Farmaceutycznej, której XII edycja odbyła się we wrześniu. Atutem tej konferencji jest jej poziom merytoryczny i nadzór naukowy sprawowany przez dziekanów wydziałów farmaceutycznego i lekarskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego, z którymi współpracujemy od lat.

Salus International angażuje się też w akcje skierowane do młodszych odbiorców. Jedną z nich była akcja realizowana we współpracy z Fundacją Zdrowie i Opieka pt. „Witaminogród". Akcja ta miała na celu uświadamianie najmłodszych, że leki nie są cukierkami i powinny być zażywane tylko w wyjątkowych sytuacjach, oraz, że apteka jest miejscem, w którym można zasięgnąć zarówno informacji, jak i porady zdrowotnej.

Jakie pozostałe rozwiązania przyczyniły się do rozwoju firmy, pomimo utrudnień wywołanych m.in. przez pandemię?

Trudno dyskutować o konkretnych rozwiązaniach, które miały wpływ na rozwój Salus International w czasie pandemii, zwłaszcza, że dla hurtowni farmaceutycznej był to czas wyjątkowych wyzwań. Wszyscy pamiętamy ogólnospołeczny strach przed tą chorobą, a sprostanie wymaganiom, jakie postawił przed nami w tym czasie rynek, było zapewne nieoczekiwane. Zmieniała się oferta produktowa, a popyt na konkretne leki czy produkty lecznicze udowodniły, że siła tkwi w człowieku. Pandemia pokazała nam, że elastyczność i szybka reakcja na potrzeby klienta to najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązania. Zaufanie w potencjał pracowników również jest kluczowe, ponieważ dzięki ich zaangażowaniu w pracę, reakcje na sytuacje losowe są dynamiczne.

Czy to wpłynęło na wprowadzenie innowacji do procesu funkcjonowania firmy?

Jeśli oczekujemy większych zysków, lepszych efektów, zwiększenia liczby klientów lub większej wydajności, to musimy wprowadzać zmiany. Nie są one jednorazowe, lecz stanowią cykliczny proces rozłożony w czasie, który wymaga nauki nowych umiejętności od pracowników, a niejednokrotnie dodatkowych nakładów pracy i kosztów. Zmiany i innowacje wprowadzamy systemowo, konsultując rozwiązania z różnymi sektorami firmy, analizując opinie kontrahentów oraz szacując zyski i straty. To zawsze stanowi wyzwanie, ale sprawnie funkcjonujące przedsiębiorstwo jest jak organizm – wymaga pielęgnacji i ciągłego rozwoju. Salus International jest dobrze funkcjonującym biznesem, z ponad trzydziestoletnią historią, w którym każdy człowiek jest ważny, zarówno pracownik, jak i klient.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA