REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dobra praktyka apteczna przynosi najlepsze efekty

  • Artykuł sponsorowany
Salus International Sp. z o.o. otrzymał tytuł Symbol Odpowiedzialności Społecznej 2022. Nagrodę podczas gali finałowej w Katowicach odebrał Marek Mańkowski, członek zarządu.
Salus International Sp. z o.o. otrzymał tytuł Symbol Odpowiedzialności Społecznej 2022. Nagrodę podczas gali finałowej w Katowicach odebrał Marek Mańkowski, członek zarządu.
fot. materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

O tym, jak zaufanie wpływa na potencjał pracownika, czym jest dobra praktyka apteczna oraz w jaki sposób zrównoważony łańcuch dostaw i realizacja celów społecznych dają szanse na długotrwały rozwój, opowiada Marek Mańkowski, członek zarządu Salus International Sp. z o.o. w rozmowie z Adrianem Morelem.

Wasza działalność określa formułę funkcjonowania przedsiębiorstwa. Czy kwestie prozdrowotne i charytatywne mają na to wpływ?

REKLAMA

REKLAMA

Działania Salus International w tym zakresie zawsze obejmowały aktywność charytatywną, prozdrowotną czy społeczną. Taki model biznesu wykreował nieżyjący już założyciel firmy, mgr farmacji Aleksander Żurek. Te działania mają w konsekwencji pozytywny skutek biznesowy. Zadowolony kontrahent i zadowolony pracownik to przecież lepsza współpraca oraz lepsza efektywność. Nasza aktywność promująca zdrowie może być zarówno edukacyjna jak i charytatywna, z czasem określiła formułę funkcjonowania firmy. Aleksander Żurek był menedżerem wizjonerem, który wyprzedzał swoją epokę i od dawna wdrażał to, co teraz nazywamy zrównoważonym rozwojem, w którym potrzeby społeczne są zaspokojone bez umniejszania szans innych. Powstała również honorowa nagroda naukowa im. Aleksandra Żurka, zainicjowana przez redaktora naczelnego czasopisma aptekarskiego, Wiktora Szukiela, z którym nasza firma współpracuje od wielu lat.

Jak zatem wygląda utwierdzanie waszej aktualnej pozycji na rynku?

Rozwój całej grupy kapitałowej Salus International trzeba oceniać z szerszej perspektywy, dostosowując możliwości łańcucha dostaw do procedur dobrej praktyki aptecznej, z dążeniem do osiągania jak najlepszych efektów, zarówno w zakresie pozycji rynkowej, jak i finansowej. Sytuacja na rynku farmaceutycznym w stosunku do lat ubiegłych zmieniła się diametralnie, co wymaga również od nas wielu zmian, reorganizacji pracy, a także świeżego, często niekonwencjonalnego podejścia do klienta. Współpracujemy m.in. z rynkiem aptek ogólnodostępnych czy z rynkiem szpitalnym, gdzie konkurencja jest ogromna, a zmiany prawne nie zawsze ułatwiają naszą codzienną działalność. Natomiast dzięki partnerom w biznesie oraz w działaniach prospołecznych jesteśmy w stanie osiągać zamierzone cele.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy przy osiąganiu celów pomaga prawidłowe funkcjonowanie zrównoważonego łańcucha dostaw?

Aby osiągnąć zrównoważony łańcuch dostaw, każde przedsiębiorstwo musi zająć się kwestiami środowiskowymi, społecznymi, ekonomicznymi i prawnymi w całym łańcuchu, ponieważ ma to wpływ na późniejsze zmniejszenie ilości odpadów, poprawia warunki pracy oraz zdrowie, a także wpływa na bezpieczeństwo pracowników. Natomiast dla nas zrównoważony rozwój to coś więcej niż działanie prospołeczne, ekologiczne i przyjazne dla środowiska. To system zarządzania przedsiębiorstwem, który opiera się na połączeniu efektywności całego zespołu, wykorzystania zasobów i łatwości wprowadzania procesów, połączonych z wymaganiami i wdrożonymi procedurami, który ma na celu minimalizację marnotrawstwa w zakresie pracy, formalizacji, energii czy materiałów.

W zarządzaniu przedsiębiorstwem ważna jest też lista potencjalnych ryzyk. W jaki sposób pomaga wam ona w codziennym funkcjonowaniu?

Świadomość, jaka jest lista ryzyk w trakcie realizacji bieżących działań przedsiębiorstwa, to tylko część sukcesu. Pod tym kątem w Salus International przede wszystkim skupiamy się na likwidacji zagrożeń oraz na sposobach radzenia sobie w określonych sytuacjach. Zarządzanie jakością pracy i wprowadzanie przejrzystych zasad wobec każdego etapu działalności pomaga nam w minimalizowaniu każdego zagrożenia. Występujące ryzyko na różnym etapie łańcucha dostaw lub sytuacje kryzysowe są nieuniknione, jednak znalezienie sposobu, żeby sobie z nimi radzić, to największe osiągnięcie w każdym przedsiębiorstwie. W naszej firmie nad sprawnością i efektywnością tych działań czuwają osoby, których koncentracja, doświadczenie i umiejętność przewidywania skutków są nieocenione.

Zatem: jakie wartości wpływają na odpowiedzialne prowadzenie biznesu w Salus International?

Odpowiedzialność w zarządzaniu biznesem uświadamia każdemu menedżerowi, że zrównoważony rozwój staje się bardzo istotny w działalności, przede wszystkim pod wpływem rosnącej konkurencji i nacisku konsumentów, którzy są przekonani, że wzrostowi efektywności powinno towarzyszyć lepsze realizowanie celów społecznych, istotnych dla zrównoważonego rozwoju. Warunkiem koniecznym istnienia przedsiębiorstwa w długim czasie jest zaspokajanie potrzeb społecznych poprzez dostarczanie produktów w taki sposób, aby nie dopuszczać do degradacji kapitału przyrodniczego i społecznego. To ma wpływ nie tylko na pozytywną ocenę zewnętrzną przedsiębiorstwa, lecz również na budowanie bardziej przyjaznych relacji pomiędzy pracownikami i pracodawcą, a w konsekwencji ze środowiskiem naturalnym. Z kolei konkurencja na rynku farmaceutycznym wymaga jak największej przejrzystości w tworzeniu zrównoważonego łańcucha dostaw, zatem dbałość i dobrowolne dostosowanie do wymagań rynku daje nam szanse na długotrwały rozwój.

salus

Salus International Sp. z o.o. otrzymał tytuł Symbol Odpowiedzialności Społecznej 2022. Nagrodę podczas gali finałowej w Katowicach odebrał Marek Mańkowski, członek zarządu.

fot. materiały prasowe

Zarządzanie zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju okazało się skuteczną metodą zdobywania przewagi konkurencyjnej na rozwiniętym rynku. Nasze inwestycje w niektóre rozwiązania ekologiczne to czysta oszczędność. Ekologia oznacza naukę o współzależnościach pomiędzy organizmami a otaczającym je środowiskiem. Natomiast ochrona środowiska to działanie mające na celu właściwe wykorzystanie oraz odnawianie zasobów i składników przyrody.

Czy prowadzicie narrację związaną z obszarami wrażliwymi społecznie, m.in. pod kątem świadomości i edukacji?

Od lat jesteśmy zaangażowani w działania edukacyjne oraz w zwiększanie świadomości społecznej. Przykładem może być projekt edukacyjny „Bezpieczna Farmakoterapia”, który integruje środowiska lekarskie i farmaceutyczne w celu stworzenia jak najlepszych warunków do ochrony zdrowia pacjenta. Na ten projekt składa się organizacja corocznej Ogólnopolskiej Konferencji Lekarsko­ Farmaceutycznej, której XII edycja odbyła się we wrześniu. Atutem tej konferencji jest jej poziom merytoryczny i nadzór naukowy sprawowany przez dziekanów wydziałów farmaceutycznego i lekarskiego Uniwersytetu Jagiellońskiego, z którymi współpracujemy od lat.

Salus International angażuje się też w akcje skierowane do młodszych odbiorców. Jedną z nich była akcja realizowana we współpracy z Fundacją Zdrowie i Opieka pt. „Witaminogród". Akcja ta miała na celu uświadamianie najmłodszych, że leki nie są cukierkami i powinny być zażywane tylko w wyjątkowych sytuacjach, oraz, że apteka jest miejscem, w którym można zasięgnąć zarówno informacji, jak i porady zdrowotnej.

Jakie pozostałe rozwiązania przyczyniły się do rozwoju firmy, pomimo utrudnień wywołanych m.in. przez pandemię?

Trudno dyskutować o konkretnych rozwiązaniach, które miały wpływ na rozwój Salus International w czasie pandemii, zwłaszcza, że dla hurtowni farmaceutycznej był to czas wyjątkowych wyzwań. Wszyscy pamiętamy ogólnospołeczny strach przed tą chorobą, a sprostanie wymaganiom, jakie postawił przed nami w tym czasie rynek, było zapewne nieoczekiwane. Zmieniała się oferta produktowa, a popyt na konkretne leki czy produkty lecznicze udowodniły, że siła tkwi w człowieku. Pandemia pokazała nam, że elastyczność i szybka reakcja na potrzeby klienta to najprostsze i najskuteczniejsze rozwiązania. Zaufanie w potencjał pracowników również jest kluczowe, ponieważ dzięki ich zaangażowaniu w pracę, reakcje na sytuacje losowe są dynamiczne.

Czy to wpłynęło na wprowadzenie innowacji do procesu funkcjonowania firmy?

Jeśli oczekujemy większych zysków, lepszych efektów, zwiększenia liczby klientów lub większej wydajności, to musimy wprowadzać zmiany. Nie są one jednorazowe, lecz stanowią cykliczny proces rozłożony w czasie, który wymaga nauki nowych umiejętności od pracowników, a niejednokrotnie dodatkowych nakładów pracy i kosztów. Zmiany i innowacje wprowadzamy systemowo, konsultując rozwiązania z różnymi sektorami firmy, analizując opinie kontrahentów oraz szacując zyski i straty. To zawsze stanowi wyzwanie, ale sprawnie funkcjonujące przedsiębiorstwo jest jak organizm – wymaga pielęgnacji i ciągłego rozwoju. Salus International jest dobrze funkcjonującym biznesem, z ponad trzydziestoletnią historią, w którym każdy człowiek jest ważny, zarówno pracownik, jak i klient.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
80% instytucji stawia na cyfrowe aktywa. W 2026 r. w FinTechu wygra zaufanie, nie algorytm

Grudzień 2025 roku to dla polskiego sektora nowoczesnych finansów moment „sprawdzam”. Podczas gdy blisko 80% globalnych instytucji (raport TRM Labs) wdrożyło już strategie krypto, rynek mierzy się z rygorami MiCA i KAS. W tym krajobrazie technologia staje się towarem. Prawdziwym wyzwaniem nie jest już kod, lecz asymetria zaufania. Albo lider przejmie stery nad narracją, albo zrobią to za niego regulatorzy i kryzysy wizerunkowe.

Noworoczne postanowienia skutecznego przedsiębiorcy

W świecie dynamicznych zmian gospodarczych i rosnącej niepewności regulacyjnej coraz więcej przedsiębiorców zaczyna dostrzegać, że brak świadomego planowania podatkowego może poważnie ograniczać rozwój firmy. Prowadzenie biznesu wyłącznie w oparciu o najwyższe możliwe stawki podatkowe, narzucone odgórnie przez ustawodawcę, nie tylko obniża efektywność finansową, ale także tworzy bariery w budowaniu międzynarodowej konkurencyjności. Dlatego współczesny przedsiębiorca nie może pozwolić sobie na bierność – musi myśleć strategicznie i działać w oparciu o dostępne, w pełni legalne narzędzia.

10 813 zł na kwartał bez ZUS. Zmiany od 1 stycznia 2026 r. Sprawdź, kto może skorzystać

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się zasady, które mogą mieć znaczenie dla tysięcy osób dorabiających bez zakładania firmy, ale także dla emerytów, rencistów i osób na świadczeniach. Nowe przepisy wprowadzają inny sposób liczenia limitu przychodów, który decyduje o tym, czy można działać bez opłacania składek ZUS. Sprawdzamy, na czym polegają te zmiany, jaka kwota obowiązuje w 2026 roku i kto faktycznie może z nich skorzystać, a kto musi zachować szczególną ostrożność.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r.

Będą zmiany w fundacji rodzinnej w 2026 r. Zaplanowano przegląd funkcjonowania fundacji. Zapowiedziano konsultacje i harmonogram prac od stycznia do czerwca 2026 roku. Komentuje Małgorzata Rejmer, ekspertka BCC.

REKLAMA

Fakty i mity dotyczące ESG. Dlaczego raportowanie to nie „kolejny obowiązek dla biznesu” [Gość Infor.pl]

ESG znów wraca w mediach. Dla jednych to konieczność, dla innych modne hasło albo zbędny balast regulacyjny. Tymczasem rzeczywistość jest prostsza i bardziej pragmatyczna. Biznes będzie raportował kwestie środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego. Dziś albo za chwilę. Pytanie nie brzmi „czy”, tylko „jak się do tego przygotować”.

Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie roku 2025 i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [lista spraw do załatwienia] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

REKLAMA

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA