reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Producenci telewizorów zacierają ręce. Zbliża się hossa

Producenci telewizorów zacierają ręce. Zbliża się hossa

Przyszły rok to zdecydowana poprawa na rynku produkcji i sprzedaży telewizorów. Takie są prognozy, a jak będzie? Analitycy twierdzą, że już teraz widać wyraźne odbicie.

W 2021 r. nastąpi szybkie odbicie na rynku produkcji i sprzedaży telewizorów - tak wynika z najnowszego raportu Związku Cyfrowa Polska. Wzrost w tej branży będzie miał związek z m.in. z rozwojem telewizji hybrydowej oraz Igrzyskami Olimpijskimi w Tokio.

Polecamy: Pakiet Kadrowy: Wynagrodzenia 2020 + Czas pracy 2020 + Zatrudnianie i zwalnianie pracowników + Uprawnienia rodziców w pracy

Jak podaje raport: „Telewizory i monitory przyszłości. Rozwój rynku w Polsce na tle światowym i europejskim” pandemia koronawirusa spowodowała spadek sprzedaży telewizorów, a najgorszymi były marzec i kwiecień (średnia sprzedaż telewizorów w Polsce w ostatnich pięciu latach wahała się w przedziale 2,1 – 2,4 mln sztuk). W pierwszym kwartale 2020 r. w Polsce sprzedano ponad 437 tys. sztuk telewizorów, czyli o prawie 10 proc. mniej niż w tym samym okresie w roku poprzednim. W maju 2020 r. wyraźne było ożywienie i wzrosty sprzedaży.

Optymizm producentów

Producenci spodziewają się w najbliższym czasie pewnego wzrostu popytu na odbiorniki telewizyjne w Polsce, ponieważ mija 7 lat od ostatniego dużego wzrostu, który miał miejsce w latach 2012/2013 i był spowodowany wyłączeniem telewizji analogowej na rzecz telewizji cyfrowej. Jednocześnie kolejny etap cyfryzacji telewizji naziemnej (DVB-T2), który jest wdrażany w Polsce, powinien zachęcić konsumentów do wymiany odbiorników na nowe. Eksperci Związku przewidują, że 2021 r. będzie zwyżkowy w sprzedaż z uwagi na odbywające się w tym roku dwie imprezy sportowe – Euro oraz Igrzyska Olimpijskie.

Autorzy raportu zauważają również, że polscy konsumenci coraz rzadziej wybierają tanie modele telewizorów, za to wolą sprzęt nowocześniejszy, typu smart, z dobrą jakością dźwięku i obrazu. "Niemal co roku pojawiają się nowe modele odbiorników z coraz to lepszą jakością obrazu i dźwięku, wyposażone w kolejne nowe technologie, a producenci prześcigają się w dodawaniu nowych funkcjonalności, które jeszcze bardziej mają przekonać konsumentów do zakupu" – komentuje cytowany w raporcie prezes Związku Cyfrowa Polska Michał Kanownik. Podkreśla, że dziś dla konsumentów telewizor to nie tylko narzędzie do odbioru kanałów telewizyjnych, ale dzięki podłączeniu do internetu stał się on prawdziwym centrum rozrywki i edukacji w każdym domu.

Prognozy

Eksperci prognozują, że na polski rynek telewizorów w najbliższym czasie wpływ będzie mieć też kolejny etap cyfryzacji telewizji – wprowadzenia technologii DVB-T2 oraz HbbTV. Jak podaje Cyfrowa Polska w 2019 r. 62 proc. wszystkich polskich gospodarstw domowych posiadało co najmniej jeden telewizor wyposażony w moduł pozwalający odbierać naziemną telewizję cyfrową w standardzie DVB-T2. Prognozują, że w tym roku ten poziom sięgnie 77 proc., a w 2021 r.– nawet 91 proc. Kolejnym impulsem rozwoju rynku telewizorów będzie telewizja hybrydowa.  Eksperci podkreślają, że utrzymujący się stabilny popyt na telewizory oraz dobre perspektywy rozwojowe dla tego rynku ma ogromne znaczenie także dla polskiej gospodarki, m.in ze względu na to, że Polska jest jednym z największych producentów i eksporterów tego sprzętu w Europie.

Jak podaje Związek Cyfrowa Polska produkcja odbiorników telewizyjnych w Polsce sięga średnio 20 mln sztuk rocznie, powstają one z siedmiu zakładach. W raporcie wskazano, że ok. 90 proc. produkcji trafia na rynki zachodnie, głównie do Niemiec.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

reklama

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Koronawirus a przedsiębiorcy

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Dotacje dla firm

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Robert Nogacki

radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama