Kierujesz firmą, działem lub zespołem. Masz coraz więcej spraw na
głowie. Nieraz myślisz: "Lepiej zajmę się tym sam, bo jeśli zlecę to
komuś, będę musiał wyjaśniać wszystko od A do Z, a i tak skończy się na
tym, że parę razy zostanę po godzinach". Być może wątpisz, czy w ogóle
opłaca się szkolić pracowników: mogą zdobyć kwalifikacje Twoim kosztem, a
potem uciec do innych firm. Ale czy czasem zastanawiałeś się, co by się
stało, gdybyś zajął się rozwojem umiejętności swoich ludzi, a oni by
pozostali w zespole?
Książka traktuje o niepowodzeniach firm z utrzymaniem czołowej pozycji w swoich branżach. Chodzi o firmy „dobre” – podziwiane, naśladowane, znane ze skutecznego działania. Gdy jednak przychodzi moment kontaktu tych firm z pewnego rodzaju zmianami technologii branży, nie są one w stanie nadążyć i utrzymać klientów. Miało to miejsce w handlu detalicznego, w branży dysków komputerowych, koparek, stalowni i wielu innych. Na czym polega to zjawisko i jak je okiełznać – dowiesz się z tej książki.
W dzisiejszej gospodarce przedsiębiorstwa turystyczne (hotele, jadłodajnie, obiekty rekreacyjne, sklepy z pamiątkami) nie mogą opierać się wyłącznie na międzypokoleniowej wiedzy jak skutecznie prowadzić biznes. Potrzebna jest wiedza fachowa z zakresu finansów m.in. o dokumentacji finansowej, planowania przepływów pieniężnych, podatków, należności. Jest to ważne do uzyskania kredytu, dotacji unijnej oraz po prostu – do wyjścia na swoje.
Brak znajomości podstawowych pojęć z zakresu społeczeństwa, państwa, prawa, jako obywatele jesteśmy częścią czegoś czego nie rozumiemy. W takim wypadku – prędzej czy później – znajdzie się ktoś kto bez skrupułów wykorzysta naszą niewiedzę dla własnych korzyści. Może to być zawistny sąsiad, niedouczony pracownik administracji publicznej albo zwykły bandyta. Nie wolno ryzykować w ten sposób przyszłości i bezpieczeństwa swojego, swojej rodziny ani swojej firmy.
Książka - w formie przewodnika - adresowana jest do osób planujących rozpocząć działalność gospodarczą na własny rachunek. W sposób przystępny, praktyczny i kompleksowy wskazuje: jaką formę prawną wybrać, jakie płacić podatki, jak wywiązać się z obowiązków wobec ZUS i innych instytucji. To tylko niektóre wątpliwości, z jakimi musi zmierzyć się początkujący przedsiębiorca.Publikacja systematyzuje prawa i obowiązki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej rozproszone w wielu aktach prawnych. Wskazuje te, w jaki sposób można skorzystać z nowej możliwości zawieszenia działalności gospodarczej.W książce skupiono się na przedsiębiorstwach niewielkich rozmiarów z uwagi na ich popularność wśród przyszłych przedsiębiorców oraz proste zasady i niewielkie koszty funkcjonowania. Opracowanie zawiera wskaźniki i stawki aktualne na 2011 r.
„Zasady prowadzenia Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów” wydawane są regularnie już od 20 lat. Pierwsze wydanie tej publikacji ukazało się w 1990 roku i od tego czasu sprzedano łącznie 200.000 egzemplarzy. Świadczy to o nieustającej przydatności tej pozycji książkowej, która cieszy się ogromnym powodzeniem wśród rzeszy przedsiębiorców ale nie tylko, bo także pośród doradców podatkowych i księgowych, w całej Polsce. Coroczna aktualizacja „Zasad…”, uwzględniająca zmiany w przepisach podatkowych sprawia, że książka ta zawsze stanowi pomocne narzędzie w prowadzeniu działalności gospodarczej opodatkowanej na zasadach ogólnych. Jej walorem jest też praktyczne ujęcie problemów, które obrazowane są dodatkowo przykładami. Jej wartość użytkową i merytoryczną oraz funkcjonalny charakter potwierdza popularność niniejszej publikacji.
Sprawozdanie finansowe firmy pozwala zrozumieć w jaki sposób zarabia ona pieniądze, czy jest to działanie trwałe na przyszłość i czy kadra zarządzająca ma na to wpływ. W Polsce stosuje się polski system tworzenia sprawozdań, w Unii obowiązuje system MSSF, a w Stanach – US GAAP. Znajomość tych systemów przydaje się w kontaktach biznesowych z zagranicznymi podmiotami np. przy kredytach, transakcjach, partnerstwach, zakupach i sprzedażach firm). Wszystkie trzy zostały opisane w książce.
W książce "Firmowa strona WWW. Idee, strategia, realizacja" znajdziesz
wszystko to, czego zabrakło w innych publikacjach dotyczących
projektowania serwisów internetowych. Ideą jej autora było pokazanie
całego procesu powstawania witryny: od wyznaczenia strategii, przez
określenie profilu użytkowników, wybór najlepszej technologii, właściwe
dokumentowanie działań, aż po aspekty prawne.
Czasami, gdy obserwujemy duże firmy, zdumiewa nas to, że udaje im się
jakoś funkcjonować -- mimo przerostu biurokracji, gigantycznych pensji
dyrektorów, kosmicznych budżetów reklamowych i ekstrawaganckich siedzib,
których utrzymanie kosztuje miliony. A jednak to właśnie te firmy
trwają na rynku od lat, wyznaczają trendy i mają kolosalne zyski! Jest
to możliwe, ponieważ korporacje stosują podział pracy, realizują
wymierne cele i konsekwentnie trzymają się obranego kursu.
"Początkujący menedżer. Wydanie V" to poradnik opisujący zagadnienia
przydatne każdemu, kto stoi u progu kariery menedżerskiej. Przedstawia
zasady zarządzania personelem, dzięki którym można zyskać poważanie bez
konieczności uciekania się do stosowania argumentów siłowych. Czytając
tę książkę, dowiesz się, jak bezboleśnie wdrożyć się w nowe obowiązki i
wypracować sobie własny styl zarządzania. Nauczysz się rozmawiać z
personelem, motywować pracowników i postępować z osobami zachowującymi
się nieodpowiednio. Poznasz sposoby oceniania pracy swoich podwładnych i
ustalania wynagrodzeń. Przeczytasz także o metodach radzenia sobie ze
stresem, który nierozerwalnie wiąże się z pracą menedżera.
Jeśli poważnie myślisz o otwarciu własnego sklepu, ale boisz się skoczyć
od razu na głęboką wodę albo nie chcesz niepotrzebnie utopić góry
pieniędzy, idealnym rozwiązaniem dla Ciebie będzie założenie sklepu
internetowego. Taki sklep ma niemal same zalety — nie jest drogi w
utrzymaniu, pozwala na elastyczne dopasowanie czasu pracy, zapewnia
dotarcie do klientów mieszkających w innych rejonach kraju albo nawet na
całym świecie. Jest tylko jedno małe "ale" — aby ten biznes przynosił
dochody, musisz perfekcyjnie dopracować swoją witrynę, zapewnić jej
skuteczną promocję, a ponadto nie nadużywać cierpliwości kupujących z
powodu chaotycznej logistyki.
Tytuł książki jest nieco zagmatwany, dotyczy jednak czegoś prostego. Otóż człowiek w miejscu pracy odczuwa wiele różnych nacisków na swoje życie wewnętrzne (tożsamość, postawy, przekonania, samoocenę). Brak świadomości o istnieniu, kierunku i sile tych nacisków oznacza poddawanie się im lub przypadkową obronę, co na dłuższą metę kończy się nieprzyjemnie dla pracownika. Nie jest to poradnik, raczej książka do refleksji i odkrycia wagi pewnych rzeczy, które zwykle zbywa się „to nieistotne”.
BUSINESSEUROPE, Konfederacja Europejskiego Biznesu reprezentująca ponad 20 milionów małych, średnich i dużych przedsiębiorstw przewiduje, że w 2010 roku wzrost realnego PKB w UE wyniesie 1,2 proc., po spadku o 4 proc. w 2009 roku. Mimo to sytuację w dalszym ciągu należy ocenić jako niestabilną i niepewną.
Umowa leasingu, chociaż znana w praktyce obrotu gospodarczego, przez długi czas była tzw. umową nienazwaną, dla której podstawy prawnej należało poszukiwać w treści art. 3531 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., nr 16, poz. 93 ze zmianami, dalej zwanej: „k.c.”), a więc w jak najbardziej ogólnym przepisie prawa cywilnego statuującym tzw. zasadę swobody umów. Nastręczało to wielu problemów praktycznych, interpretacyjnych.