REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Centra handlowe ze stabilną liczbą klientów

Klienci mimo niższej odwiedzalności w porównaniu do czasów przedpandemicznych, wydają więcej .
Klienci mimo niższej odwiedzalności w porównaniu do czasów przedpandemicznych, wydają więcej .

REKLAMA

REKLAMA

Średni wynik odwiedzalności centrów handlowych w drugim tygodniu po wznowieniu działalności wszystkich sklepów (10-16 maja), w dni handlowe był wyższy o 42 proc. w odniesieniu do rezultatów z 2020 r. i osiągnął 84 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku (przed pandemią).

Stabilizacja odwiedzin

REKLAMA

PRCH Daily Footfall Index pokazuje, że po wzmożonej aktywności klientów w pierwszym tygodniu po zniesieniu lockdownu, w centrach handlowych nastąpiła stabilizacja odwiedzalności. W dniach handlowych między 10 a 15 maja wyniki odwiedzalności były wyższe o 42 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. W odniesieniu do okresu sprzed pandemii w 2019 roku wahały się od 81 do 88 proc. w zależności od dnia.

REKLAMA

Dane z ubiegłego tygodnia pokazują, że po zaspokojeniu przez klientów pierwszych, odłożonych w czasie potrzeb zakupowych i wzmożonej aktywności kupujących w pierwszych dniach po lockdownie, podobnie jak w przypadku poprzednich podobnych okresów następuje stabilizacja odwiedzalności. W odniesieniu do wyników z lutego i marca bieżącego roku, kiedy sklepy w galeriach funkcjonowały bez zakłóceń, mamy obecnie do czynienia ze wzrostem poziomu odwiedzalności o około 10 p.p. Po poprzednim lockdownie średni footfall w centrach handlowych przez kilka tygodni utrzymywał się na poziomie około 76 proc., obecna średnia dla dni handlowych przekracza 85 proc.

Większe wydatki na zakupy

REKLAMA

Pierwsze dane pokazują też trend zaobserwowany po wcześniejszych lockdownach - klienci mimo niższej odwiedzalności w porównaniu do czasów przedpandemicznych, wydają więcej i realizują swoje potrzeby zakupowe na poziomach obserwowanych w najlepszych świątecznych okresach sprzedażowych. Według ekspertów banku PKO BP wartość transakcji kartowych klientów tego banku w minionym tygodniu była zbliżona do notowanej przed Bożym Narodzeniem 2020. Ponadto szacują oni wzrost konsumpcji w drugim kwartale 2021 r. o 15 proc. r/r.

Najczęściej odwiedzanymi obiektami handlowymi były centra o średniej wielkości, o powierzchni od 20 do 40 tys. mkw. GLA., gdzie średni footfall w dni handlowe osiągnął 89 proc. wyników z analogicznego okresu w 2019 roku. W badanym tygodniu w największych galeriach handlowych, których powierzchnia przekracza 60 tys. mkw. GLA, odnotowano więcej kupujących niż w obiektach małych do 20 tys. mkw. GLA. Najwięcej odwiedzin odnotowano w centrach handlowych w Regionie Północno-Zachodnim i Północnym, gdzie średnie wyniki z dni handlowych przekraczały 90 proc. odwiedzalności z 2019 roku. Niższą odwiedzalność miały obiekty w Regionie Wschodnim.

Rosnące stopniowo wyniki to efekt przystosowania klientów do funkcjonowania w warunkach pandemii, ale też rosnącego poczucia bezpieczeństwa i stale zwiększającej się liczby osób zaszczepionych. Nieograniczone działanie centrów handlowych umożliwia rozłożenie wizyt w czasie i pozwala na bieżące bezpieczne realizowanie potrzeb zakupowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

Widzieć człowieka. Czyli power skills menedżerów przyszłości

W świecie nieustannych zmian empatia i zrozumienie innych ludzi stają się fundamentem efektywnej współpracy, kreatywności i innowacyjności. Kompetencje przyszłości są związane nie tylko z automatyzacją, AI i big data, ale przede wszystkim z power skills – umiejętnościami interpersonalnymi, wśród których zarządzanie różnorodnością, coaching i mentoring mają szczególne znaczenie.

Czy cydry, wina owocowe i miody pitne doczekają się wersji 0%?

Związek Pracodawców Polska Rada Winiarstwa wystąpił z wnioskiem do Ministra Rolnictwa o nowelizację ustawy o wyrobach winiarskich. Powodem jest brak regulacji umożliwiających polskim producentom napojów winiarskich, takich jak cydr, wina owocowe czy miody pitne, oferowanie produktów bezalkoholowych. W obliczu rosnącego trendu NoLo, czyli wzrostu popularności napojów o zerowej lub obniżonej zawartości alkoholu, coraz więcej firm z branży alkoholowej wprowadza takie opcje do swojej oferty.

REKLAMA

Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku? Komentarz ekspercki

W najbliższą niedzielę (26.01.2025 r.) swój Finał będzie miała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Bez wątpienia wielu przedsiębiorców, jak również tysiące osób prywatnych, będzie wspierać to wydarzenie, a z takiego działania płynie wiele korzyści. Czy darowizna na WOŚP podlega odliczeniu od podatku?

Idą zmiany. Co czeka producentów i użytkowników elektroniki konsumenckiej w 2025 r.?

W 2025 roku branża elektroniki użytkowej czeka rewolucja – od standaryzacji ładowarek do smartfonów, przez obowiązkowy recykling baterii, aż po prawo do naprawy. A do tego wszystkiego… nieprzewidywalna polityka Donalda Trumpa. Co jeszcze wpłynie na przyszłość technologii?

REKLAMA