REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Integracja Google Plus i YouTube - nowe możliwości dla firm?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

Jesteśmy świadkami licznych procesów i zmian zachodzących na największym serwisie filmowym, jakim jest YouTube. Właśnie dokonuje się jego integracja z Google Plus, która według twórców ma stwarzać ogromne możliwości dla użytkowników na całym świecie.

Na razie zarówno idea jak i plany tych modyfikacji są jeszcze mgliste i nie do końca jasne. Postępują one wolno, ale sukcesywnie. Zmienia się nawet wygląd tego najpopularniejszego serwisu z filmami - ikona YT, czcionka, pasek menu, wtyczki społecznościowe, szare i czarne tło strony. Do czego to wszystko może zmierzać?

REKLAMA


O integracji Google i YouTube objaśnień kilka

REKLAMA


Wiele mówi się o tym, że dzięki połączeniu YT z Google Plus, użytkownicy zyskują łatwy dostęp do filmów z poziomu tego portalu społecznościowego. Usprawnień jest wiele i ma być więcej. Po pierwsze, playlista może generować się automatycznie. Wystarczy wpisać jedno słowo w youtubową wyszukiwarkę i otrzymamy satysfakcjonujące wyniki, zarówno muzyczne, jak i filmowe, reklamowe itd. Zadowoleni z wyników naszego wyszukiwania, możemy dzielić się znaleziskami ze znajomymi z kręgów. Poza tym sami zyskujemy dostęp do materiałów, które interesują naszych znajomych. Rozbudowana zostaje funkcja rekomendowania, komentowania i dzielenia się filmikami video.


Z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych, usprawniono funkcję oglądania filmików w YT w wybranym wymiarze. Dzięki odpowiednio skonstruowanemu paskowi menu po lewej stronie, łatwo można zarządzać subskrypcjami.


Co do samego YouTube, zmodyfikowany interfejs wykonany w stylu Cosmic Panda ma być bardziej przejrzysty dla użytkownika. Na stronie głównej znajduje się pasek menu, ułatwiający dostęp do poszczególnych kanałów i poruszanie się po nich. Wtyczki do social mediów (z Google Plus i FB na czele) przez bezpośrednie połączenie z nimi mają zachęcać do dzielenia się interesującymi materiałami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Nie sposób jednoznacznie ocenić, czy zwiększenie liczby reklam na YouTube to rezultat integracji z Google. Nie ulega natomiast wątpliwości, że owo rozszerzenie powierzchni reklamowej jest ogromną szansą dla firm. W związku z ewolucją tego serwisu, wzrostem jego oglądalności wśród internautów, poprawą jakości obsługi na urządzeniach mobilnych oraz wszelkimi udogodnieniami związanymi z Google Plus - reklamy w formie filmiku video, publikowane na YT mają w tej chwili większy potencjał niż kiedykolwiek dotąd.


Videomarketing?


Wbrew powszechnym przekonaniom, działania reklamowe związane ze spotami to wcale nie domena wielkich, znanych i świetnie prosperujących firm. Coraz częściej sięgają po nie dopiero rozwijające się przedsiębiorstwa. Mogą sobie na to pozwolić - videomarketing na YouTube nie wymaga dużych nakładów finansowych. Dzięki rozwojowi technologicznemu, dysponowanie odpowiednim sprzętem może zaowocować świetnie zrobionym filmikiem. Co więcej, możliwe jest stylizowanie spotu na dzieło amatorów. Twórcy reklam przeznaczonych do emisji w sieci mają większą swobodę niż autorzy reklam telewizyjnych. O ile w TV wymagana jest poprawność i nie przekraczanie granicy dobrego smaku, videomarketing dopuszcza taką możliwość. Przykładem jest wycofana z anteny reklama Tesco, do powstania której zainspirowała osoba księdza Natanka. W sieci oglądalność spotu przekroczyła najśmielsze oczekiwana. W videomarketingu najbardziej liczy się bowiem nie budżet, lecz pomysł, zainteresowanie odbiorcy i akcent humorystyczny.


Od czego zacząć?


Załóżmy, że firma A zatrudniła młodych, kreatywnych studentów ASP, którzy stworzyli zabawny, świetnie zrobiony krótki filmik o wypuszczanym właśnie na rodzimy rynek produkcie. Jak przeprowadzić cały proces dystrybucji na YouTube?


Przede wszystkim należy sformułować do filmiku reklamę tekstową i pasującą do niej klatkę ze spotu, a także wybrać słowa kluczowe, na które film będzie wyświetlany.

REKLAMA


Istnieją właściwie różne sposoby emisji spotu. First watch, to reklama, którą użytkownik obejrzy przed wyświetleniem pierwszego filmu w danym dniu (wykupuje się emisję takiego filmu pre-roll na dany dzień). Inna forma dystrybucji to „wmieszanie” spotu pomiędzy inne treści zamieszczane na YouTube. Spot reklamowy może być opatrzony marką firmy i dystrybuowany z jej konta. Może być także „wypuszczony” przez „anonimowego” użytkownika jako ciekawostka lub zabawny spot rozrywkowy (czasem przyjmuje to formę marketingu wirusowego).


Konto firmowe na Youtubie jest niezłą ideą - pozwala zainteresowanemu użytkownikowi odnaleźć wszystkie spoty reklamowe danej firmy. Co ciekawe, tworzone teraz konta YT będą zintegrowane z Gmailem (przy czym konta już istniejące pozostaną niezmienione). Już od kilku miesięcy użytkownicy Gmaila, korzystający z poczty w jednej karcie i odtwarzający filmik na w drugiej byli automatycznie logowani na YouTubie. Serwis zapamiętuje odtwarzane przez nich materiały i podczas kolejnej wizyty sugeruje odpowiednie kanały.


Do tej pory działania reklamowe na YT najłatwiej i najczęściej można było prowadzić z poziomu AdWords. Kampanię tworzy się poprzez dodanie jej w interfejsie AdWords za pomocą opcji „zacznij od miejsc docelowych”. Należy wybrać grupę reklamową, lokalizację, miejsca docelowe i słowa kluczowe. Twórcy YouTube obiecują powstanie nowoczesnego panelu reklamowego, który usprawniłby wszelkie działania związane z emisją reklam.


Rokowania


Wziąwszy pod uwagę fakt, że - jak wskazują eksperci - tylko ok. 30% internautów pomija reklamy na YouTube oraz, że serwis ten bije wszelkie rekordy odwiedzin - celowanie w „youtubemarketing” wydaje się być strzałem w dziesiątkę. A do tego koszty wcale nie są wysokie. Jeśli wziąć pod uwagę także użytkowników urządzeń mobilnych, dla których przedsięwzięto rozmaite udogodnienia - przed YouTube świetlana przyszłość.

  

 

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mobbing w pracy: jak rozpoznać i chronić się przed nim?

Poznaj definicję, przyczyny i formy mobbingu oraz praktyczne sposoby ochrony przed nim – wszystkie wskazówki prosto z rozmowy z ekspertką Katarzyną Bednarczykówą, autorką książki "Masz się łasić".

Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Badania Uniwersytetu Stanford: Polscy programiści odnoszą największe korzyści z AI [KOMENTARZ]

Polska błyszczy wśród europejskich krajów pod względem produktywności programistów korzystających z AI. Jednak niska adopcja technologii i wysoki poziom poprawek stawiają pytania o jakość i przyszłość. O tym, jak interpretować wyniki badań ze Stanford opowiedział członek zespołu badawczego.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

REKLAMA

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

REKLAMA

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA