REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Integracja Google Plus i YouTube - nowe możliwości dla firm?

REKLAMA

Jesteśmy świadkami licznych procesów i zmian zachodzących na największym serwisie filmowym, jakim jest YouTube. Właśnie dokonuje się jego integracja z Google Plus, która według twórców ma stwarzać ogromne możliwości dla użytkowników na całym świecie.

Na razie zarówno idea jak i plany tych modyfikacji są jeszcze mgliste i nie do końca jasne. Postępują one wolno, ale sukcesywnie. Zmienia się nawet wygląd tego najpopularniejszego serwisu z filmami - ikona YT, czcionka, pasek menu, wtyczki społecznościowe, szare i czarne tło strony. Do czego to wszystko może zmierzać?

REKLAMA


O integracji Google i YouTube objaśnień kilka

REKLAMA


Wiele mówi się o tym, że dzięki połączeniu YT z Google Plus, użytkownicy zyskują łatwy dostęp do filmów z poziomu tego portalu społecznościowego. Usprawnień jest wiele i ma być więcej. Po pierwsze, playlista może generować się automatycznie. Wystarczy wpisać jedno słowo w youtubową wyszukiwarkę i otrzymamy satysfakcjonujące wyniki, zarówno muzyczne, jak i filmowe, reklamowe itd. Zadowoleni z wyników naszego wyszukiwania, możemy dzielić się znaleziskami ze znajomymi z kręgów. Poza tym sami zyskujemy dostęp do materiałów, które interesują naszych znajomych. Rozbudowana zostaje funkcja rekomendowania, komentowania i dzielenia się filmikami video.


Z myślą o użytkownikach urządzeń mobilnych, usprawniono funkcję oglądania filmików w YT w wybranym wymiarze. Dzięki odpowiednio skonstruowanemu paskowi menu po lewej stronie, łatwo można zarządzać subskrypcjami.


Co do samego YouTube, zmodyfikowany interfejs wykonany w stylu Cosmic Panda ma być bardziej przejrzysty dla użytkownika. Na stronie głównej znajduje się pasek menu, ułatwiający dostęp do poszczególnych kanałów i poruszanie się po nich. Wtyczki do social mediów (z Google Plus i FB na czele) przez bezpośrednie połączenie z nimi mają zachęcać do dzielenia się interesującymi materiałami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Nie sposób jednoznacznie ocenić, czy zwiększenie liczby reklam na YouTube to rezultat integracji z Google. Nie ulega natomiast wątpliwości, że owo rozszerzenie powierzchni reklamowej jest ogromną szansą dla firm. W związku z ewolucją tego serwisu, wzrostem jego oglądalności wśród internautów, poprawą jakości obsługi na urządzeniach mobilnych oraz wszelkimi udogodnieniami związanymi z Google Plus - reklamy w formie filmiku video, publikowane na YT mają w tej chwili większy potencjał niż kiedykolwiek dotąd.


Videomarketing?


Wbrew powszechnym przekonaniom, działania reklamowe związane ze spotami to wcale nie domena wielkich, znanych i świetnie prosperujących firm. Coraz częściej sięgają po nie dopiero rozwijające się przedsiębiorstwa. Mogą sobie na to pozwolić - videomarketing na YouTube nie wymaga dużych nakładów finansowych. Dzięki rozwojowi technologicznemu, dysponowanie odpowiednim sprzętem może zaowocować świetnie zrobionym filmikiem. Co więcej, możliwe jest stylizowanie spotu na dzieło amatorów. Twórcy reklam przeznaczonych do emisji w sieci mają większą swobodę niż autorzy reklam telewizyjnych. O ile w TV wymagana jest poprawność i nie przekraczanie granicy dobrego smaku, videomarketing dopuszcza taką możliwość. Przykładem jest wycofana z anteny reklama Tesco, do powstania której zainspirowała osoba księdza Natanka. W sieci oglądalność spotu przekroczyła najśmielsze oczekiwana. W videomarketingu najbardziej liczy się bowiem nie budżet, lecz pomysł, zainteresowanie odbiorcy i akcent humorystyczny.


Od czego zacząć?


Załóżmy, że firma A zatrudniła młodych, kreatywnych studentów ASP, którzy stworzyli zabawny, świetnie zrobiony krótki filmik o wypuszczanym właśnie na rodzimy rynek produkcie. Jak przeprowadzić cały proces dystrybucji na YouTube?


Przede wszystkim należy sformułować do filmiku reklamę tekstową i pasującą do niej klatkę ze spotu, a także wybrać słowa kluczowe, na które film będzie wyświetlany.

REKLAMA


Istnieją właściwie różne sposoby emisji spotu. First watch, to reklama, którą użytkownik obejrzy przed wyświetleniem pierwszego filmu w danym dniu (wykupuje się emisję takiego filmu pre-roll na dany dzień). Inna forma dystrybucji to „wmieszanie” spotu pomiędzy inne treści zamieszczane na YouTube. Spot reklamowy może być opatrzony marką firmy i dystrybuowany z jej konta. Może być także „wypuszczony” przez „anonimowego” użytkownika jako ciekawostka lub zabawny spot rozrywkowy (czasem przyjmuje to formę marketingu wirusowego).


Konto firmowe na Youtubie jest niezłą ideą - pozwala zainteresowanemu użytkownikowi odnaleźć wszystkie spoty reklamowe danej firmy. Co ciekawe, tworzone teraz konta YT będą zintegrowane z Gmailem (przy czym konta już istniejące pozostaną niezmienione). Już od kilku miesięcy użytkownicy Gmaila, korzystający z poczty w jednej karcie i odtwarzający filmik na w drugiej byli automatycznie logowani na YouTubie. Serwis zapamiętuje odtwarzane przez nich materiały i podczas kolejnej wizyty sugeruje odpowiednie kanały.


Do tej pory działania reklamowe na YT najłatwiej i najczęściej można było prowadzić z poziomu AdWords. Kampanię tworzy się poprzez dodanie jej w interfejsie AdWords za pomocą opcji „zacznij od miejsc docelowych”. Należy wybrać grupę reklamową, lokalizację, miejsca docelowe i słowa kluczowe. Twórcy YouTube obiecują powstanie nowoczesnego panelu reklamowego, który usprawniłby wszelkie działania związane z emisją reklam.


Rokowania


Wziąwszy pod uwagę fakt, że - jak wskazują eksperci - tylko ok. 30% internautów pomija reklamy na YouTube oraz, że serwis ten bije wszelkie rekordy odwiedzin - celowanie w „youtubemarketing” wydaje się być strzałem w dziesiątkę. A do tego koszty wcale nie są wysokie. Jeśli wziąć pod uwagę także użytkowników urządzeń mobilnych, dla których przedsięwzięto rozmaite udogodnienia - przed YouTube świetlana przyszłość.

  

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA