REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Aplikacje Google dla biznesu

REKLAMA

Aplikacje tworzone na usługach Google to propozycja zarówno dla małych firm działających w środowisku internetowym, jak również rozbudowanych korporacji. Pozwalają one zaoszczędzić czas, maksymalnie skrócić obieg informacji oraz uprościć komunikację na linii B2C. Dodatkowo są dostosowane do potrzeb środowisk biznesowych, łatwe w konfiguracji i - co ważne - bezpłatne.

 

REKLAMA

REKLAMA

Korzystanie z aplikacji w celu wzmocnienia komunikacji B2C niepodzielnie kojarzyło się do tej pory z portalami społecznościowymi. Coraz większą popularność zyskują jednak rozwiązania oparte na darmowych narzędziach Google. Odpowiednio dostosowane do potrzeb różnych użytkowników, pozwalają na zwiększenie efektywności obiegu informacji, przy jednoczesnej optymalizacji wykorzystywanych zasobów, czasu i pieniędzy.

 

Darmowe usługi Google ułatwiają pracę grupową, prowadzenie firmy i co najważniejsze stanowią bardzo dobrą alternatywę dla komercyjnych, często płatnych rozwiązań. Nic więc dziwnego, że już od dłuższego czasu są idealną bazą dla webmasterów. Skonfigurowane z własną domeną oraz zmodyfikowane za pomocą odpowiednich aplikacji, dostosowanych do potrzeb użytkowników biznesowych, mogą być wykorzystywane zarówno na stronie firmowej, jak również w wewnętrznym intranecie. Oferta aplikacji bazujących na usługach Google jest spora i dostosowana zarówno dla właścicieli małych przedsiębiorstw oraz rozbudowanych korporacji.

REKLAMA

 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Geolokalizacja Google

 

Jedną z najbardziej znanych aplikacji Google wykorzystywanych w sektorze B2B i B2C jest interfejs programowania GeoSearch pozwalający na dodawanie do własnej strony funkcji geolokalizacji w formie wirtualnej mapy Google Maps, czy zdjęcia Google Earth.  Usługa znajduje zastosowanie w szczególności w formularzach kontaktowych, dając użytkownikowi możliwość zlokalizowania siedziby firmy. Nowością jest natomiast wykorzystywanie zdjęć pobranych z  Google Earth, które pozwalają  nie tylko na zaznaczenie konkretnego punktu na mapie, ale również pokazane określonego miejsca wraz z jego najbliższym otoczeniem w trójwymiarze. Dzięki dodatkowym funkcjom możliwa jest współpraca z odbiornikami GPS pozwalająca na planowanie tras czy obliczanie odległości między punktami.

 

Czat z klientem

 

Stale zyskującą na popularności nowością są także specjalnie spersonalizowane aplikacje wykorzystujące już istniejące usługi Google, takie jak edytor dokumentów, kalendarz, Google Talk czy iGoogle. Przykładem takiego rozwiązania jest np. połączenie formularza kontaktowego firmy z usługą Google Talk, która pozwala użytkownikowi na odbycie czatu z konsultantem firmy w czasie rzeczywistym. Wypełnianie tradycyjnego formularza z zapytaniem jest czasochłonne, Internautów zniechęca również konieczność długotrwałego oczekiwania na odpowiedź. Problem ten znika, gdy użytkownik może liczyć na natychmiastowy, interaktywny kontakt z help desk.

 

Tego typu usługa szczególnie ceniona jest przez klientów sklepów internetowych, którzy w każdej chwili mogą zapytać o dany produkt czy usługę, warunki dostawy oraz gwarancji. „Wykorzystując opcję wirtualnego czatu, użytkownik natychmiastowo otrzymuje komplet informacji z pierwszej ręki, co w przypadku rosnącej konkurencyjności sklepów internetowych i usług online jest niezwykle istotne” wskazuje Michał Chołuj z firmy Netface.

 

Aplikacje multimedialne

 

Dodatkowe możliwości stwarza skomunikowanie prezentacji i filmów na stronie z portalem YouTube. Umieszczenie takiego mechanizmu jest korzystne, gdy na stronie przewidziany jest dział multimedia. Wykorzystywane w tym przypadku aplikacje pozwalają na uporządkowanie wszystkich plików filmowych i zgromadzenie ich w jednym miejscu z podziałem na specjalne kategorie. Przegląd list, poruszanie się po kategoriach czy wyszukiwanie odbywa się dynamicznie i nie powoduje przerwania obecnie oglądanego filmu. Takie rozwiązanie zastosowano m.in. w projekcie Netface realizowanym dla Tatrzańskiego Parku Narodowego, gdzie administratorzy serwisu otrzymali dodatkowo możliwość tworzenia biblioteki multimedialnej zawierającej filmy, audycje oraz reportaże pochodzące z różnych źródeł.

 

Lubiany przez Internautów edytor zdjęć Picasa oferuje równie ciekawe możliwości. Aplikacje z wykorzystaniem tej usługi warto wprowadzić na witrynach, gdzie odbywają się konkursy fotograficzne, użytkownicy mogą tworzyć swoje galerie zdjęć lub na forach. Takie rozwiązanie jest nie tylko funkcjonalne oraz również wygodne dla internautów. Aplikacja nie wymaga dodatkowej konfiguracji i umożliwia edycję i korygowanie zdjęć oraz automatyczne wykrywanie i kategoryzowanie grafik zapisanych na twardym dysku, czy aparacie cyfrowym. Ciekawym rozwiązaniem jest również połączenie edytora zdjęć z komunikatorem Google. Dzięki temu internauci mogą komentować pliki graficzne w czasie rzeczywistym oraz wymieniać się zdjęciami przy wykorzystaniu systemu Peer to Peer.

 

Rozszerzone możliwości

 

Jeśli rozwiązania standardowe to za mało, Google umożliwia tworzenie i utrzymywanie aplikacji webowych za pośrednictwem Google AppEngine. To rozwiązanie korzystne jest dla  aplikacji, charakteryzujących się wysokim natężeniem ruchu, ze względu na łatwość w skalowaniu.  „Aplikacje na Google AppEngine korzystają z tej samej technologii, co pozostałe usługi Google i mogą łączyć funkcjonalności poszczególnych produktów Google, ale również rozszerzać je, czy też działać zupełnie niezależnie” wyjaśnia Michał Chołuj z Netface. Platforma umożliwia programowanie w trzech językach - java, python oraz go i jest bezpłatna w ramach określonego limitu.

 

Aplikacje mobilne

 

Specjalne aplikacje tworzone są również dla użytkowników urządzeń mobilnych. Posiadacze smartphone'ów m.in. z systemem Android mogą korzystać z Google Maps połączonej z systemem nawigacji, oglądać filmy na You Tube, tłumaczyć słowa przy wykorzystaniu Google Translate, udostępniać pliki za pomocą platformy Google Docs, czy też tworzyć własny kalendarz z zadaniami. Bardziej zaawansowane projekty pozwalają na cyfrową obróbkę obrazu, edytowanie bloga utworzonego na najpopularniejszych platformach blogowych, czy też sprawdzenie rozkładu jazdy oraz zakup biletu mpk. 

 

Aplikacje tworzone na usługach Google to ciekawa propozycja zarówno dla małych firm działających w środowisku internetowym, jak również rozbudowanych korporacji. Pozwalają one zaoszczędzić czas, maksymalnie skrócić obieg informacji oraz uprościć komunikację na linii B2C. Nie bez znaczenia jest również, że usługi dostępne w ramach  Google Apps są pod względem funkcjonalności dostosowane do potrzeb środowisk biznesowych, łatwe w konfiguracji oraz bezpłatne.

Urszula Holik
Marketing Communication Specialist
www.netface.pl

 

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Opłata mocowa i kogeneracyjna wystrzelą w 2026. Firmy zapłacą najwięcej od dekady

W 2026 roku rachunki za prąd zmienią się bardziej, niż większość odbiorców się spodziewa. To nie cena kWh odpowiada za podwyżki, lecz gwałtowny wzrost opłaty mocowej i kogeneracyjnej, które trafią na każdą fakturę od stycznia. Firmy zapłacą nawet o 55 proc. więcej, ale koszt odczują także gospodarstwa domowe. Sprawdzamy, dlaczego ceny rosną i kto zapłaci najwięcej.

URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

"Zrób to sam" w prawie? To nie działa!

Obecnie w internecie znaleźć można wszystko. Bez trudu znajdziemy gotowe wzory umów, regulaminów, czy całe polityki. Takie rozwiązania kuszą prostotą, szybkością i przede wszystkim brakiem kosztów. Nic dziwnego, że wielu przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z ogólnodostępnego wzoru nieznanego autora zamiast zapłacić za konsultację prawną i przygotowanie dokumentu przez profesjonalistę.

REKLAMA

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

REKLAMA

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA