| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > ABC szkoleń > Jak wybrać dobre szkolenie?

Jak wybrać dobre szkolenie?

Każdy, kto chce pozostać konkurencyjny na rynku pracy, znaleźć nowe zatrudnienie bądź zmienić obecne na lepsze, powinien pamiętać o ustawicznym kształceniu w wybranych przez siebie dziedzinach.

To właśnie zaangażowanie w rozwój zawodowy powoduje naszą atrakcyjność dla obecnego bądź potencjalnego pracodawcy. Dawno skończyły się czasy, kiedy nauka kończyła się w szkole, a zawód wybrany na początku drogi pozostawał niezmienny aż do emerytury.

Jaki z tego wniosek? Nauka to klucz do sukcesu! Każdy, kto decyduje się na podwyższanie swoich kwalifikacji staje przed trudnym zadaniem: jak wybrać szkolenie, na co zwrócić uwagę, co może być dla mnie istotne? Jest kilka czynników, o których warto pomyśleć, zanim zainwestujesz swój czas, pieniądze i zaangażowanie.

Moje potrzeby

Przede wszystkim trzeba zastanowić się nad własnymi potrzebami, odpowiedzieć sobie na pytanie Po co? Do czego konieczne jest mi to szkolenie, co chcę osiągnąć? Czy wynika to z moich potrzeb rozwoju osobistego, zawodowego, zapotrzebowania firmy? Czy chcę podnieść swoje kwalifikacje związane z obecnie wykonywaną pracą czy też zdobyć nowe po to, by ją dopiero znaleźć? Jeśli wynika to z moich osobistych pobudek, z pewnością będę w stanie zaangażować więcej sił na realizację zadania, dlatego warto już na początku zastanowić się, jakie korzyści wynikną dla mnie.

Dostosowanie do potrzeb firmy

Wybierając szkolenie zgodnie z określonym zapotrzebowaniem miejsca pracy, mogę dość konkretnie określić tematykę i zakres, polepszyć obszary, w których słabiej funkcjonuję, zwrócić uwagę co potrzebne jest firmie, a co może jeszcze nie do końca opanowałem? Jeśli wynika to z potrzeb firmy dla której obecnie pracuję, może jest szansa na częściowy lub całkowity zwrot kosztów, urlop szkoleniowy etc?

Umiejętności własne

Znajomość siebie, zakresu swoich umiejętności, wad i zalet to podstawa dobrego funkcjonowania zarówno w życiu zawodowym jak i osobistym. Dzięki temu wiem w czym jestem dobry, w czym świetny, który kawałek mogę polepszyć, z jakimi sytuacjami poradzę sobie bez problemu, gdzie będę potrzebować wsparcia. Jak to sprawdzić? Istnieją liczne testy, dostępne również w Internecie, dzięki którym mogę się lepiej określić. 

Polecamy: Asystentka też ma szansę na awans

Można skorzystać z książek, jak na przykład „Teraz, odkryj swoje silne strony” (Marcus Buckingham, Donald O. Clifton, wydawnictwo MT Biznes, 2003). Autorzy stworzyli program, który pomaga odkrywać swoje talenty, przekształcać je w mocne strony i dzięki temu osiągać sukcesy. Kluczem do okrycia siebie jest dostępny on-line test Profil StrengthsFinder, po wypełnieniu którego mogę przyjrzeć się swoim cechom i nauczyć się, jak wykorzystywać je w codziennym życiu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Majtkowski

Analityk Expandera

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »