| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Szkolenia > ABC szkoleń > Jak wybrać dobre szkolenie?

Jak wybrać dobre szkolenie?

Każdy, kto chce pozostać konkurencyjny na rynku pracy, znaleźć nowe zatrudnienie bądź zmienić obecne na lepsze, powinien pamiętać o ustawicznym kształceniu w wybranych przez siebie dziedzinach.

To właśnie zaangażowanie w rozwój zawodowy powoduje naszą atrakcyjność dla obecnego bądź potencjalnego pracodawcy. Dawno skończyły się czasy, kiedy nauka kończyła się w szkole, a zawód wybrany na początku drogi pozostawał niezmienny aż do emerytury.

Jaki z tego wniosek? Nauka to klucz do sukcesu! Każdy, kto decyduje się na podwyższanie swoich kwalifikacji staje przed trudnym zadaniem: jak wybrać szkolenie, na co zwrócić uwagę, co może być dla mnie istotne? Jest kilka czynników, o których warto pomyśleć, zanim zainwestujesz swój czas, pieniądze i zaangażowanie.

Moje potrzeby

Przede wszystkim trzeba zastanowić się nad własnymi potrzebami, odpowiedzieć sobie na pytanie Po co? Do czego konieczne jest mi to szkolenie, co chcę osiągnąć? Czy wynika to z moich potrzeb rozwoju osobistego, zawodowego, zapotrzebowania firmy? Czy chcę podnieść swoje kwalifikacje związane z obecnie wykonywaną pracą czy też zdobyć nowe po to, by ją dopiero znaleźć? Jeśli wynika to z moich osobistych pobudek, z pewnością będę w stanie zaangażować więcej sił na realizację zadania, dlatego warto już na początku zastanowić się, jakie korzyści wynikną dla mnie.

Dostosowanie do potrzeb firmy

Wybierając szkolenie zgodnie z określonym zapotrzebowaniem miejsca pracy, mogę dość konkretnie określić tematykę i zakres, polepszyć obszary, w których słabiej funkcjonuję, zwrócić uwagę co potrzebne jest firmie, a co może jeszcze nie do końca opanowałem? Jeśli wynika to z potrzeb firmy dla której obecnie pracuję, może jest szansa na częściowy lub całkowity zwrot kosztów, urlop szkoleniowy etc?

Umiejętności własne

Znajomość siebie, zakresu swoich umiejętności, wad i zalet to podstawa dobrego funkcjonowania zarówno w życiu zawodowym jak i osobistym. Dzięki temu wiem w czym jestem dobry, w czym świetny, który kawałek mogę polepszyć, z jakimi sytuacjami poradzę sobie bez problemu, gdzie będę potrzebować wsparcia. Jak to sprawdzić? Istnieją liczne testy, dostępne również w Internecie, dzięki którym mogę się lepiej określić. 

Polecamy: Asystentka też ma szansę na awans

Można skorzystać z książek, jak na przykład „Teraz, odkryj swoje silne strony” (Marcus Buckingham, Donald O. Clifton, wydawnictwo MT Biznes, 2003). Autorzy stworzyli program, który pomaga odkrywać swoje talenty, przekształcać je w mocne strony i dzięki temu osiągać sukcesy. Kluczem do okrycia siebie jest dostępny on-line test Profil StrengthsFinder, po wypełnieniu którego mogę przyjrzeć się swoim cechom i nauczyć się, jak wykorzystywać je w codziennym życiu.

reklama

Ekspert:

Edustacja.pl

Portal szkoleniowy

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Przede wszystkim trzeba zastanowić się nad własnymi potrzebami, odpowiedzieć sobie na pytanie Po co? Do czego konieczne jest mi to szkolenie, co chcę osiągnąć?
Przede wszystkim trzeba zastanowić się nad własnymi potrzebami, odpowiedzieć sobie na pytanie Po co? Do czego konieczne jest mi to szkolenie, co chcę osiągnąć?

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kacper Sołoniewicz

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »