| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Zarządzanie > Sekretariat > Współpracownicy > Zgrany zespół

Zgrany zespół

Obecnie firmy odchodzą od modelu hierarchicznego i kładą coraz większy nacisk na współpracę. W związku z tym relacje między pracownikami firmy w większym stopniu opierają się na oddziaływaniu i perswazji niż na zwierzchności.

Wiesz już, jak pracować nad kształtowaniem postaw asertywnych, nadszedł więc czas, by skupić się nad umiejętnością oddziaływania na innych. Jeśli uda Ci się posiąść tę umiejętność, wykonasz kolejny ważny krok w kierunku budowania efektywnych relacji zawodowych z Twoim szefem.

Umiejętności wywierania wpływu i przekonywania należą do kategorii kompetencji typowo „ludzkich”. Zamiast mówić komuś, co Twoim zdaniem powinien zrobić, musisz spróbować zrozumieć jego myśli, przekonania i motywację — zrozumienie to klucz do oddziaływania na ludzi. Musisz zrozumieć drugą osobę, żeby wiedzieć, w jaki sposób możesz przekonać ją do podjęcia działań, na których Ci zależy. 

Polecamy: Idealny sprzedawca rozkręci handel

Wywieranie wpływu na ludzi to wyrafinowana i nietypowa forma komunikacji. Być może uważasz, że stosowanie tej formy komunikacji jest niedopuszczalne w stosunkach między szefem i jego przełożonym. Tymczasem prawda jest taka, że posługujemy się perswazją o wiele częściej,niż nam się wydaje. Aby rozwijać umiejętności wywierania wpływu i przekonywania, trzeba najpierw uświadomić sobie własne instynktowne zachowania. To pozwoli skuteczniej oddziaływać na innych.

Artykuł jest fragmentem książki "Zarządzanie szefem", księgarnia internetowa Onepress.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Adrian Meclik

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »