| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > Mała firma > Finanse i rozwój > Planujesz zimowy wypoczynek? - sprawdź co powinieneś wiedzieć

Planujesz zimowy wypoczynek? - sprawdź co powinieneś wiedzieć

Planując zimowy wyjazd, musimy mieć na względzie, że choć z prawnego z punktu widzenia nie różni się on specjalnie od wakacyjnego letniego wyjazdu, to faktycznie jego organizacja wymaga dużo więcej uwagi. Jak zaplanować zimowy wyjazd?

Odrębną kwestią jest ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej

Jest ono przydatne, gdy – na przykład jeżdżąc na nartach - zrobimy komuś krzywdę. W wielu przypadkach to my będziemy zobowiązani do pokrycia kosztów leczenia poszkodowanej osoby. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej będzie nas od tego chronić.

Obyło się bez nieszczęśliwych wypadków, ale organizator nie wywiązał się należycie ze swoich obowiązków

W takiej sytuacji należy jak najszybciej złożyć reklamację. W reklamacji opisujemy wszystkie nieprawidłowości, które miały miejsce oraz wskazujemy, jakiej rekompensaty z tego tytułu żądamy. Przy ustaleniu wysokości roszczenia pomocna może okazać się Tabela frankfurcka, która, choć nie ma w Polsce wiążącego charakteru, jest to dokument nieformalny, to może być przydatna, gdy jakość rzeczywiście świadczonych usług różniła się od oferty biura podróży i zawartej umowy. Znajdują się w niej takie działy, jak: rodzaj usługi, typy wady w jej wykonaniu, propozycja, wyrażona w procentach, zwrotu ceny imprezy turystycznej proporcjonalnie do zaistniałych uchybień czy nienależytego wykonania usługi.

Obowiązki sprzedawcy wobec konsumentów

Składając reklamację pamiętajmy jednak, że organizator odpowiada jedynie za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy, a nie za spełnienie naszych wewnętrznych oczekiwań związanych z wyjazdem.
Pamiętajmy również, że to na turyście spoczywa obowiązek udowodnienia nieprawidłowości. Stąd warto jest robić zdjęcia, kręcić filmy, zebrać poświadczenia od innych uczestników imprezy turystycznej.

Reklamację należy złożyć pisemnie - listem poleconym. Można to uczynić już w trakcie imprezy lub w terminie trzydziestu dni od momentu jej zakończenia. Należy jednak pamiętać, że jest to termin, w którym biuro podróży musi ją otrzymać, a nie termin na nadanie pisma. Do tak złożonej reklamacji organizator musi ustosunkować się w przeciągu 30 dni od momentu jej otrzymania. Niezajęcie stanowiska w tym terminie będzie równoznaczne z uznaniem jej.

W sytuacji, w której reklamacja nie została uznana, pomimo iż usługa nie była należycie świadczona, pozostaje droga sądowa. Przed podjęciem decyzji o wytoczeniu powództwa warto zgłosić się do Oddziału Federacji Konsumentów. Doradca konsumencki, po zapoznaniu się z dokumentami, udzieli porady, może sporządzić wystąpienie do biura podróży, a nawet przygotować pozew do sądu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Bernard Waszczyk

Analityk rynku funduszy inwestycyjnych Open Finance.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »