REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak uzyskać informację o wynikach postępowania w kontekście trybu zapytania o cenę?

Andrzej Łukaszewicz
Ekspert z zakresu zamówień publicznych
Zapytanie o cenę jest jednym z nieprzetargowych trybów udzielania zamówień publicznych.
Zapytanie o cenę jest jednym z nieprzetargowych trybów udzielania zamówień publicznych.

REKLAMA

REKLAMA

Zapytanie o cenę jest jednym z nieprzetargowych trybów udzielania zamówień publicznych. W jaki sposób można w jego ramach uzyskać informację dotyczącą wyników postępowania? Przeczytaj poradę eksperta.

Przepis art. 92 ust. 2 Prawa zamówień publicznych odnosi się do trybu zapytania o cenę. Zamawiający jest zobligowany do zamieszczenia zawiadomienia o udzieleniu zamówienia na stronie internetowej oraz na tablicy ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym.

REKLAMA

Tryb zapytania o cenę jest jednym z trybów nieprzetargowych udzielania zamówień publicznych. Zamawiający wszczyna postępowanie kierując zaproszenia do składania ofert do takiej liczby wykonawców, która zapewnia konkurencję oraz wybór najkorzystniejszej oferty (lecz nie mniej niż do pięciu). Postępowanie ze względu na swój charakter nie rodzi ustawowego obowiązku publikacji ogłoszenia, które jest publicznym zaproszeniem do składania ofert.

Zapytanie o cenę jest postępowaniem o charakterze zamkniętym. Podobnie sytuacja ma się w odniesieniu do zamieszczenia informacji o wyborze oferty najkorzystniejszej, wyłonionej w trybie zapytania o cenę.

Zamawiający na podstawie art. 92 ust.1 zobowiązany jest do niezwłocznego powiadomienia wykonawców, którzy złożyli oferty o wyborze oferty najkorzystniejszej, odrzuceniu ofert oraz wykluczeniu z postępowania.

Polecamy: Jakie zmiany czekają zamówienia publiczne?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednakże, jak wynika z art. 11 Pzp, zamawiający nie jest zobowiązany do zamieszczenia ogłoszenia o wszczęciu postępowania w Biuletynie Zamówień Publicznych w trybie zapytania o cenę oraz, konsekwentnie, nie jest zobligowany do zamieszczenia w BZP ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.

Ustawa Pzp nie obliguje zamawiającego do zamieszczenia na stronie internetowej SIWZ zapytania o cenę (obowiązkowo dla przetargu nieograniczonego).

Nie mniej jednak zamawiający w myśl zapisu art. 92 ust.2 Pzp zobowiązany jest zamieścić informacje o udzieleniu zamówienia (wyborze oferty najkorzystniejszej, odrzuceniu oferty oraz wykluczeniu) na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.

Polecamy: Czy można uzupełniać dokumenty ofertowe?

Podstawa prawna :
art.11 , 92 ust.1 , 92 ust.2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jaki model logistyczny wybrać dla swojego sklepu internetowego?

Zakładając sklep internetowy, staniesz przed wyzwaniem organizacji całej jego logistyki. Zanim zaczniesz działalność, będziesz musiał zdecydować, gdzie magazynować swoje towary, z jakimi kurierami współpracować i jak obsługiwać zwroty od klientów. Pochłonie to mnóstwo cennego czasu i spory kapitał. W dzisiejszych czasach możesz tego jednak uniknąć. W jaki sposób? Poznaj najciekawsze modele logistyczne dla e-commerce!

Dobrzy w teorii. Dlaczego nie potrafimy odpoczywać i jak to zmienić?

Potrzeba regeneracji wydaje się oczywista dla każdego, kto funkcjonuje w naprzemiennym cyklu, w którym wysiłek absorbujący przeważającą część naszych aktywności przeplata się z czasem wolnym. Skąd zatem trudność w świadomym uwzględnianiu potrzeby wypoczynku i planowaniu przerw w zawodowym funkcjonowaniu?

Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu

W rok o połowę zmalała liczba małych i średnich firm, które boją się, że inflacja może zagrozić ich biznesom. Obecnie to zaledwie co czwarte przedsiębiorstwo. Zaskakujące są jednak branże, w których te obawy są największe. Inflacja straciła też rangę najpoważniejszej obawy.

Startup - jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie?

W startupach najważniejszy jest pomysł. Jak go chronić i zabezpieczyć się przed nieuprawnionym wykorzystywaniem dzieła i pobierania wynagrodzenia za korzystanie z niego przez podmioty trzecie? Jak uzyskać ochronę patentową, ochronę znaku towarowego i prawa autorskie? Dlaczego tak ważna jest umowa o zachowaniu poufności?

REKLAMA

Spółki: Premia za kontrolę w Polsce w latach 2019-2023 spadła do poziomu 13,6 proc.

Ostatnie lata przyniosły spadek aktywności na rynku wezwań w Polsce. Coraz częściej inwestorzy decydują się na ogłoszenie wezwania z zamiarem wycofania akcji spółki z obrotu giełdowego, gdy już uzyskają kontrolny pakiet akcji – wynika z najnowszej analizy KPMG, która objęła 133 wezwań do sprzedaży akcji spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie w latach 2019-2023.

Firmy będą szukać specjalistów. Jakich?

Z raportu „Barometr Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service wynika, że polskie firmy chcą poszukiwać specjalistów od automatyzacji i sztucznej inteligencji. 

Rachunki za prąd w firmie: kto musi płacić za energię elektryczną nawet trzy razy więcej niż cena giełdowa, jak tego uniknąć na przyszłość

Kryzys energetyczny wywołany przez agresję Rosji na Ukrainę doprowadził do gigantycznego wzrostu cen prądu. Wiele małych firm w obawie przed dalszym wzrostem cen zawarło wieloletnie umowy ze stałą ceną na rekordowym poziomie. To one najbardziej ucierpią na uwolnieniu cen energii.

Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

REKLAMA

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

REKLAMA