REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Second hand (ciucholand) - pomysł

Pomysł na second hand
Pomysł na second hand

REKLAMA

REKLAMA

Sklepy z używaną odzieżą stały się niezwykle popularnymi miejscami. Zaopatrują się w nich prawie wszyscy, bez względu na wysokość zarobków. Zawsze można trafić tam na ciekawą bluzkę, spodnie czy inne części garderoby za niewygórowaną cenę.

W niektórych środowiska jest dobrze widziane znalezienie „super ciucha” za niewielką cenę w sklepie z używaną odzieżą. Tak więc trudno dzisiaj znaleźć osobę, która choć raz nie odwiedziła takiego sklepu. Właściwie na każdym osiedlu mieszkaniowym można znaleźć taki sklep a czasem nawet kilka. I raczej nic nie zapowiada, że ich popularność spadnie. Wręcz przeciwnie można przypuszczać, że w dobie kryzysu ich popularność jeszcze wzrośnie.

REKLAMA

Tym samym wszystko wskazuje na to, że założenie dzisiaj sklepu z używaną odzieżą, popularnie zwanego „ciucholandem” może być naprawdę świetnym biznesem. A więc do dzieła, jeżeli to jest Twój sposób na biznes.

REKLAMA

Co na początek?

Nim otworzysz swój Second-hand zrób koniecznie rozeznanie w konkurencji, w proponowanych przez nią cenach i możliwościach. Jeśli zaproponujesz w swoim sklepie odpowiednie ceny to z pewnością będziesz mógł spokojnie konkurować z otwartymi nawet w okolicy podobnymi sklepami. 

Zorientuj się też, czy w wybranej przez Ciebie lokalizacji jest jeszcze miejsce na tego typu sklep. Bardzo często można zobaczyć osiedla mieszkaniowe ze skupionymi w pobliżu dwoma, trzema a czasem i więcej „ciucholandami”, które potem nagle znikają z rynku.

Postaraj się poszukać jakiejś niszy w doborze oferowanych przez ciebie ubrań, a jeżeli to nie będzie możliwe pomyśl o specjalnych ofertach, rabatach, zniżkach (np. najprostsza 3 sztuki w cenie dwóch itp.) to ważne abyś szczególnie na początku działalności, ciekawą ofertą przyciągnął do siebie jak najwięcej klientów, którzy zadowoleni z obsługi przyprowadzą następnych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Jak założyć second hand - lokal

Specjalizacja

W dzisiejszych czasach, kiedy klient jest coraz bardziej wymagający pomysłem na ciucholand może być jego wyspecjalizowanie. Możliwości jest wiele: odzież robocza, ubrania dla kobiet w ciąży, ubranka dla dzieci, odzież młodzieżowa. Profilując swój sklep łatwiej Ci będzie dotrzeć do konkretnego klienta. A i klienci szybko zorientują się gdzie szukać odpowiednich dla siebie ubrań.

Polecamy: Jak założyć second hand - pozwolenia

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firmy przestają mieć obawy przed inflacją i dlatego spodziewają się wzrostu sprzedaży swoich towarów i usług

Subindeks Barometru EFL dla branży produkcyjnej w czwartym kwartale tego roku wyniósł 51,1 pkt. i choć odnotował minimalny spadek w ujęciu kwartalnym (-0,3 pkt.), to jednak prezentuje się optymistycznie. Wszak odczyt przez cały 2024 rok utrzymał się powyżej progu 50 pkt., co oznacza, że firmy produkcyjne cały czas widzą perspektywy rozwoju swojego biznesu.

Czy firmy w Polsce dbają o zrównoważony rozwój

Aż 40 proc. przedstawicieli działających w Polsce organizacji narzeka na niewystarczające zainteresowanie zarządu w obszar ESG. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez LeasingTeam Group. 

Cyfrowe rozwiązania w firmie na drodze do ESG

Biznes obecnie to umiejętne łączenie efektywności operacyjnej i odpowiedzialności ekologicznej i społecznej. Chęć jednoczesnego zachowania konkurencyjności i odpowiedzialności związanej z ochroną środowiska wymaga sięgania po różne rozwiązania, np. cyfrowe. 

ESG w praktyce - jakie kroki podejmować, by zmiany były skuteczne?

Raportowanie ESG działa już w wielu branżach. W 2024 roku presja regulacyjna związana z ESG stała się kluczowym czynnikiem wpływającym na rynek nieruchomości komercyjnych. Chociaż inwestorzy traktują ESG jako wartość dodaną, a nie obciążenie, to nie brakuje wyzwań w tym kontekście. 

REKLAMA

Raport: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe

Raport Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej: Firmy w Polsce coraz bardziej zaangażowane w działania społeczne i środowiskowe. Jak firmy operujące na rynku polskim podchodzą do kwestii środowiskowych, społecznych i zarządzania przedsiębiorstwem (ESG)?

Przedsiębiorców Mikołaj uszczęśliwiłby najbardziej, dając im gotówkę na podróże lub rozwój pasji. Poprawa finansów firmy już nie jest priorytetem

W co zainwestowaliby przedsiębiorcy, gdyby dostali 100 tys. zł od Mikołaja? Nieruchomości i firma są daleko. Work life balance jest na topie także u przedsiębiorców, a specyficzna biznesowa jego odmiana wskazuje na podróże i rozwijanie pasji.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r.

Umorzenie składek. Wnioski do ZUS można składać od 6 stycznia 2025 r. Kto może złożyć wniosek o umorzenie składek? Jakie warunki należy spełniać, by wystąpić z wnioskiem o umorzenie składek? Co będzie podlegało umorzeniu?

Polityka klimatyczna UE. Czy Europejski Zielony Ład osłabia konkurencyjność unijnej gospodarki

Europa ma coraz mniejszy udział w światowej gospodarce. W 2010 r. gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, natomiast w 2020 r. Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. Przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej - mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik.

REKLAMA

W biznesie jest miejsce na empatię

Rozmowa z Agatą Swornowską-Kurto, socjolożką, CEO w Grupie ArteMis i autorką kampanii „Bliżej Siebie”, o tym, dlaczego zrozumienie emocji i troska o zdrowie psychiczne pracowników są dziś podstawą długoterminowego sukcesu organizacji.

Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

REKLAMA